Trex 600 ESP besteld

Met de 6A reg. is het al beter maar met de eerste 3A reg was het oppassen.

Als je de schroefjes van align gebruikt dan sowieso de align inbusset bestellen. Anders is het helemaal niet te doen.

Hoi allemaal,

zoals hierboven al vermeld gebruik ik een 6A bec
icm JR 8915's en een spartan/JR8900 en dit gaat prima.

Bij de specs van JR staat dat de 8915's geloof ik 2A per stuk
zouden kunnen trekken. Maar de stromen zijn alleen zo hoog
als de servo geblokkeerd word, bijvoorbeeld als je de heli aanzet
terwijl de bladen nog in de bladhouders zitten. (Iets wat je sowieso nooit moet doen)

Verder vlieg ik met een complete stock Trex 600E de enige upgrades die ik heb zijn
de andere dampers in de kop, en de 6A regelaar.

Met de schroefen heb ik geen enkel probleem gehad, en ik heb GEEN Align imbus set.
Gewoon geharde imbusschroevendraaiers van Rc-helistore. Zolang je zorgt
dat je de imbus goed in de kop drukt tijdens het draaien en de schroeven niet
veel te vast draait kan er volgens mij weinig fout gaan.

Gr. Bas

Ik denk dat de schroevenproblemen vooral bij de 500 zichtbaar zijn, daar zijn de maten net kleiner dan bij een 600 size heli. Ik heb aan meerdere maten Trex gesleuteld en alleen bij de 500 was het echt irritant om met de standaard schroeven te werken, bij de andere maten was er weinig op aan te merken.

Dus vooral de 500 bananen hebben last van de schroeven? En de 450 dan?

Het gaat ook eigenlijk alleen om de kleinste schroeven bij de t500 de rest gaat goed. Maar goed, beter wat schroefjes teveel dan te weinig ;)

Ik ken niet echt een 450 waarvan de schroefjes goed te noemen zijn, maar dat komt vooral door de maat en niet de kwaliteit van de schroefjes.

Bas, zou je even een linkje kunnen sturen van die updrage (niet die bec maar die andere) Wandt dat zij je ook al dat belangrijk was.

De dampers in de rotorkop zijn alleen nodig als je 3D wilt vliegen.
De standaard dampers voldoen ook, maar met hardere dampers reageert
de heli iets directer.

Bas

hmm oke, egt iets wat jij nodig hebt;) maar ik nog even niet:P. Mijn setup wordt dan als volgt:

3x jr 8915,
1x jr 8900,
1x Spartan ds760,
1x trex 600 esp uiteraard,
2x zippy 5000mah 6s.

Heb zelf nog een ontvanger, en een ff9. Alleen de vorige eigenaar had ook een trex 600, kan ik die gegevens gewoon laten staan en even nakijken, of moet ik gewoon een heel neiuw model aanmaken in mijn zender?

Een volledig nieuw model aanmaken. Mechanisch verschilt het net dat beetje dat je niks aan dit programma hebt.

Over de ESC op 8S, op helifreak zijn een paar mensen die zeggen dat ze 8S draaien op de 100A esc die bij de ESP zit. Ik ga dit ook proberen als alles binnen is. Is een stuk gezonder voor de lipo's.

Enige probleem tot nu toe is dat er nog niet voldoende pinions voor de 650L zijn die zonder aanpassingen passen. Tegen die tijd hoop ik ook een datalogger te installeren.

owja bartjuhh dank je wel hoor, Ik hou ook van jou. Volgends mij is een forum altijd nog om dingen te leren en je bent pas dom als je iets niet weet en het niet vraagt.

klopt helemaal kerel, maar af en toe kan t geen kwaad om je GBV te gebruiken...

maaarrree is die heli er nou al? ik wil wel eens wat fotos zien!

Ik heb 'm intussen ook al in preorder :-). Helaas niet voor mezelf, maar ik mag 'm samenstellen, bestellen, bouwen en invliegen...Hoop dat hij snel in stock is...

Alles is binnen, zelfs de lipo's die ik pas vrijdag had besteld. Heli zal vandaag of morgen vrijgegeven worden door de douane en dan zal ik meteen wat fotootjes maken ;)

update: De zippys net gesoldeerd en aan de oplader gezet, gaan beide netjes naar 25.20V met elke cel op 4,200. Hoef ze dus niet terug te sturen.

Laatst bewerkt:
Helihobby in de VS. Geen idee of ze nu nog stock hebben, maar vorige week woensdag hadden een aantal zaken de ESP op voorraad, rond de 4 per zaak.

Misschien kan ik iemand blij maken met nog een ESP kit? Er komen er 2 aan deze week, waarschijnlijk morgen al. Dus als iemand er 1 wilt, stuur me een PM en dan komen we er wel uit!!

Laatst bewerkt:
Back