Trex 450 - EC135 - Lifeliner 2 - The making off!

Alleen die van heliroland is werkend en idd vrij prijzig. Tijdens de vlucht zie je er toch niks van wanneer je zwarte hekblaadjes gebruikt :-)

Maiden?

Filmpje van de maiden?

Nee zonder dollen; Gister was er een inzet van de trauma heli (helaas niet de PH-ELP, want die was in de revisie. Wel de PH-MAA) vlak bij mij. Als een ware ramptoerist heb ik wat film en foto's geschoten. Zie ook hier:
Lifeliner.plaatjesmakersinc.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, copyright. Je kunt voor een heel schappelijk bedrag bij ROTOR online een CDtje bestellen met backissues.

Het was wel een volledig eigenbouw Fenestron incl. bladen zelfs, met een separate outrunnermotor, servo-vaanverstelling en een aanpassing van de instroom"lip" in de romp.

Mmm, Is het mogelijk om daar een kopietjes/pdfje van te krijgen?

trauma heli

Ziet er erg mooi uit.
ook ik heb mijn eerste project klaar, nog geen 4 blads maar dat komt. natuurlijk zijn er bij een eerste project nog veel verbeteringen mogelijk. de voorruit heb ik nagemaakt met een petfles, ik hoop nog aan een nieuwe te komen. ik heb al plannen voor een volgende.
nog bedankt voor de informatie die ik heb gekregen.

full

...de voorruit heb ik nagemaakt met een petfles, ik hoop nog aan een nieuwe te komen.
Is je originele ruitje gesneuveld? Heb je een petfles op maat geknipt of heb je echt de fles vervormd en pas gemaakt?

ik heb al plannen voor een volgende.
Vertel! Komt er ook een bouwdraadje?
nog bedankt voor de informatie die ik heb gekregen.

full
Graag gedaan! Ziet er goed uit! Ik zie dat jij ook de "retro-reflecterende" stipjes hebt aangebracht! Het viel mij van het weekend op de de echte heli helemaal vor zit met die stipjes. De hele contour van de kist is voorzien van stipjes...

Ik ben ook wel benieuwd naar je "leermomenten". Het inplakken van de ruitjes heb ik zelf te slordig gedaan en er is ook epoxy van mijn vingers op de ruitjes gekomen waardoor er lelijke vlekken op zijn gekomen (ook op de heli)...

Groeten,

Arthur

:p Dat ziet er allemaal goed uit..mooi eerste project.
Waar laat jij je heli uit.
Je woont in Rhoon, zelf woon ik in Spijkenisse :yes:. Dat is niet zo verweg.
Ik wil wel eens komen kijken.
Groet Wil

EC 135 trauma heli

De voorruit was inderdaad gesneuveld. navraag leverde op dat er geen "spare"parts zijn. van 4RC hoorde ik dat die van een zachte petfles nagemaakt kon worden. ik heb de hals gebruikt voor het voorste gedeelte, wat overbleef afgesneden en vervolgens voor het grote gedeelte het middenstuk van de fles gebruikt. omdat het een zachte fles was kan je hem wat buigen en vervolgens met dubbelzijdig tape vastgemaakt. wel een hele klus.
ik ben niet van plan de hele heli van reflecterende puntjes te voorzien, ik vind het zo genoeg.
mijn andere probleem was dat de print voor de opdruk wat aan de lichte kant is, dat moet volgende keer beter.
en dan het spuiten, ik heb hem geschuurd en omdat ik geen binnen ruimte heb, hem buiten op een windstille plek gespoten, maar je hebt altijd een beetje wind, dus volgende keer een plaats binnen zoeken.
verder heb ik het onderstel met aluminium strips verbreed zodat het landen beter gaat.
zo dit was even een "korte"samenvatting.

Re-Maiden

Vandaag het gevaarte losgelaten op de Rooky-day van MV-Europoort, wat overigens erg gezellig was. Hierbij de foto's, met dank aan Ronald Spijkers voor het fotograferen:
full

full

full

full

full

full

full

full

full

lifeliner

Voor het begin van de winter heb ik me voorgenomen om mijn Trex 450 Sport (Super Combo) in een nieuwe jas te steken. Mijn keus was gevallen op de EC135 en die te verfijnen naar een Trauma Heli. Specifiek, de Lifeliner 2 die op het EMC in Rotterdam is gestationeerd.

Het stappenplan:
1: Ombouwen van mijn 450 naar een 4 blads heli (en mee leren vliegen uiteraard);
2: Aanschaf van een rompset en inbouwen van navigatieverlichting;
2a: Eventueel opnieuw spuiten van de romp;
3: Decals opzoeken (google is mijn vriend), printen, lakken, plakken;
4: Heli lakken, raampjes er weer in zetten;
5: Inbouwen van de heli in de romp;

Op dit moment zit ik zo ongeveer bij stapje 3. Omdat ik zoietsnog nooit eerder gedaan heb moet ik heeeeel veel leren, zoals airbrushen, decals printen en plakken, aflakken, afstellen van een 4-blads heli. Ik zal ook een paar plaatjes posten.

Arthur
beste arthur ik ben ook van plan om een life liner te maken maar mijn vraag is waar heb je de decals vandaan want ik vind er maar 1 maar wanneer ik die vergroot word die heel erg wazig
gr. jerrel;)

beste mede modelbouwers,

ben een tijdje geleden begonnen met de t-rex 450 met een ec-135 romp op schaal te maken
maar zoek alleen nog decals en de antennes/ruitenwissers wie weet waar ik deze kan bestellen?

alvast bedankt

mvgr. ronald

heb er inmiddels al een 4 blads kop op met een beastx en vliegt verder super.

Back