trex 450pro

Zijn er hier mensen die de 450 pro hebben en wellicht hun ervaringen willen delen? Heb ook eentje besteld voor het oefenwerk. Meteen de TP bladen mee laten komen. Schijnen zeer goed te vliegen op de pro.

Iemand al de nieuwe G3 lipo's van hyperion op de pro geprobeerd?

Ziet er leuk uit allemaal, heb wat van die zippy's besteld. 30-40C 2100mah 3S, lijkt me ook voldoende. Is een taco ook wat goedkoper :P

Geen slechte ervaringen met de bijgeleverde gyro?

Zelfde gyro als op de 250 en werkt goed moet ik zeggen, hoewel ik wel een staart afstel probleem heb , maar een clubgenoot heeft er ook één zelfde config en staat supper strak. Bij mij zit er een tik in moet alles nog even na-lopen maar heb nog geen tijd voorgehad.

Via via hoor ik alleen goede verhalen over de 450 pro, en zelf vind ik het ook een leuk ding niet voor niets staan mijn V2 z.g.a.n te koop :D

Morgen komt die van mij ook binnen, ben benieuwd. Verder doet bob finless de tailblade holders flippen, iemand hier al ervaring mee? Merk je veel verschil?

Zoo, de 450 ging netjes in elkaar. Enige wat ik jammer vond, is dat je moeilijk bij de motormount schroefjes komt nadat de servo's erin zitten.

Net even gehoverd in het tuintje waar de 450 net in past, ging prima. Staart loopt heel langzaam weg naar links. Even naar Idle up 1 ( 90 vlak ) en dat was al iets beter.

Niet echt gevlogen dus maar qua stabiliteit valt het me reuze mee, zeker met meer toeren hangt ie ontzettend strak. Wel grappig gezicht met de ontvanger aan de zijkant, dan zie je weer dat het toch echt een klein helitje is.

Straks even de ESC omdraaien, krijg het kapje niet meer goed erop. Nu komen de motorkabels onder eruit. Ziet net wat netter uit maar goed. De schroefjes die de tailblaadjes vast zetten vond ik wel apart. Als ze maar blijven zitten! Denk dat ik veel plezier ga hebben met het kleine duiveltje!

BabyG en ik hebben de Pro een tijdje geleden gekocht en we hebben al meerdere vluchtjes achter d rug .
Ik had positieve reacties gelezen op de grote forums en na slechte ervaringen voorheen met 400size helitjes zag ik deze wil zitten . Tot nu toe nog geen spijt over de aankoop want de Pro vliegt super , een trex500 gevoel zou ik durven zeggen . Bij wat windzachte dagen want met wat hardere wind is het minder fun .:D
Wij vinden het wat moeilijk om het kapje erop te steken , de pinnetjes zitten naar mijn gedacht teveel naar voren waardoor je de kap wat minder kunt opentrekken om op de pinnetjes te trekken .
Ja ..inderdaad voor die motormount boutjes , ze moesten eigenlijk bij hun sleutelsetje een wat langere sleutel gestoken hebben want zo heb ik het kunnen oplossen .
Vreemd dat de staart wegdraaid , ik heb al gevlogen met een laag toerental en de staart bleef mooi strak , ik zou eerder iets vermoeden in de setup van de staart of instelling in de gyro . Touwens die Gyro doet het heel goed !
Wij hebben direct de tailmod gedaan van BoB want inderdaad als je alles eens bekijkt klopt het niet dus hupla direct toegepast . Of het verschil maakt weten we niet maar alles doorgedacht kan het niet slecht zijn .
Leve de zippy's :p wij vliegen er ook mee !!

Vandaag ook wat vluchtjes gemaakt met de pro en inderdaad, prima heli! Neigt qua gevoel naar de 500 size. Staart met de gp750 is ook strak, nu ook met lage toeren. (zonder mod)

Moet alleen ff wennen aan die paddles, vliegt toch net ff wat anders en die kleine reageert meteen. Flip en roll rate vallen me wel mee, had het sneller verwacht. Motortje is ook aardig, beetje inkakken maar niet zorgwekkend. ( toch is zo'n scorpion wel lekker, blijft ook koeler )

Het kapje past nauwelijks. Beetje jammer maar een fusuno kap is ook erg leuk voor 25 dollar ;) Kortom, hoop fun voor een relatief klein helitje!

ook al iemand problemen gehad met die gp750 endline instelling, naar rechts doet ie perfect, de servo zoemt niet en hij stopt mooi aan de rand maar naar links wil niet lukken dan duwt de servo tegen de zijkant om dan hevig te trekken wat niet echt ok is...
Alles al gecontroleerd, perfect in het midden afgesteld volgens de videos van finless gedaan maar niks help.
Ga nu de tailmod maar eens proberen mss dat dat helpt.

Mvg

absoluut geen problemen gehad met de staart in stellen...

dat ie vliegt als een 500 is echt dikke onzin natuurlijk, hoor er meer mensen over maar t blijft natuurlijk een klein mormel, hij vliegt wel lekker strak iig!

Naja qua stabiliteit is de pro vrij aardig. Beter dan de vorige versies. Vandaar dat veel mensen zeggen, het lijkt meer op een 500.

Heb laatst CF blaadjes op de pro gezet, veeeeel beter! Absoluut aan te raden!

Werd helemaal gek van de slop op de bladhouders, bij een tic toc of gewoon hard negatief slaat de heli 90 graden op de aileron naar links. Ben maar uit verveling gaan autoroteren met de kleine. Torque tube kan trouwens best tegen een tikje!;) Zitten al nieuwe *truebloods* in, hielp wel iets maar nog niet zoals het zijn moet.

Denk dat ik een wat mindere 450 heb aangezien die van een clubgenoot veel strakker is. Heb al 3 spindles liggen, maar nieuwe (druk)lagertjes besteld en voor de zekerheid de standaard rubbers. Eens kijken of het dan beter is. In het begin was het ook al erg maar viel mee te leven, nu is het gewoon niet leuk meer. Hoop dat de nieuwe lagertjes/spindle het verhelpen...

Nee, de sport..
Weer een nieuwe versie, meer een opvolger van de V2 volgens mij.

Klopt, geen torque tube en een tweedelig frame:

kx015076_6.jpg

kx015076_10.jpg

Klik hier voor meer info, ik zie het nut van de "sport" niet zo, zeker niet in vergelijking met de PRO.

Maar dus een goedkopere editie met lager prestatie vermogen.

Alleen weer dat vieze blauw.... zou alleen daarom al voor de Pro gaan haha

eerst mijn v2 maar eens flybarless maken voordat ik nog een kist koop... ben ook al met EDF spul aan het spelen het word allemaal teveel haha

EDIT:
Helipross Pro kit: 305 euro
Fast Lad Pro Kit: 465 euro

maaaan wat een verschil. Maar met 30 euro verzend kosten, 20% BTW en 6% TNT klootviool kosten is dat ook 420 euro. Geen gigantisch verschil meer met binnen de EU bestellen en het is sneller.

Maar swinters als het weer er toch niet naar staat zou ik het inderdaad gewoon gokken dat het kosteloos door de inklaring komt....

Laatst bewerkt:
Bij snelle jongen geven ze ook wel een beetje korting als je ze lief aankijkt. Vriend van me had hem dus hier voor rond de 330 euro...

Back