Trex 600 ESP besteld

het onderstel zit al in elkaar, nu het frame nog en dan een datum met bas afspreke;) Helaas heb ik vanavond schoolfeest en kan ik niet bouwen:(:P

het onderstel zit al in elkaar, nu het frame nog en dan een datum met bas afspreke;) Helaas heb ik vanavond schoolfeest en kan ik niet bouwen:(:P

Wel het boekje volgen he ;) onderstel..... Dat doe je pas NA het frame. Ook al boeit het voor een onderstel niet veel, boekje is er niet voor niets.

Ehhh...als het frame nog niet in elkaar zit heb je het onderstel dan alleen op de onderplaat vastgezet of alles los zonder onderplaat ?
Als je de skids zonder onderplaat in elkaar hebt gezet dan denk ik dat je het later weer uit elkaar kunt halen omdat het niet op het onderstel past ;)
..zoals Barrrrttt al zegt....boekie volgen he :) Anders zit je straks voor onaangename verrassingen :)

Je bent gewaarschuwd :P

Nu ik eraan denk, bouw wel al de elevator servo in als de frames nog los zitten. ( die met dat bracket ) Gaat dan een stuk makkelijker! Let er ook op dat de 2 bearingholders niet op dezelfde manier geplaatst moeten worden. En zoals bartjuhhh al eeder in dit topic zei, die servo F horns zijn ideaal.

Vandaag met de 600 gevlogen! Nu de packs in de lader, kijken wat erbij gaat. Hij vliegt alsof ie op rails zit vergeleken met de 500.

Morgen weer...:D

Ook die van mij is bijna klaar alleen de rotorkop nog, en de gyro ontvanger accu's etc. :D Die elevator servo ging wel heel moeilijk, alle schroefjes dol gedraait. in het begin snapte ik ook niet helemaal hoe hij nou in het frame moes, maar dat is allemaal goed gekomen.

Ook die van mij is bijna klaar alleen de rotorkop nog, en de gyro ontvanger accu's etc. :D Die elevator servo ging wel heel moeilijk, alle schroefjes dol gedraait. in het begin snapte ik ook niet helemaal hoe hij nou in het frame moes, maar dat is allemaal goed gekomen.

Told ya ;)

Als je servoarm maar netjes lijnt met je elevatorarm. dat is het belangrijkste:)
Hoe die servo er verder inzit...sja...als-tie dr maar niet uitvalt dan is het wel goed :cool:

hmm het volgende probleempje, klinkt waarschijnlijk ingewikkeld maar ik probeer het zo simpel mogelijk te houden. :: Bij die rudder servo mount zitte een soort van ovale gaatjes waar de schroef doorheen moet om de servo vast te maken, daar zitten plasticken dingetjes bij om in die gaatjes te vallen om de schroeven vast te houden. Maar die plasticken dingetjes willen niet in het de gaatjes in het carbon vallen, dus moet ik het carbon dan een beetje uitveilen, of wat?

Ik weet het niet zeker, maar die plaatjes die jij bedoeld zijn die van plastic en dienen ervoor om de servo vast te schroeven?
zo ja, dat moet je waarschijnlijk het plaatje om moeten draaien zodat die ronde uitsteeksels naar buiten toe wijzen, deze hoeven dus niet in het carbon te vallen.

groeten remie

Die plastic plaatjes zijn om je servo aan de achterkant vast te houden. De verdikingen moeten aan de buitenkant. Als je ze probeert in je frame te vijlen dan zitten ze zowieso al niet goed.
Eerst het schroefje met de washer aan de binnenkant, dan de servo met rubbers aan de buitenkant en achter de servo dat plastic plaatje met de verdikkingen naar achteren wijzend.

Ik geef toe, de handleiding bij de heli is op dat punt niet heel erg duidelijk.

Vandaag weer eens wat rond gevlogen met de 600 in de mist en in het zonnetje. Staart stopt te snel dus morgen de spartan even aan de USB hangen en het profiel wat aanpassen.

Verder vliegt de 600 super! 2 vluchten gemaakt in idle up1, dadelijk even kijken hoeveel de lipo's getrokken hebben.
In normal 5 min vliegen ging er rond de 2600 in (5000packs). Als de zippy's idle up 1 6:30 goed volhouden koop ik nooit meer een duurdere.

heb je trouwens gevlogen op 8s of 6s?

Gewoon 6S, let wel op dat je de pitch range correct afsteld.

edit: als de spartan binnen is kun je meteen het profiel aanpassen via de usb stick. Anders stopt de staart veel te hard. Ik heb ze nu iets onder het midden gezet. Morgen proberen hoe dat vliegt.

Laatst bewerkt:
Back