trex 600 en snelheidsregelaar/schakelaar

Andre ,

Dan zit ik toch met een vraag : waarom schakel jij dan over naar een Idl1 oid als je gascurves toch hetzelfde zijn ? ander toerental ga je niet krijgen , dus heeft schakelen geen zin .

Wij vliegen hier ( net zoals bijna de hele wereld ) op alle idl's met de zelfde pitchcurve ( symetrisch bv -10 . 0 . +10 )
En schakelen dus met Norm , Idl 1 , Idl2 alleen over naar een ander toerental ( waar het ook voor bedoeld is )
Je kunt evt een kleine delay hiervoor instellen zodat je de tandwielen spaart .

Nogmaals : maak een ThrHold aan waar je de motor ten allertijden mee uit kan zetten , en veilig je accu's kan aansluiten .

Henk

Uiteraard werk ik met een throttle-hold. Al was het maar voor een stukje extra veiligheid als ik met de heli bezig ben. ;)
Maar mijn thr-curve loopt in idle1 van 100-50-100 dus op die manier heb ik zowel in idle1 als in normal mode op 50% stick en hoger exact dezelfde curve. Hierdoor heb ik bij het overzetten van de switch geen toerental verandering.
Lijkt me trowuens ook niet wenselijk....je hovert, en zet de switch naar idle1 en vervolgens gaat je heli er vandoor ;)

Mijn idee en gebruik van de idle1 switch wijkt dus af voor wat jouw ideeen erover zijn :)
Ik schakel om om van een normal pitch naar de stunt-pitch te gaan en tevens ook 100% motorvermogen te krijgen als ik de stick helemaal naar beneden heb.
Misschien wat waardes om het te verduidelijken:
normal mode
throttle: 0, 25, 50, 75, 100
pitch: 50, 50, 50, 75, 100

Idle1:
throttle: 100, 75, 50, 75, 100
pitch: 0, 25, 50, 75, 100

Zoals je ziet kan ik als ik hover de switch rustig omzetten en er veranderd niets aan het vlieggedrag van de heli.
Nou vlieg ik 'nog' geen 3D en dus heb ik de idle1 mode nog niet zo hard nodig :)

"Nou vlieg ik 'nog' geen 3D en dus heb ik de idle1 mode nog niet zo hard nodig"

Hoi AVS,

Kan je enkel de goede raad geven om met een curve 100-75-50-75-100 GEEN 3D te proberen.
Dit is meer een curve voor een methanol motor en niet voor een elektro motor.
Eveneens uw pitchcurve is beter in alle modes gelijk (0-100)

Ik kan u en Henk bijtreden dat een trottlehold veilig is, heb ik dan ook ingeprogrammeerd ;-)

Groeten
Mario

Hoi Mario,

De curves zullen uiteindelijk ook nog wel wijzigen. Van veel ervaren 3D vliegers hoor ik dat ze rond de 100,90,80,90,100 zitten zodat de headspeed nog een beetje behoorlijk blijft.
Maar vooralsnog vliegt dit mij prima, en er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome :)

Daar er een heli bijgekomen is in de collectie , Trex-500, mijn eerste electro
volg ik ook mee !!:D
Een bedenking , indien je nu in normaal stand uw curve bij hooverpunt op 80% zet (curve 0 -100%) en dan een curve neemt in Idle 1 van bv. 100-90-80-90-100
dan is die overgang er ook niet en zit je aan een goeie curve voor 3d ???:?:

@steloe

100% flat thr. crv met stock align ESC is OK.
Realiseer je wel dat in sommige gevallen (85%-90%) -> 100% de RPM niks meer toeneemt.

mvg, Z

Daar er een heli bijgekomen is in de collectie , Trex-500, mijn eerste electro
volg ik ook mee !!:D
Een bedenking , indien je nu in normaal stand uw curve bij hooverpunt op 80% zet (curve 0 -100%) en dan een curve neemt in Idle 1 van bv. 100-90-80-90-100
dan is die overgang er ook niet en zit je aan een goeie curve voor 3d ???:?:

Ja steloe. Jij snapt hem :)
Je zit dan in beide modie op exact dezelfde curve als je overschakelt op 80% stick.

@Z900: De kans is er idd dat je weinig verschil merkt tussen 90 en 100% Op 80% naar hoger toe merk ik nog wel een rpm verschil.
Maargoed alles is toch op 'trial en error' basis....gewoon proberen zeg ik maar :)

Tja... weer te vlug geweest, kzat de manuel door te nemen en wat staat erin !?
Bij de setup's staat eigenlijk hetzelfde wat ik hierboven beschreef !:rolleyes:
Maar voor Idle up 2 staat er wel een platte curve 100-100-100-100-100 .
Inderdaad met een delay erop is de oplossing .
Alle we zijn weer wat slimmer .:cool:

Ik vind het toch wel redelijk een aanrader zo'n volle throttle curve, bij pitchveranderingen heb je dan namelijk geen toerentalverschil meer waardoor pitchveranderingen gevoeliger worden.

Daar heb je ook helemaal gelijk in Laurens :)
Alleen doe ik dat liever niet met de idleup switch. Stel ik stel mijn throttlecurve in op 0,50,80,90,100 in normal en 100,90,80,90,100 in idleup dan heb ik ook behoorlijk wat toeren en bedien ik toch alles met de stick.
Maar he, wie weet...als ik vaker in de idleup mode zit wil ik wellicht ook de curve volledig 100% hebben ;)

Back