trex 250 regelaars worden heet

Hallo ik ben bezig een trex 250 te bouwen,op zich leuk na twee 600's
Alleen nu alles klaar is en aangesloten word de regelaar loei heet,zonder dat de motor draaid.
De eerste regelaar die probeerde was een robbe 720,die is nu hemelen.
De tweede is een castle phoenix 25(mooi!),maar die word dus ook heet.Dus......nog een andere geprobeert,de originele align voor de 250.Ook Heet
Dus aan de regelaars ligt het niet.
Ik ben toen stekkers uit de ontvanger gaan halen en kwam uit dat als de gyro eruit is alles goed blijft.Als ik de tail servo uit de gyro haal en de gyro weer aansluit blijft ook alles goed.
Plug ik alleen de tail servo in kanaal 4 word de boel weer heet.
De servo bind verder niet,dus zou dan toch een nieuwe servo nu al kapot zijn?
Mis ik iets,wie weet er wat meer ?
Ik ga morgen even aan de slag met een andere gyro en tail servo misschien dat dat wat duidelijk maakt,maaja dat is morgen pas ,wie weet er nu al wat?
Bedankt alvast,Groet,marcel

Heb je misschien een analoge staartservo en staat je gyro op digitaal? Of je staartservo staat tegen de eindaanslag te drukken oid.
of gebruik je futaba op hispeed mode met analoge servos? (denk dat het eerder de gyro en analoog/digitaal combinatie is)
Dan trekken je servos heel veel stroom en kan je bec naar de klote gaan en daardoor word hij nu dus warm vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Lijkt erop dat je rudder servo onwijs veel stroom trekt en daarom de BEC in de regelaar overbelast raakt..

Staat de gyro welke het ook is wel goed ingesteld? als je een analoge servo gebruikt moet de gyro wel ingesteld worden op analoog anders het niet goed..
Of loopt de rudder servo volledig naar een bepaalde kant op vast.. dat kan ook de enorme stroom veroorzaken.

Danny was me net voor :)

Probeer eens een flatcurve van 90 of 100 procent, hoe hoger het gas, des te minder schakelverliezen in de ESC, dus minder hitte. dat scheelt in ieder geval

Als de boel heet wordt met de tailservo aangesloten zou ik denken dat de tailservo excessief stroom verbruikt.. of net op het randje van het amperage van de BEC.. werkt de servo wel? want als het niet zo is, dan kan het zijn dat de servo gewoon overleden is.

Hoi,bedankt alvast voor jullie reakties.
Ik zal het verder even uitleggen.Het is een digitale align ds420 en een 750 gyro.
Alles staat goed ingesteld,en ik heb de servo hevel los gemaakt.
De servo werkt wel.
Ik snap jullie antwoorden,en volgens mij moet het ook wel zoiets zijn,maar ja wat.
Jammerrrrrrrrrrrrrr

wat zijn de instellingen die je hebt gedaan in de gyro? pulsbreedte, frequentie?
misschien is de servo zelf gewoon defect.
Steek hem anders eens direct in de RX en kijk dan of de esc ook heet word.
Of sluit hem juist op een 4 cellen nimh aan en kijk hoe ver de spanning inzakt en doe hetzelfde met een swash servo. Daaruit kun je wel afleiden of er iets mis is met de servo.

Hoi,bedankt voor je antwoord.
Ik heb hem al eens rechtstreeks in de ontvanger geplugt in kanaal 4 en toen werd de regelaar ook gelijk heet.Ook heb ik eens zitten switchen tussen verschillende ingangen in de ontvanger en dan word hij ook heet.Dus bv de pitch servo in kanaal 4 en de tail servo in kanaal 6.Word de boel ook heet,Dus weg met de tail servo ds420 denk ik.
Ik ga vandaag verder ermee en laat jullie de afloop wel weten.Altijd handig voor de volgende met dit probleem.Ik heb op internet in veel forums er wel iets over gelezen dus het komt wel vaker voor met deze servo combo.

Ik denk dat je staartservo gewoon niet goed is..

Bij mijn 250 wordt de regelaar niet eens warm, en die vliegt flybarless (oftewel, de servo's trekken meer stroom)

Hoi,ja ik denk het ook.
Ik heb vandaag even een andere gyro en servo geprobeert en dan blijft alles goed.Normaal warm maar zeker niet heet.
Ik heb toen weer lekker van alles zitten pluggen en ja hoor iedere keer als de 420 erbij komt word de boel heet.
Dus een nieuwe besteld.Een alternatief voor de 420 is er niet echt dus maar weer dezelfde.
Alfredorc stuurd hem op en kan ik hem morgen afmaken.
Bedankt voor jullie antwoorden.Ik laat het nog weten wals hij klaar is en hoe het dan gaat.

Ja duhhhh. ja die beweegt wel ,ik heb hem open gehad en je ziet er niks aan.Hij ruikt wel vreemd dus ik hou het er maar op dat hij kapot is .

Laatst bewerkt:
Ja duhhhh. ja die beweegt wel ,ik heb hem open gehad en je ziet er niks aan.Hij ruikt wel vreemd dus ik hou het er maar op dat hij kapot is .

Zo'n rare vraag was dat helemaal niet hoor...
Meestal als een servo kapot is/gaat of versleten is (en het ligt niet aan de tandwielen) kunnen er een paar dingen gebeuren:
- servo wordt warm
- abnormaal hoog stroomverbruik
- minder stelkracht van de servo
- rare luchtjes..(oftewel verbrand)

1 kan optreden, ook allemaal tegelijk
sommige servo's branden meteen volledig door, dan bewegen ze totaal niet meer. Bij die servo's gaat het stroomverbruik meteen door het dak, terwijl ze niet bewegen

Dus in jouw geval is gewoon de servo verbrand.
Kijk even of de aansturing (alles wat de servo heen en weer moet slepen) wel volledig soepel gaat (kan erg veel schelen)
En zorg dat de servo NOOIT, dus ook niet tijdens instellen, tegen de uiteindes aan kan lopen..
Daarvan kunnen ze in een paar tellen van doorbranden als het verkeerd gaat.

Hoi Student vond het ook geen rare vraag,maar ik had het uiteraard wel al getest en hij doet het wel.
Maarrrrrrr ik heb er nu een nieuwe op zitten en het probleem is over dus opgelost.bedankt.
Maar nu ben ik begonnen met afstellen en na twee keer een 600 en daarna nog twee keer een beast weet ik er wel iets van maar nu heb ik alle stangetjes volgen shet boek op maat gemaakt.Servo's met de zender aan staan dus in het midden,trims,subtrims etc alle op 0.
Servo hevels erop en wat denk je swashplate schever dan scheef.
Dus ik dacht stangetjes zijn verkeerd.nee,toch goed.
De pitch en aileron servo zitten schuin in het frame bij een 250.Toch de hevels haaks op de servo of haaks op de heli?TOV hoofdas dan.Als ik de hevels er zo goed mogelijk heb op gezet zoals je altijd doet,dan een beetje subtrimmen tot ze echt goed staan,dan stangetje naar je swashplate,dan krijg je hem nooit met het verstellen van je ballinks recht.Weet jij wat meer?

Algemeen: stuurstangen haaks op heveltjes/tuimelschijf. Extreeem voorbeeld, stuurstang evenwijdig aan heveltje. Wat gebeurt er dan met uitslagen links en rechts?

De BECs zijn erg heet geworden, ik zou ze niet meer vertrouwen.

Het is gelukt.Heveltjes haaks tov de hoofdad en voila het past en alles op 0

En mijn nieuwe regelaar van phoenix doet het perfect nu op de 250

Back