A
AVS
Guest
Andre ,
Dan zit ik toch met een vraag : waarom schakel jij dan over naar een Idl1 oid als je gascurves toch hetzelfde zijn ? ander toerental ga je niet krijgen , dus heeft schakelen geen zin .
Wij vliegen hier ( net zoals bijna de hele wereld ) op alle idl's met de zelfde pitchcurve ( symetrisch bv -10 . 0 . +10 )
En schakelen dus met Norm , Idl 1 , Idl2 alleen over naar een ander toerental ( waar het ook voor bedoeld is )
Je kunt evt een kleine delay hiervoor instellen zodat je de tandwielen spaart .
Nogmaals : maak een ThrHold aan waar je de motor ten allertijden mee uit kan zetten , en veilig je accu's kan aansluiten .
Henk
Uiteraard werk ik met een throttle-hold. Al was het maar voor een stukje extra veiligheid als ik met de heli bezig ben.

Maar mijn thr-curve loopt in idle1 van 100-50-100 dus op die manier heb ik zowel in idle1 als in normal mode op 50% stick en hoger exact dezelfde curve. Hierdoor heb ik bij het overzetten van de switch geen toerental verandering.
Lijkt me trowuens ook niet wenselijk....je hovert, en zet de switch naar idle1 en vervolgens gaat je heli er vandoor

Mijn idee en gebruik van de idle1 switch wijkt dus af voor wat jouw ideeen erover zijn

Ik schakel om om van een normal pitch naar de stunt-pitch te gaan en tevens ook 100% motorvermogen te krijgen als ik de stick helemaal naar beneden heb.
Misschien wat waardes om het te verduidelijken:
normal mode
throttle: 0, 25, 50, 75, 100
pitch: 50, 50, 50, 75, 100
Idle1:
throttle: 100, 75, 50, 75, 100
pitch: 0, 25, 50, 75, 100
Zoals je ziet kan ik als ik hover de switch rustig omzetten en er veranderd niets aan het vlieggedrag van de heli.
Nou vlieg ik 'nog' geen 3D en dus heb ik de idle1 mode nog niet zo hard nodig