Trex 250 eigenaars???

het geeft verschillende types van swashplates met 120 CCPM of 140 of H of H-45 encv.
in principe word dan een gemiddelde uitslag (bij futaba b.v.) van 50 gezet,
maar bij fbl systemen heb je dat niet nodig,
nog begrijp ik de vraag niet ..
 
Het gaat om een FB 250 SE. De vraag was hoeveel graden de elevator en aileron uitslag doorgaans ingesteld worden door de 250 SE vliegers.
 
je beweegt je stick voor nick en rol alle kanten op,
waarbij de servo's en de servoarmen en de swash nergens aan mogen komen,

tegelijk beweeg je nu ook nog de pitch van b.v. -11 via 0 tot +11
en ook daar maag de swash nergens aan komen,
je zou zien, dat het bij b.v. vol pitch en vol nick de swash erg schuin staat,

de servoarmen moeten de lengte volgens manuaal van Align hebben
en in de zender mag nog geen verandering (b.v. % nick, % rol, D/R...) genomen zijn,

als alles goed is, zou je bij pitch 11 graden uitkomen
en bij een winkel voor rol en nick iets van 10 graden,
dan loopt die swash in princiep vrij en loopt nergens tegen aan,

zou het toch gebeuren, moet je in de zender de % voor nick en rol veranderen,
of alternatief langere of kortere servoarmen gebruiken.

suc6
Uwe
 
thanks,
en vliegt die dan te moeilijk,
verander je niks in de basis-instelling,
maar gebruikt wat D/R en misschien wat Expo,
ik b.v. gebruikte voor binnen vluchten of voor netjes landen buiten
een D/R van 85 % en 20 % Expo
 
20150828_185549-640x360.jpg
Terwijl we genieten van even wat rust ook de T rex 250 meegenomen naar mijn kleine " camp david " . Ik denk dat het ongeveer 1 jaar geleden is dat ie nog gevogen heeft. De eerste vlucht hier ging verbazend goed . Eerste vluchtje ook met de 850 mah 45- 90 C nano techs . Power en top . Dan tweede vluchtje en miserie . Ik denk alles wat kon loskomen is los gekomen LOL . Tail boom , de motorpinion , servo armpjes ten gevolge van lichte crash door losse pinion . Enfin met veel geduld ( was ondertussen vergeten wat een gepriegel allemaal met de kleine vijsjes en dolgedraaide imbmiskopjes ) terug alles in elkaar geflanst . Toch best tevreden over de nieuwe lipootjes . Volgende week verwacht9 ik de Zeal blades .
 
Laatst bewerkt:
Zeal blades top . Ik was echter vergeten hoe rap deze kleini rakker kleiner wordt tijdens het buiten vliegen . Met andere woorden beetje te ver en zag niet meer welke richting hij uit ging LOL . Stom ook natuurlijk maja . Motor uit en "autorotatie" Niets erg , gevallen in hoog gras . Ondertussen is het nieuwe motortje toegekomen met 14 T tandwiel . Dit gaan we volgende week installeren . Ondertussen filmpje van voor de "autorotatie3
 
En onze winter voorbereiding gaat door , nieuwe motor 190 W is toegekomen . Vorige Hyperion 150 W .
P9070002-001.JPG


Wat zou een goede tail servo zijn voor de 250 ? Nu zit er nog de originele op van 5 jaar geleden LOL .
 
Laatst bewerkt:
Zo laatste voorbereidingen voor de winter . De nieuwe motor zit erin met 14 T pinion , de pinion ondersteunt een beetje de main gear wat tot nog minder spel tot gevolg heeft . Een paar nieuwe nano tech 45-90C erbij , de nieuwe zeal blades die ook goede lift geven . Enfin hij is er klaar voor ( indoor seizoen ) We zullen misschien moeten opboksen tegen de Oxy maar (zoals bij Waterloo : la vieille garde meurt , ne se rend pas ! ) Als je niet begrijpt wat ik hier lul : Google . Bon dus enkel nog tail servo , hij doet het nog maar ... Ik kan het toch niet over mijn hart krijgen om een ong. 90€ MKS op de tail te zetten alhoewel hij nog steeds als de beste wordt beschouwd . Om mijn vorige vraag verder te stellen , een goed alternatief ? Ik was richting
DS76T Sub-Micro Digital Tail Servo aan het denken . Graag hoor ik jullie mening .
PS : deze rakker is ondertussen al 5 jaar jong en was mijn eerste CP heli LOL .
P9120007.JPG
P9120008.JPG
P9120009.JPG
P9120011.JPG
 
..ik was heel erg tevreden met de MKS heckservo,
groot verschil !

op mijn Oxy vlieg ik hem ook en ook de MKS op de swashplate
met een v-bar,
samen met het heel strakke Oxy helitje vliegt dat top.

is zijn 90 € waard !
 
als je niet ongelukkig crasht,
kan je hem ook voor een ander vliegertje gebruiken,
zou je eens veranderen, ha ha

ik iig heb geen spijt van gehad !

en naja,
ik moet zeggen MKS in de Oxy,
niet te vergelijken met de TRex !

Groet
Uwe
 
Ik ben blij met dat Oxy3 formaat !
voor mij moet het echt niet kleiner zijn,
afgelopen zomer was ik met een 700er op vakantie ,
die was dan weer te groot,
en ook de vliegprestaties zullen minder worden,
behalve je houd van micro helikopters...
 
Ik heb de 250 Pro super combo. Deze heeft een staartupgrade van CopterX, Savöx staartservo, Castle Creations Talon ESC, voor de rest is hij standaard. Governor is ingesteld op 4100 rpm, met standaard Align motor en overbrenging 1:8. Sinds de staartupgrade en gebruik van HK250GT tailblades is de tailwag volledig verdwenen.

Zender is een Graupner MZ-18 HOTT. Dual Rates 100%, Expo 0% op tail en cyclic servo's. Lineaire Pitch curves zowel normal als Idle up. Vlakke throttle curves voor gebruik in governor mode.
 
Hoi @Vervaet:

ik zie, dat je nieuw op het MBF forum bent, dus WELKOM !!!

idd krijg je de T Rex 250 met de originele staart-servo bijna niet goed,
ik vloog de T Rex 250 van versie 1 met paddelstang tot de DFC pro versie met TT,
allemaal hetzelfde,

naast de heck-servo is natuurlijk ook de ESC sterk bij de positieve verandering betrokken,
die oude gele ESC van Align kon je amper met governor vliegen ...,
en met de oude Align heck-servo was het sowieso een ramp,

gefeliciteerd, dat het zo goed lukt met jou T Rex 250 !

Verschil van de T Rex 250 na de iets grotere Oxy3 is o.a. de koppel en de RPM:
koppel van de Oxy is zeker iets groter en de RPM tussen 4000 en 5000 is ook niet niks,
dus je hebt ook een grote trekkracht aan de staart-servo,
en da doet de MKS DS 95i goed zijn werk,

dat de ESC en de governor van mijn Oxy goed zijn,
da is niet iedereen mee eens,
maar bij mij in de club vliegen nu ook een paar Oxys rond
en ook @stijn B.: hier op het forum en natuurlijk @laurens: vliegt een
(dus wel een paar 'Champions' met hun ervaringen)
en die vinden het prima.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Back
Top