TREX 600 lipo-vraag

Waarom niet Rich? Ik snap de theorie erachter niet echt, alhoewel ik er wel over heb gelezen. Volgens mij is het gewoon een verzinsel.

Zou je het mij en anderen kunnen uitleggen?

Nee. Ik heb het ook alleen maar gehoord en ik volg het onder het motto: Baat het niet, dan schaadt het niet.

Cheers,

Richard

Nog een tip voor degene die een lipo zoeken :
Er worden regelmatig redelijk goedkoop nieuwe 12 cellen pakketten EVO 20 van Flightpower op E-bay.de enz aangeboden, wel 3700 mAH maar dat is voor de meeste vliegers genoeg ( wordt oa in duitsland ook veel mee gevlogen ).
Even het pakket "doormidden zagen " en wat soldeerkunsten erop los laten en we hebben 2 Paketten voor een nette prijs !!!!

doe er Uw voordeel mee .

Hoi

Hier enkele pics van mijn nieuwe speeltje, kwijl kwijl kwijl ...... :lol:

normal_Trex%20600%20CF%20007a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20006a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20005a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20004a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20003a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20002a.jpg

normal_Trex%20600%20CF%20001a.jpg

Grtz,
Dirk

Mooie foto's. Ik zie dat je ESC een heatsink heeft, dit betekent dat jij één van de laatste nieuwe kits hebt denk ik.

Zie je iets speciaal aan die 10T pinion, die zou iets dikker moeten zijn dan de pinion uit de 'oude' kits. Waarschijnlijk moeilijk te zien...

Zit er bij u een pin door het tandwiel van de tail. Dus dat kleine tandwiel tussen het frame dat de riem aandrijft?

Waarschijnlijk heb je ook geen last gehad van kapotte links?

Hoi Skywalkertje,

Ik moet zeggen dat ik niet speciaal op 10T pinion heb gelet omdat ik reeds de 11t helical pinion en hoofdtandwiel besteld heb. Ik geen last gehad van kapotte links.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gelet heb of er een pin door het tandwiel van de tail zit.

Grtz,
Dirk

Vandaag en gisteren 4 vluchten gedaan met de FP4900 6S1P.

Ik merk eigenlijk geen verschil met mijn 'oude' XCell 4900 6S1P lipo's, wat eigenlijk goed nieuws is. De FP is wel 30 gram lichter, de prijs is exact hetzelfde.

Nu heb hier toch ook even een vraag ,
Ik heb alsook 2packs x 3cellen , nu is het zo dat per pack de aparte balancer stekker opzit .
Is het nu mogelijk de 2 packs in serie te laden met per batterij een aparte balancer , gaat dit geen storingen geven
of kortsluiting ?
Want het is toch zo dat je 2de balancer de - ( negative ) van de 2de batterij krijgt en de + (positieve )
van de 1ste batterij .

Hey,

nadeel van een xS-3P Pakket is dat je drie keer zoveel kans hebt dat je pakket stuk gaat dan bij een xS-1P Pakket.
Akku%20stuk.jpg

Het kon niet uitblijven, toch baal ik een beetje.

Greetz, Aldert

Lees ik nou dat je bij MaxAmps.com een 3 jaar garantie of 300 cycli garantie kan afsluiten?:D

(Add 3yr 300 cycle limited warranty (+$ 27,99))

zou wel leuk zijn.. maar ja hoe te controleren?

Groeten Vincent

Aaalie zei:
recombinator zei:

Deze lipo wordt rechtstreeks op zijn site voor minder verkocht! http://www.stefansliposhop.de/shop/catalog/browse?shop_param=cid=7&

Leuk om idd te proberen!

ja ik zag 't daarna ja........scheelt weer 10 euro.
ach ja.....voor 't gewone vliegen zijn die xtreme packs eigenlijk prima. En die kosten 127 euro.

ik heb een vraag.

voor mijn funtana s40 wil ik meschien een lipo accu van maxxamps aanschaffen.
nu vroeg ik mij of ik dit pakket ook kan gebruiken in een t-rex 600 mocht ik die gaan kopen in de toekomst.

hier wat specs:

- 6s1p
- 4000mah Capacity
- 22.2 Volts
- 44mm X 137mm X 38mm
- 20C Constant(80 amps)
- 30C Sustained(120 amps)
- 50C Burst(200 amps)
- 545 grams

remie zei:
weet niemand antwoord op mijn bovenstaande vraag?

Het door jou genoemde pakket is uitermate geschikt voor gebruik in een T-rex 600! Vooral het gewicht is aantrekkelijk.

dat is fijn, het pakket heb ik namelijk al besteld voor mijn electro funtana.
en ik wil het dus ook gaan gebruiken in een t-rex mocht ik die in de toekomst gaan aanschaffen.

ik moet alleen nog de knoop doorhakken, of de raptor 50 die ik nu heb houden, of de raptor 50 verkopen en een t-rex kopen.

ik heb inmiddels ook de geprezen flightpowers onderweg.

inc verzenden kosten de paketten per stuk 219.16 euro.

Back