Goed..
Ik had al een hele tijd dit projectje in gedachte, maar dacht dat t een hele rompslomp zou worden.
En ik wou er geen nieuwe motor voor aanschaffen zou het op niets uitlopen, dan had t me tenminste
ook enorme kostenpost geweest..
Voor weinig geld heb ik een Align 91H motor hier van t forum over kunnen nemen, zuiger kapot
maar dat maakt voor het pas en meetwerk weinig uit. Achteraf kan er nieuw spul in.
Uitlaatje heb ik intussen gebruikt vanuit de UK geritselt. Een betere kon achteraf niet want deze pas
wel erg perfect. Niet te groot en heb verder ook geen frame aanpassingen ervoor moeten doen.
Motor - hier al inmiddels volledig gereviseerd
Funtech A385
Motor aanpassingen
- Krukas moet met 11mm ingekort worden
- er moet een extra gat bij geboord worden voor montage op de 600 motorsteunen
- krukasmoer moet ook wat platter gemaakt worden om de 600 fanmount te laten passen
Motor steunen;
motor bevestigings gaten opgetapt naar M4
Fan Mount;
deze is verder opgeboord naar 9.5mm op de draaibank.
Fan cover;
deze hoeft maar een beetje bijgwerkt te worden om te laten passen
Clutch;
Clutch zet ik gewoon over en is standaard. Heb alleen een nieuwe liner gemonteerd en nieuw lagers in de steun.
Motortandwiel en steun;
Om de power goed te benutten is het een must om de overbrenging te veranderen.
De standaard 20T pinion is vervangen voor een 23T exemplaar. Noodzakelijk is dan wel om de mesh verstelbaar te maken, nadeel is dan dat de complete motor ook verplaatst moet worden en wel een tikje meer dan 1mm naar voren. Daarvoor zijn spacerplaatjes gemaakt die tussen motor en steun komen.
Bodemplaat;
Deze blijft ook niet standaard. De plaats waar de motoruitsparing zit moet groter gemaakt
worden en de middelste bevestiginggaten moeten nieuw geboord worden..
Al met al heb je dit wel in een weekendje gedaan..
Morgen testen..!
Go FLY!
Ik had al een hele tijd dit projectje in gedachte, maar dacht dat t een hele rompslomp zou worden.
En ik wou er geen nieuwe motor voor aanschaffen zou het op niets uitlopen, dan had t me tenminste
ook enorme kostenpost geweest..
Voor weinig geld heb ik een Align 91H motor hier van t forum over kunnen nemen, zuiger kapot
maar dat maakt voor het pas en meetwerk weinig uit. Achteraf kan er nieuw spul in.
Uitlaatje heb ik intussen gebruikt vanuit de UK geritselt. Een betere kon achteraf niet want deze pas
wel erg perfect. Niet te groot en heb verder ook geen frame aanpassingen ervoor moeten doen.
Motor - hier al inmiddels volledig gereviseerd

Funtech A385

Motor aanpassingen
- Krukas moet met 11mm ingekort worden
- er moet een extra gat bij geboord worden voor montage op de 600 motorsteunen
- krukasmoer moet ook wat platter gemaakt worden om de 600 fanmount te laten passen

Motor steunen;
motor bevestigings gaten opgetapt naar M4

Fan Mount;
deze is verder opgeboord naar 9.5mm op de draaibank.

Fan cover;
deze hoeft maar een beetje bijgwerkt te worden om te laten passen

Clutch;
Clutch zet ik gewoon over en is standaard. Heb alleen een nieuwe liner gemonteerd en nieuw lagers in de steun.

Motortandwiel en steun;
Om de power goed te benutten is het een must om de overbrenging te veranderen.
De standaard 20T pinion is vervangen voor een 23T exemplaar. Noodzakelijk is dan wel om de mesh verstelbaar te maken, nadeel is dan dat de complete motor ook verplaatst moet worden en wel een tikje meer dan 1mm naar voren. Daarvoor zijn spacerplaatjes gemaakt die tussen motor en steun komen.

Bodemplaat;
Deze blijft ook niet standaard. De plaats waar de motoruitsparing zit moet groter gemaakt
worden en de middelste bevestiginggaten moeten nieuw geboord worden..

Al met al heb je dit wel in een weekendje gedaan..
Morgen testen..!

Go FLY!