trex 450se V2 (2007) Bouwverslag!!

Eindelijk.
na heel wat misere met de post is het pakje toch eindelijk toegekomen.

dit ziet er goed uit.
trex1.JPG

Contents of the case.
alles zit er precies in.
trex2.JPG

en een aparte canopy zodat ik nog eens kan airbrushen.
originele ziet er wel beter uit als op de fotos op het internet.
trex3.JPG

Gisterenavond het rotorhoofd uit elkaar gehaald en gelocktite waar nodig.
(er waren enkele schroefjes niet geborgd.)
trex5.JPG

Ok volgende morgen (fris uit bed) en begonnen met de flybar cage.
trex7.JPG

en zo zit ie erop.
trex8.JPG

met het frame begonnen. (ik heb geen ervaring met vorige trex-en. maar ik vond het frame nogal aan de dunne kant.)
trex10.JPG

en met de landing skidz (hierook weer een paar schroeven die niet gelocticte waren en niet die van de tailboom houder (logisch he))
trex13.JPG

De staartrotor (heb ik nog niet uiteengehaald, gewoon direct gemonteerd.)
trex16.JPG

Het begint zowaar op een helicopter te lijken
trex14.JPG

Met rotorbladen
trex18.JPG

met canopy
trex22.JPG

en de andere canopy.
trex27.JPG

en dit gaat voor morgen zijn. (of miss vanavond als ik me niet kan inhouden.)

trex23.JPG

trex24.JPG

soldering 101
trex30.JPG

en de male en female's gesoldeerd
trex31.JPG

is dit een goede plaats voor de esc of liever ergens anders?
trex32.JPG

Kon je niet beter een draadje openen zodra je hem binnen hebt? ;)

Ik ga het zeker volgen, en ben benieuwd naar je ervaringen. Heb je ook al over de verkrijgbaarheid van onderdelen nagedacht mocht je gaan crashen? Zoals de bladas (Feathering Shaft) is totaal anders bij de V2 ivm druklagers, deze gaat gegarandeerd krom bij een crash. Beetje jammer als je natuurlijk stil staat omdat je geen onderdelen kan krijgen. Al zal dat best vrij rap gaan hoor nu de V2 ook richting Europa aan het komen is.

ja heb ik al aan gedacht.
maar moet nog gyro en ontvanger en servos kopen.
aangezien ik ver ga beginnen bouwen aan mijn huis is mijn budget welwat beperkt.
zal hem wss maar tegen juni in de lucht krijgen.
hopelijk zijn er dan wel al onderdelen.

Tjonge... tegen juni pas de lucht in... Koop je dat ding schroefje per schroefje? Dan wordt het een lang bouw verslag :-)

Hij zegt dat hij de V2 set gekocht heeft: Dit top juweeltje in de 450 klasse komt in een zeer volledige kit met alle doorontwikkelde Align alu en CF onderdelen. Alleen de servo's en gyro moeten er nog bij en ik kan me voorstellen als je goede onderdelen wilt je liever even wacht tot je ze kunt betalen dan dat dit stukje hightec uit de lucht valt door goedkope electronica aan boord........

465 Euro voor de volledige V2 set incl akku is een goede deal. Deze T-Rex heeft alle ontwikkelingen/verbeteringen en updates aan boord die in de loop der jaren met de T-Rex gekomen zijn. Daarnaast krijg je de nieuwe, krachtiger 430XL motor en een goeie lipo erbij.

Deze heli is zeker de moeite waard en ik zie dan ook uit naar je verslag als de heli binnen is :D

kraaijer zei:
Tjonge... tegen juni pas de lucht in... Koop je dat ding schroefje per schroefje? Dan wordt het een lang bouw verslag :-)

kweethet. Kan ondertussen mijn skills op de sim nog wat aanscherpen. :D

BarnOwl zei:
Hij zegt dat hij de V2 set gekocht heeft: Dit top juweeltje in de 450 klasse komt in een zeer volledige kit met alle doorontwikkelde Align alu en CF onderdelen. Alleen de servo's en gyro moeten er nog bij en ik kan me voorstellen als je goede onderdelen wilt je liever even wacht tot je ze kunt betalen dan dat dit stukje hightec uit de lucht valt door goedkope electronica aan boord........

465 Euro voor de volledige V2 set incl akku is een goede deal. Deze T-Rex heeft alle ontwikkelingen/verbeteringen en updates aan boord die in de loop der jaren met de T-Rex gekomen zijn. Daarnaast krijg je de nieuwe, krachtiger 430XL motor en een goeie lipo erbij.

Deze heli is zeker de moeite waard en ik zie dan ook uit naar je verslag als de heli binnen is :D

verdacht lage prijs vindt je niet?
hier in belgie kon ik er ook aangeraken voor 599 euro.

hoelang duurt feitelijk een overschrijving naar engeland???
heb het woensdag overgeschreven?

btw is die batterij wel van goede kwaliteit??? heb al slechte kritieken gelezen op het net. (weinig laadcycles voor kwaliteitsverlies)
had nog onderhandeld met winkelier voor batterij zo te laten. (stel dat ze geperforeerd geraakt tijdens het transport op de vlieger) 8O

aangezien het mijn eerste kit is mogen jullie graag hier bevindingen en opmerkingen noteren die mijn van hulp zouden kunnen zijn bij het bouwen.

Die lipo gewoon goed behandelen en eerst "inbreken" door ze niet verder te ontladen dan zo'n 50% de eerst paar cycles.

Daarna niet verder ontladen dan 80%. Dan zouden ze toch wel redelijk lang moeten meegaan hoor. Maar verwacht er geen wonderen van zou ik zeggen.

Waar heb je de heli gezien in Belgie? Ik wist niet dat ie hier al te verkrijgen was.

Ik hoop dat je hem snel binnenkrijgt, want ik ben nieuwsgierig hoe het er allemaal uitziet.

van mijn lokale helidealer. heeft een online winkel na de uren. doet normaal alleen walkera. maar onlangs zei hij dat hij aan trex ook kon geraken.

dit waren de prijzen

TR450SE-CDE Align TREX 450 SE CDE Version 2 Superior Edition Kit w/Brushless Motor + 35A ESC ARF EUR 599

TR450XL-CDE Align TREX 450XL CDE CCPM Electric RC helicopter Kit w/Brushless Motor + ESC ARF EUR 267
TR450XL-HDE Align TREX 450XL HDE Kit+New 430L3550+25G ESC EUR 267
TR450S-CF Align TREX 450S CF Combo Kit KX015045A/Brushless Motor + ESC ARF EUR 307

TR600-CF Align TREX 600CF Kit+600L+75G ESC+3A BEC ARF EUR 999

Laat ons ook even weten wat die 450SE V2 nou werkelijk netto gekost heeft, want dat die 465,- kost lijkt me wat kort door de bocht, immers shipment kosten, invoerrechten+btw+inklaringskosten(als je pech hebt) komen erook nog bij.

mapel zei:
kraaijer zei:
Koop je dat ding schroefje per schroefje?

...en laten die schroefjes nou net niet de sterkste kant zijn van Align :lol:.

Dat hoor ik vaker, maar bij mijn 450Se nog nooit problemen met de schroefjes gehad. Ik gebruik wel alleen kwaliteits gereedschap.

mapel zei:
Laat ons ook even weten wat die 450SE V2 nou werkelijk netto gekost heeft, want dat die 465,- kost lijkt me wat kort door de bocht, immers shipment kosten, invoerrechten+btw+inklaringskosten(als je pech hebt) komen erook nog bij.

Vanuit de UK heb je geen invoerrechten en inklaringskosten. Verzendkosten vallen meestal ook wel mee.

Oh, gebruik jij kwaliteits gereedschap...

Vandaar dat bij mij alles stuk gaat ik doe het gewoon met de keukenschaar. Ik wist niet dat dat niet goed was... :-(

Ff over die SE V2 die in het lijstje boven staat... Die wordt blijkbaar geleverd met de "oude" ESC, de 35A of wordt daar Ampere bedoelt. Ik kan het er niet uit opmaken want paar lijntjes lager wordt de 25G vermeld.

Ik zou toch maar eens goed uitkijken. En die Trex 600 voor 999, belachelijk.

Zo, nu heb ik weer genoeg gezeurd, vandaag eerst maar eens "kwaliteits" gereedschap aanschaffen ;-)

mapel zei:

Normaal gezien moet je toch geen btw betalen voor verzendingen binnen europese unie.
lidstaten eu

Verenigd koninkrijk doet niet mee met de euro maar is wel lid van de europese unie. dus vrij verkeer van handel en goederen.
kwam nog 20 pond verzendingskosten bij maar een korting van 3 percent op het totaal. (een kleine 11 pond)
dus 493 euro

toeme...
lees juist dat engeland het schengenakkoord niet ondertekend heeft.

zucht

evil schengen

kraaijer zei:

Vandaar dat bij mij alles stuk gaat ik doe het gewoon met de keukenschaar. Ik wist niet dat dat niet goed was... :-(

Ff over die SE V2 die in het lijstje boven staat... Die wordt blijkbaar geleverd met de "oude" ESC, de 35A of wordt daar Ampere bedoelt. Ik kan het er niet uit opmaken want paar lijntjes lager wordt de 25G vermeld.

Zo, nu heb ik weer genoeg gezeurd, vandaag eerst maar eens "kwaliteits" gereedschap aanschaffen ;-)

Het was geen persoonlijke aanval ofzo hoor :roll: Beetje kinderachtige reactie. Ik wou alleen zeggen dat er misschien wel kwaliteits verschil in de schroefjes zat. Ik zeg nergens dat jij die schroefjes stuk maakt door gebruik van niet goed gereedschap.

kraaijer zei:

jup staat niet veel uitleg bij. (hij koopt wel niet direct bij align.)
allezins die dat ik besteld heb heeft de -RCE-BLX 35A Brushless ESC (w/ Governor)

KriZ zei:
Het was geen persoonlijke aanval ofzo hoor :roll: Beetje kinderachtige reactie. Ik wou alleen zeggen dat er misschien wel kwaliteits verschil in de schroefjes zat. Ik zeg nergens dat jij die schroefjes stuk maakt door gebruik van niet goed gereedschap.

Even over die Align schroefjes: Op de een of andere manier zijn de Chinese mm net iets groter uitgevallen dan de Europese....... 8O
I heb hier zowel een Wiha als een Align inbus setje: De Duitse inbussen zijn allemaal te klein (Ook een Wera inbus 1,5mm die ik hier heb) maar de Align inbussen passen perfect.
Mijn conclusie: je moet wel heel voorzichtig zijn wil je de Align schroefjes niet lamdraaien met de Europese setjes.

Misschien heb ik wel geluk gehad dan, want ik heb er nog niet 1 lam gedraaid :D Ben ook niet bijzonder voorzichtig, gewoon vast is vast. Ik gebruik Gedore en Tengtools inbus sleutels.

Groeten,

Kris

Back