Trex 600 ESP besteld

Ik heb die van al erg lang zonder problemen, en zo nog meer een aantal helivliegers in NL. Gewoon gebruiken dus.

Ik heb die van al erg lang zonder problemen, en zo nog meer een aantal helivliegers in NL. Gewoon gebruiken dus.

BLS451 is gewoon een super "heli" servo, heb ze zelf in de 600N zitten en draai ze daar zelfs op 8V direct van de LiPo.

Naja heb nog niets vreemds meegemaakt met de servootjes. Wel met de spartan in HH mode. Bleef naar rechts driften :S (geen subtrim etc)

Dit was allemaal op de tafel btw ;) Verder heb ik wel een goed gevoel bij de servo's. Geen buzzing en zover het oog kan zien centreren ze goed.

Zodra de servoarmpjes er zijn gaat ie de lucht in. Hij is helemaal klaar. Meer foto's volgen morgen.

Misschien heb je het al zo staan, maar....
De Spartan moet je op de middenstand niet op 0º bladverdraaiing zetten.
De staartbladen moeten 8º voorgezet worden als de Gyro in Ratemode op midstick staat.
Staat ook in de manual op pag.5 naast de afbeelding van de staartservo.

Indd bij de 2100T was het van belang dat de rate mode goed was, bij de spartan maakt dat geen hol uit. Toch maf dat hij heeel langzaam 1 kant uit kroop. Wellicht was mn stick niet precies naar het center terug maar dat lijkt me sterk. Nadat ik de stroom eraf haalde deed hij het weer goed.

Bij in het instellen van de spartan komt er wel wat geweld bij kijken zeg, die servo gaat alle kanten op :P Lekker spartaans ;)

Ik kan zo niet zien waar die quote vandaan komt Jeroen....

Buiten het feit dat het keihard in de manual staat,
Op helifreak werd dat nog eens nagevraagt aan Angelos de ontwikkelaar van de Spartan, en deze bevestigde toen volgens mij persoonlijk dat het beter is dit gewoon altijd te doen??.
De gyro zal normaal i.d.d. de staart houden zonder dit te doen, echter werkt je servo dan meer.
Either way... het is het proberen waard toch, baat het niet schaad het niet :)

Grt.
Eric

Die quote komt vanaf de spartanRC site. Enige wat niet helemaal juist is aan mn setup is dat de servo niet symmetrisch werkt. 1 kant draait ie verder dan de ander. Straks maar eens ff kijken hoe dat zit.

servo`s

Beetje vaag dit ! als er werkelijk een probleem in die servo zit, mag je die toch nergens in gebruiken ?

Die van mij is ook onderweg!!:p:);):D

Netjes, waar heb je hem besteld?

Update in fotoboek. Heli is nu zon beetje vlieg klaar muv tracking check, gyro kabeltje wegwerken, RX kabels vast zetten en de bestelde servo armpjes monteren.

Bouw ging een stuk sneller dan de 500 moet ik zeggen. Ook al was dit de 2e.

Bij realraptors.co.uk, ken iemand die daar goede ervaringen mee had, ook vond ik de site erg overzichtelijk en makkelijk ofterwijl het kwam goed over, en de prijzen vielen me.

GRrrrr met de grote banaan gaat het prima maar heb sinds een tijdje een lelijke hunt in de staart bij de kleine.

Heb al van alles geprobeerd, mechanisch is het helemaal in orde. Gain is gegaan van 20 tot 100, toeren ook van 70 tot 100%.

Gaat om de 2100T gyro met de 9257 van futaba. Heb nu de rotate speed op 100% gezet. Kijken of dit verschil maakt. Eerst stond deze op het 2e ledje, 20% dus ong. Is net alsof de servo te langzaam is en telkens te laat corrigeert.

Die van mij verwacht ik vrijdag, verwacht er veel van. Iemand nog tips voor of tijdens ik hem bouw?

Al eerder een trex gebouwd? Dan is het helemaal een piece of banana. Anders gewoon rustig aan, netjes geordend bouwen en niet als n gek aan je zakjes lopen trekken :P

Nee nog nooit een heli gebouwd, ik ga samen met bas de groot bouwen. Dus komt toch wel goed hoor;) Haha ja die zakjes slechte ervaringen mee, als ik vroeger alstijd een ,modelvliegtuige bouwde (zoon plastic lijm ding geen rc) wilde ik eerst alle losmaken van blijheid. maar dat doe ik dus toch niet meer:D

:p:p:pHij is binnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:D:D8)8):):):celebrate::thumbsup::hammer::music::razz::new-bday::yes::lol::banana::banana::banana::pim:

Na 3 dagen wachten (wat ik erg snel vond) is de esp binnen samen met 3x jr 8915 en een 8900 de spartan bestel ik later.

Back