trex 450se V2 (2007) Bouwverslag!!

prachtig, elwitten 8)

nice job !

Ik gebruik (als beginner) meestal de 315's inderdaad maar 325 zijn ook fijn.
Sommigen prefereren de 335......

Wanneer de maiden ? :arrow:

mvg, Z

wel een beetje lastig zo elke keer terug kijken maar ok, ziet er allemaal vet uit joh,...maar ik dacht juist dat dit frame dikker zou zijn!? hmmmm

klein probleem met de male en female connectors voor mijn motor/esc
ik krijg die met de grootste wil ter wereld niet over elkaar.
die male's zijn precies te groot?

die dingen kunnen idd verrekte strak zitten, ik had laatst met een tangetje iets die bolling in gedrukt,....toen ging t beter, succes iig!

ik heb de esc daar ook zitten, is prima daar hoor en dan de ontvanger aan de achterzijde! en de antenne draad aan de andere kant van waar de esc zit!

OK en dan nu Elektronica!

ik heb momenteel deze lader
link
deze heeft een laadstroom van 0.75A en balanceert de cellen ook.
kan ik daarmee de align batterij opladen of liever niet.

voor de staart zou ik een gy401 en een 9650 nemen.
als ontvanger bij mijn mx12 zou ik dan weer deze nemen.
voor mijn swashplate servo's weet ik het nog nie.
deze56
of
deze 65
of zijn er andere opties?

bedankt!!

de lader weet ik niet en de ontvanger lijkt me prima toch, de servos maakt volgens mij niet zo heel veel uit de hs65 is iets trager dan de 56, alleen voor de elevator servo moet je volgens mij met de 56 een stukje van de bal voor de ballink afdremelen, met de 65 hoeft dat niet want die servo arm zit iets hoger op de servo gemonteerd, en hoor vaak dat de 401 plus de 9650 de perfecte combo is voor bijv een t-rex...

succes!

Lader moet ook kunnen, maar ik denk dat je snel genoeg krijgt van het laden met 0,75a. Dan duurt het vrij lang voordat je accu weer vol zit. Makkelijk is toch wel een lader die een schermpje heeft en minimaal kan laden met 1C.

voor ontvanger kun je ook een Multiplex nemen, kost minder en werkt net zo goed.
Heb hem bij mij in mijn zoom zitten en werkt perfect hoor icm met mijn MX12.

elwitten zei:
ik heb momenteel deze lader
link
deze heeft een laadstroom van 0.75A en balanceert de cellen ook.
kan ik daarmee de align batterij opladen of liever niet.
Die lader werkt prima en kan je zeker veilig je lipo mee opladen. Alleen hou er wel rekening mee dat het vrij lang gaat duren, wil je sneller laden zal je voor een instelbare lader moeten gaan rondkijken, bijv. de PowerPeak 300. Nog mooier is een lader met display om te kunnen zien hoeveel er in je packs gaat.

elwitten zei:
voor de staart zou ik een gy401 en een 9650 nemen.
Daar ga je geen spijt van krijgen ;)

elwitten zei:
als ontvanger bij mijn mx12 zou ik dan weer deze nemen.
Een PCM ontvanger is zeker goed, vergeet niet je failsafe te programmmeren als je zover bent.

elwitten zei:
voor mijn swashplate servo's weet ik het nog nie.
deze56
of
deze 65
Ik vlieg zelf met de HS-56's en was op het moment van mijn aankoop de beste keuze, de HS-65 was toen nog niet eens uit. Mocht je de HS-56 gaan kopen neem dan wat setjes servogears op voorraad, deze strip je bij elke crash. Als ik nu zou moeten kiezen dan zou ik zelf de HS-65 nemen, puur vanwege het gemak dat deze niet strippen en je vrij gemakkelijk in het veld dus weer kan opbouwen na een crash.

Er staat nog een nieuwe SMC-14 ontvanger in het te koop gedeelte, misschien is dat wat voor je?

hoelang zou de laadtijd dan duren.
tis een 2100 Mah batterij.
dus ik kan 0.75 A laden per uur is dat dan 2.1/0.75= 2u 48min?

@kriz. ik ga de te koop sectie zeker eens bekijken.

nope, die is te groot en te zwaar voor een t-rex 450.
kijk eens naar de conrad es03, dat zijn perfecte servo's voor de swash.

Ben met dezelfde V2 450 bezig en inderdaad als je goede electronica wilt hebben moet je gewoon wachten als je het niet in 1x kan kopen.
Heb ook brandstof helis maar voor die elektro helis komt er meer kijken als een kannetje methanol.
Moet ook nog een balancer en lipo lader kopen.
Pleuris vliegen er zo uit hoor.
De mijne zal ook pas in mei/juni vliegen.
Echt geen haast hoor want mn raptor doet het ook goed.
Suc6 en laat wat horen als je ergens mee zit tijdens de bouw.
Voor test verslag V2 kijk op:

www.trextuning.com/trex450sev2.php

Groetjes

Wipo

Oh ja ik ben een ouwe lul >60 die ook nog lekker rondscheurt met helis.

elwitten zei:
hoelang zou de laadtijd dan duren.
tis een 2100 Mah batterij.
dus ik kan 0.75 A laden per uur is dat dan 2.1/0.75= 2u 48min?

het wordt aangeraden om je accu's niet verder te ontladen dan +-25%

(2100* 0,8 ) / 750= 2,24 uur
warmteverlies van CA 20% -> 2,7 uur laden, dus 2 uur en en 40 minuten ongeveer :)

ok de elektronica zit erop. nu nog bladen balanceren en de maiden zal wss deze middag volgen.
enige opmerkingen zijn meer dan welkom.
Ik heb de draad van de Gy401 opgevouwd en in braided sleeve gestoken alsook heb ik de antennedraad enkele keren om de landingskidz gewikkeld.
de draad van men gyro naar de digitale staartservo heb ik dan weer opgerold en in krimpkous gestoken en deze op mijn servo gekleefd.
ik hoop dat het allemaal geen storing geeft maar heb al een range check gedaan en dat ziet er allemaal wel goed uit.

trexc.JPG

trexd.JPG

trexe.JPG

trexf.JPG

Back