Trex 450 vs Trex 500

Roel,

Pas vooral op voor windstoten !

Chris

Hey Chris,

Dat is wel de bedoeling.
Laat ons hopen dat een heli zo snel niet meegevoerd wordt door de wind.
Eens ik wat meer te weten gekomen ben over de kosten van mijn crash gisteren kan ik eindelijk terug verdere stappen zetten richting heli vliegen.

Groetjes,
Roel

Hey,

Logo 400! super ding, in vergelijk met alles wat T-rex heet. In vergelijk met de protos heb ik geen idee, die protos ziet er serieus goed uit!
Als motor kan je alles gebruiken met een Kv van 1250-1650 en gewicht tussen de 200-300 gram. Ik heb de Logo 400 gevlogen met verschillende buitenloper, el cheapo tot en met duur. Erg goed beviel een betaalbare Turnigy SK, maar de meest prettige motor is de huidig gebruikte Scorpion 3026 HK, werkelijk een beest.
Ook fijn van de Logo is dat hij zonder motor word geleverd, i.pv bij andere merken meer geld betalen omdat er een motor bijzit die je vervolgens niet gebruikt omdat je keuz op een andere motor is gevallen.
Ik vlieg hem ook op 2 stuks 3S 2200 lipo's in serie, je hebt dan een belachelijk kaaanon!!
Iedereen heeft de neiging te promotoen wat hij zelf gebruikt. Ook ik doe dat, de keuze valt dan zeker op de Logo 400. Betreffende de onderdelenprijzen... kijk daar nog maar een keertje naar, die lopen inmiddels redelijk in de pas met vele andere (goedkopere??) merken. De kwaliteit van de Logo onderdelen zijn altijd aanzienlijk beter dan alle andere genoemde merken, evenals het vlieggedrag van de Logo, deze is erg goed, beslist veel beter als vele andere merken, zeker voor beginner en gevorderde vlieger, maar ook voor het heftige 3D werk.
Logictech LT 2100 kan ik persoonlijk aanraden boven 401, hij is goedkoper en op een aantal punten makkelijker en beter als de 401. Ook past een full size servo prima in het frame van de Logo.
De kontronik regelaar is een toppertje voor deze heli, absoluut geen consessies, voor velen de eerste keuze regelaar op een 500 size!

Ehm, wat de gyro's betreft. Ik vlieg momenteel met 3 GY-401's en 1 LT2100. Ik merk weinig verschil, alleen dat de 401 iets makkelijker af te stellen is.

Ik ben van beiden tevreden, maar heb me nu een Spartan gekocht voor de 500 om te zien wat het verschil is. Persoonlijk zou ik over de 401 niet meer nadenken. Op dit ogenblijk koop je in het UK een Spartan voor dezelfde prijs als een GY-401, dus geen reden om nog voor een 401 te gaan. Goeie en bewezen gyro, maar intussen is er nieuwer en beter en als je daarvoor hetzelfde betaalt...

De LT2100 is wel een stuk voordeliger, dus als je 't mij vraagt is het keuze tussen LT2100 goedkoop en goed, en de Spartan duurder en beter (?). Verschil met de Spartan kan ik persoonlijk nog niks over zeggen.

Mijn ervaring met de eerder genoemde Hitec HS82MG, op de Trex500, is dat bij elke tot nu toe voltooide crash het bovenste tandwiel, waar het armpje op zit, stript. Ik heb dus nu een paar setjes nylon tandwielen gekocht omdat de prijs van een setje tandwielen, waar je er dus maar 1 van gebruikt niet veel verschilt met de prijs v/e nieuwe HS82. Voor de rest ben ik er zeer tevreden over; does the job!

Nog twee voordelen v/d LT2100 zijn dat deze beide endpoints kan instellen en de echte gevoeligheid optisch aangeeft (D.m.v. een rij leds. Deze kan dus afwijken van de gevoeligheid die de zender aangeeft.)
Volgens review(s), ik dacht op Trextuning, houdt de Logictech de staart ook beter dan de 401 bij achterwaartse vlucht. (Zelf niet geprobeerd omdat crashen bij een poging tot looping mijn voorkeur heeft:rolleyes:.)

De aanschaf is sowieso niet binnen de komende 2 à 3 weken gepland (ongeplande crash als oorzaak), maar als ik de meningen hier zo lees valt het mij op dat ik deze tijd goed zal kunnen gebruiken om een keuze te maken.

Voorlopig zijn zowel de Trex 450, Trex 500 als de Logo 400 nog een optie.
Een voordeel van de Trex 450 is natuurlijk wel dat je hem ook gemakkelijk tweedehands kan vinden (zowel gebruikt als nieuw in de doos).
Dat maakt deze laatste dan ook nog een pak goedkoper...
Ik wil echter niet dat het een duurkoop wordt, dus kan ik ook altijd opteren om wat langer te sparen :D.

Ik was net nog even aan het rondsnuffelen naar een gyro en kwam de CSM SL560 tegen aan de prijs van 89 euro. Aangezien deze normaal 169 euro kost vroeg ik me af of deze nog een trapje hoger ligt dan de 401...

Persoonlijk geen ervaring met noch kennis van de CSM gyro's, maar anderen beweren dat deze erg goed zijn, zelfs eerder in de categorie van de Spartan dan in de categorie van de 401/LT2100...

Persoonlijk geen ervaring met noch kennis van de CSM gyro's, maar anderen beweren dat deze erg goed zijn, zelfs eerder in de categorie van de Spartan dan in de categorie van de 401/LT2100...

Ik had datzelfde draadje gelezen en was dan ook verbaasd deze reactie te lezen :-)

Mocht ik toch voor de Logo 400 gaan, kan iemand me dan vertellen welke motor ik moet nemen in combinatie met de Kontronik Jazz en 2*3s1p 2200mAh accu's?

Ik dacht te herinneren dat de CSM 560 vroeger vergeleken werd met de 601, en opgevolgd is door de 720.

Kan je het onderbouwen Prophecy?

Kleine opmerking over de Logo 400, hij heeft geen driven tail in autorotaties. Heeft z'n voor en z'n nadelen, toch even over nadenken voor je hem koopt.

Ik dacht, ik post mijn keuze hier maar even...
Ik ben voorlopig toch maar aan de slag gegaan met een Trex450.
Lijkt me prijs/kwaliteit gezien een erg goede keuze...
Een update met de eerste vlieg-ervaring volgt nog ;-)

Back