Trex 450 DFC Swash type?

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Het zijn de servo-hevels in dit geval. Ze staan wel alle 3 net zo niet-recht.. Dus de swash is de gehele pitch-travel wel recht..
Bij dit frame is 'even' de servo's er uit halen een aardig klusje.. Dat doe ik later, als ik 3D wil gaan vliegen.. Voor gewone sport-vluchtjes moet dit prima werken zo :)

Ohw ja: het hele swash-en pitch afstellen heb ik in idle-up gedaan met de 3GX in DIR mode..

De 50a hobbywing past prima hoor, ik heb hem ook in de 450, de platinum pro v3, op het kantje onder de maingear, motor draden naar voren, lipo en "servo" kabel aan de achterkant, precies zo zodat de usb er nog in past.. het is wat passen en meten maar het kan goed

329b1667362194edb24e55ac96acf563.jpg

2fa619eb8c52ac56491ad991554416e5.jpg

d7351653f3b3f3d3673aff9692dccdcf.jpg

Het is wat lastig te zien maar het past en alles loopt vrij!

Succes!

Jeetje :) haha.. okee.. heb je misschien ook een foto waarin te zien is hoe je lipo-kabel naar de ESC loopt?

Thanks man! Ga ik mee bezig :)
De lipo-kabel lijkt wel eng dicht bij de tandwielen te zitten, maar ik zal eens kijken hoe dat in de praktijk loopt :)

Dat valt mee hoor, komen er niet in de buurt, ze komen in een boogje onderlangs het frame, zeker met de canopy er overheen, je kunt er altijd nog voor kiezen de draden aan de esc wat te verlengen en ze evt door het frame naar voren te leiden.

De esc past precies tussen die aluminium blocks op je bodemplaat, precies in het midden, 2 tie wraps die er bij zitten erover en klaar is kees!

Laatst bewerkt:
Ja, op zich krijg ik em inderdaad erin zo :) .. Helemaal lekker vind ik het echter nog niet.. Ik HAD al een wat kleinere ESC besteld (nog niet binnen).. dus ik wil nog wel even zien wat ik handiger vind :)
Ik heb 2 vluchten gemaakt inmiddels.. Dat ging prima. So-far heb ik trouwens niks gedaan met dat extra 1-pin kabeltje wat aan de Hobbywing ESC zit trouwens. Heb jij die aangesloten? En zo ja: waarop? (Ik heb m'n ontvanger aangesloten middels S-Bus)

Dat is je rpm sensor.. als je bijv vbar governor wil gebruiken hang je die aan de vbar waar de rpm sensor stekker aansluiting zit...
Hoe bedoel je zit niet lekker? Hij past daar perfect.. succes

Oh en nee die ligt bij mij los.. gebruik de interne gov store.. is echt een hele goede governor.

Top! Thanks voor de info :)

ik vind hoe de lipo-kabel nu loopt een beetje 'mwah'.. Het werkt hoor! En de ESC blijft ook mooi koel.. (tja.. et is buiten nou ook niet bepaald warm :P)

Back