TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

Hoi,

Gisteren heb ik mijn TREX 600-N mogen gaan afhalen bij Update-RC ! Ben al gestart met de bouw ervan maar als ik even tijd heb maak ik er een paar foto's en een mini-verslagje ervan !

Grtz,
Dirk

ow please, ow please, verblijd ons met een verslagje!!!

Kippenvel al over mijn lijf toen ik gisteren de foto's van de stapel 600N's op belgische bodem zag.
Maar ik moet nog wachten tot na de examens :cry:

Ja die Dutrieux heeft dat goed voor elkaar. Volgens mij gaat die stapel verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Succes met je 600N, ben erg nieuwsgierig wat je bevindingen zijn. En als je hem de maiden geeft, laat me aub weten waar, daar wil ik wel bij zijn. Neem ik een cameraatje mee om het te vereeuwigen.

Ron

kga me dinsdag ook een doosje gaan halen denk ik :D

hopelijk zullen er nog kitjes overblijven, anders wacht ik wel

Hoi,

Zoals we gewoon zijn van Align zit alles mooi verpakt en alle zakjes zijn genummerd, alleen jammer dat er deze keer geen gewone manual bijzit. De manual staat gewoon op een cd-rom in pdf formaat wat ik eigenlijk niet handig vind. Ik heb nu wel een ouwe laptop die ik bij me kon zetten, maar ik vind het gewoon handiger als je de handleiding gewoon bij je kan leggen.

Hier alvast enkele foto's van mijn bouwperikelen :

De bouw van de rotorkop is eignelijk identiek aan die van TREX 600-E, hieronder een foto van de volledig rotorkop

normal_TREX%20600-N%20001a.jpg

Hieronder zie je enkele foto's van de coolfan en de clutch. De plastieken fan wordt met 4 boutjes vastgezet op "engine fan mount"
normal_TREX%20600-N%20002a.jpg

normal_TREX%20600-N%20003a.jpg

Volgende stap is de clutchbell en pinion, dit zit reeds compleet tesamen, maar bij nadere controle bleek dat de pinion niet vastgezet was met loctite, dus effe vlug uitmekaar gehaald en loctite erin gedaan. Bij het uit elkaar halen van de pinion en de clutchbell bleek dat er ongelofelijk veel machine olie in de clutchbell zat.

:!: Misschien wel een tip : bijna elk boutje heeft zowat een laagje machineolie te zien gekregen, dus het is aan te raden voordat je loctitie op de boutjes smeert, de bout eerst in een droogje doekje te draaien zodat de olie er af is, anders zou wel eens kunnen dat de loctite niet zijn werk doet zoals het hoort :!:

Volledig voorgebouwd maar NIET vastgezet met loctite
normal_TREX%20600-N%20004a.jpg

Het is moeilijk te zien, maar de pinion en de clutchbell zitten vol met machineolie

normal_TREX%20600-N%20008a.jpg

Verder enkele foto's met de afwerking van de bearing block voor de clutchbell :

normal_TREX%20600-N%20005a.jpg

normal_TREX%20600-N%20006a.jpg

normal_TREX%20600-N%20007a.jpg

Volgende stap is het samenzetten van het frame, dit hoeft geen uitleg, alleen moet je er op letten dat je de bearing block voor de hoofdas juist monteert, die zijn genummerd, 2 blocks met "A" erop en ééntje met "B" erop. Die met de "B" erop moet helemaal onder gemonteerd worden omdat daar een bearing in zit die wat kleiner is dan de andere 2. Dit komt omdat de hoofdas onderaan iets smaller is.

normal_TREX%20600-N%20009a.jpg

De baseplate kan je gewoon reeds monteren zonder dat je de motor er al in hebt, je kan de motor gewoon door de baseplate plaatsen zonder enig probleem. Het monteren van de skids is een fluitje van een cent, het makkelijkst is om eerst de "landing skids" te monteren op het frame en pas als je die vastgezet hebt de "landing skid pipe's" te monteren.

normal_TREX%20600-N%20010a.jpg

normal_TREX%20600-N%20011a.jpg

Op de volgende foto's is te zien hoe de clutchbell gemonteerd is en vooraan zie je ook een versteviging van het frame met aan de buitenzijde 2 rubbers, die dienen om de canopy te beschermen.

normal_TREX%20600-N%20012a.jpg

Het vastzetten van de fan op de motor is gewoon een "piece of cake". Je hebt geen "piston blocker" meer nodig, je hoeft zelfs de piston niet meer vast te zetten om de fan er op te zetten. Bij de OS Hyper wordt een "washer" geleverd, die moet je wel op de motor laten en pas daarop wordt de fan gemonteerd. De fan wordt vastgezet met 2 bouten die de "engine fan mount" vasthouden op de hoofdas. Bovenaan de "engine fan mount" is er dan een opening om de bout vast te zetten op de hoofdas en klaas is kees !

normal_TREX%20600-N%20013a.jpg

normal_TREX%20600-N%20014a.jpg

Zoals je kan zien op de volgende foto heb ik reeds de magneetjes voor de governor gemonteerd. De fan is dus reeds voorzien van 2 uitsparringen om de magneten in te monteren ! Super handig.
normal_TREX%20600-N%20015a.jpg

Voordat de motor in het frame gaat moet je eerst de koeltunnel rond de motor aanbrengen :

normal_TREX%20600-N%20016a.jpg

De volgende foto toont de motor die reeds gemonteerd is in het frame alsook de "fuel tank". De fueltank gaat gewoon in het frame zonder verdere bevestigingen. Door de tank gewoon wat samen te duwen kan je die zo gewoon in het frame plaatsen. Monteer eerst wel de clunk line in de fuel tank, want eens de tank in het frame zit is het niet zo makkelijk om de clukline er in te plaatsen.

normal_TREX%20600-N%20017a.jpg

Voilà, hopelijk hebben jullie er wat aan, van zodra ik tijd heb om verder te bouwen maak ik nog enkele foto's van het verdere verloop van de bouw. Maar vandaag zal dat waarschijnlijk niet meer lukken, want mijn dochter viert vandaag haar elfde verjaardag dus is het hier feest !

Grtz,
Dirk

mooi!!!

Hoe heb je het met de tank gedaan?
Ik lees veel dat er een fuel magnet gebruikt wordt... Zit dat bij de kit bij?
't Is maar weinig dat je ziet dat er een headertank wordt gebruikt bij de 600N.

In ieder geval, goed bezig! :D

laurens zei:
Wat is nou de reden om dit boven een R50 te nemen?

Tja... dat heb ik mezelf van tevoren uiteraard ook gevraagd...

Ik vlieg nu bijna 3,5 jaar met de raptor 50 en ben toe aan eens wat anders. Deze wordt ook de vervanger van mijn Raptor 50, alles gaat eruit en wordt in de 600n gemonteerd. Dan valt uiteindelijk de investering ook wel mee.

Verder ben ik erg benieuwd of het beestje ook beter vliegt dan de R50, zoals door velen wordt beweerd.
Én ik vind hem gewoon erg mooi! Ik probeer hierdoor ook een volledig objectief beeld te vormen van raptor vs. T-rex 600.

philippefeij zei:
Verder ben ik erg benieuwd of het beestje ook beter vliegt dan de R50, zoals door velen wordt beweerd.
Ik ook, dus begin al maar snel te bouwen dat je hier je bevindingen kan posten!!! :lol: :lol: :lol:
(waarvoor zeer bedankt!)

Ben nog aan't twijfelen of ik voor de Basic of Pro ga gaan. Zal afhangen van de fondsen en de
beschikbaarheid op het moment dat de fondsen er zijn :D

woow mooie heli :D dit draadje ga ik zeker volgen. ik wens je by the way nog veel plezier met je aankoop :D

Yo de mannen,

@Wouter1

Bij de 600-N is de "fuel tank sinker" gewoonweg 4x zo groot als die van een Raptor 50. Dus ik denk door het gewicht blijft de brandstofslag in de "fueltank" constant in de fuel hangen zelfs als je inverted gaat vliegen. Dus daardoor heb je geen headertank nodig.

@helicrasher :

Mario deze kit kost 499 bij Update.

@philippefeij :

Succes met de bouw !

Morgen het gaat bouwen verder, ondertussen zitten de "Torque Tube" en de heckrotor er al helemaal op, maar ik heb nog geen tijd gehad om de foto's te posten. Dus morgen nieuwe pics' !

Grtz,
Dirk

Hoi Gerard,

De pro-versie komt gewoon met het carbon frame, de gfk gespoten canopy en de volledige Torque Tube !

Grtz,
Dirk

Back