Trex 450 DFC Swash type?

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Hallo people ;)

onlangs nam ik van iemand een frame over van een Trex 450. Voor zover ik weet betreft het een 450 Pro, waar later een DFC kop op gezet is (mocht het een ander frame zijn, dan lees ik dat graag!)
2014-11-29%2001.jpg

2014-11-29%2002.jpg

Nu ben ik deze aan het opbouwen.. De servo's en motor zaten er al in. Ik heb er zelf een HobbyWing 50A ESC bij gekocht, en een Align 3GX FBL-systeem..

Bij het instellen van m'n zender (Futaba T14SG) loop ik vast, want ik weet niet welk Swasp type ik moet kiezen :O
Ik kan kiezen uit: H-1; H-4; HR3; H-3; HE3; H4X
Schiet mij maar lek.. Ik heb geen enkel idee.. Wat zijn die types? En welk moet ik hebben??
2014-11-29%2003.jpg

Bij voorbaat dank! :)

mvg
Roeland

Check.. Maar wat betekend dit qua keuze in de zender? Welke van de genoemde opties kies ik?

Ik DENK H-1.. 'A "single servo" swashplate uses one servo for each axis: aileron, elevator (cyclic pitch), and collective pitch'
Maar.. naja.. ik weet het het liefst zeker..

Excuses........:hammer:

Juist bij de 3GX moet je je zender instellen op een 3 servo swash 120....
Sorry voor de verwarring:cool:

HR3 leek me het meest logisch inderdaad..

Top! Doe ik dat.. Thanks! :)

Dank :)

heb ik metteen een antwoord op een vraag waar ik later tegenaan loop (swash type in de 3GX) :)

Hatchikidee :) Super! Thanks voor de bevestiging Floris! Ik kan weer verder met de configuratie :)

Heren!
Ik heb toch nog een vraag (wellicht niet de laatste).. Zie hier de manual van de 3GX die ik gebruik:
http://www.align.com.tw/wp-content/uploads/2014/06/G00615_3GX_20130826.pdf

Erg jammer ten eerste dat in de manual niet staat vermeld voor welke firmware die geldt.. Ik gebruik firmware V5...

Dan de vraag: ik kom in deze manual Nergens iets over die 120° swash tegen :( Ik kan me niet voorstellen dat de 3GX niet hoeft te weten hoe de servo-layout is..
OF herkend hij dit zelf met stap 2.2 Swashplate mixing recognition - op pagina 8
???

Hoeft hij niet te weten.

jij verteld de 3g of 3gx wat elevator en aileron is tijdens de setup.
Tijdens de setup moet je dus ook zorgen dat alles klopt qua graden, en dat alles gelijk en recht is

3gx mixt zelf ook geen kanalen, dat doet de zender al.
Een uitgebreidere stabilisatie wil het vaak wel weten. 3gx is in principe puur voor 120 graden swash
Bv de vstab wil een h1 swash in de zender hebben (oftewel, niet gemixt), en de stabilisatie mixt de kanalen.

Akkoord.. Ik heb hier helaas nog niet genoeg kennis van om het logisch te vinden, maar dat maakt voor nu niet uit dan :)
Voor de rest kan ik de 3GX setup prima volgen (al is het engels in de handleiding lachwekkend slecht)..
Moet lukken dan verder :D (totdat het niet meer lukt ;))

Ik weet niet hoe jij je setup doet..?
Via de zender of via je laptop? Ik doe alles via de laptop en als je je 3GX instelt via je laptop en je volgt gewoon elke stap in het menu dan kom je altijd goed uit!;)

Op dit moment doe ik het met de zender. Dat gaat niet super handig, maar het is te doen wel..
Ik heb hem ook al wel aan de laptop aangesloten gehad (wat een crap programma is dat 3GX ding) En de gevoeligheid enz kan ik er inderdaad mee instellen.
Bij veel dingen was het echter alleen een lap tekst, met uitleg hoe je het middels de zender instelt (?)

Het verbaast me eigelijk hoe on-professioneel dit allemaal is, terwijl Align toch een redelijk hoog aangeschreven merk is.. De handleidingen zijn slecht... De software amateuristisch.. Hun site is Super traag..

Hmmm..zelf heb ik geen last van trage website's oid....

Het klopt dat je in het programma van de 3GX ook een stuk hebt met "uitleg" over het instellen met de zender maar als je dat niet doet dan kan je dat dus snel overslaan...;)
Vind het zelf niet storend maar dat is persoonlijk!

Komt een beetje omdat ik zelf in de software industrie zit wellicht ;) Ik zou hier niet mee aan willen komen zetten bij m'n klanten..

Ohw ja.. de site is Redelijk.. maar als je een .pdf probeert down te loaden.. Ik was pas een half uur bezig met 1 .pdf.. (ja.. mijn connectie is SNEL)

Puntje van aandacht..
Om je idee een beetje recht te zetten: align is geen high end merk...
Het is een van de goedkopere merken, waar je iets van mag verwachten.
Een merk waarbij je wat dingen in de peiling moet houden, maar wat wel meegaat vanaf beginner tot 3d.

High end kom je op de mikado logo, henseleit..
Of vario voor de schaalmensen.
En bij allemaal geld dat de electronica het belangrijkst is.
Heb je een zeer extreem goedkope heli met top electronica, vliegt deze waarschijnlijk zeer goed.
Heb je een zeer goede heli, met cheap ass electronica vliegt het bagger.

Het is altijd een compromis..

Thanks Student.. Ik ben me hiervan bewust hoor :) ik schreef bewust 'hoog aangeschreven', en niet high-end..
Anders gezegd: ze verkopen bij Align wel aardig wat heli's naar mijn idee.. ik had betere manuals en software verwacht..

Back