TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

FastForward zei:
Foto's, video? Hij staat prachtig daar op de plank, maar zo'n stuk speelgoed moet natuurlijk vliegend gefotografeerd cq. gefilmd worden en niet stilstaand :D

FastForward

Helaas waren we dit in de opwinding vergeten te doen! Zag er allemaal heel erg mooi uit Philippe, voor sommige was het ff wennen aan de sound.Ook ruig om te zien dat je meteen het betere 3D-werk liet zien dankzij die reeds ingelopen O.S.-Hyper.

Update:

Vandaag even de paddles gewogen: 17 gram, dus daar lag het niet aan. Bij swash AFR de cyclics op 65 gezet en nu is hij stukken sneller op de cyclics.

Ik krijg alleen de motor niet 100% afgesteld. (was in raptor ook al)
De motor blijft "detoneren", geen zuiver constant geluid.
Heb echt alles geprobeerd, diverse pluggen, nieuwe lagers.
Zelf bij extreme uitslagen op zowel de stationaire als de hoofdnaald reageert hij amper!

Os 50 Hyper + MP2
Wildcat 30%, 23% DLV olie

Gaafe heli hoor!, ik ben benieuwd naar de maiden
ik hoop dat hij goed gaat!

Groet, Tim

nee hoor, voor zover ik zie heeft Dflyer zijn maiden nog niet gahad!?

Gr,

Tim

philippefeij zei:
Zo, de maiden is een feit!

Omdat ik de motor van de raptor had overgezet kon ik meteen lekker scherp afstellen en meteen vol belasten, en dat vind ie ook lekker!!
Wat een power!!! +12 graden pitch en de motor geeft geen kick! Ook lekker fel op de pitch. Bij een beetje pompen met de pitch reageerde de raptor wat gezapig, de T-rex daarintegen echt lekker fel!

Verder kan ik nog weinig zeggen van het vliegbeeld, vond hem wat traag op de cyclics. Weet niet wat het gewicht van de paddles is, maar hier komen sowieso SAB's 20 op. Ook liep de fan een beetje aan in het huis maar dat was na een paar sec. weg (weggesleten) :D Ik vrees dat de fan constructie niet echt geweldig is, hoor meerdere negatieve reacties over de fan. Je kunt uiteraard niet alles hebben :)

Hier nog wat foto's van mijn beauty!

rexje1.jpg

? :lol:

rexje2.jpg

jep, dat gaat over de maiden van philippefeij (of ben ik nou gek, en ik ben benieuwd naar die van Dflyer........

philippefeij zei:
Omdat ik de motor van de raptor had overgezet kon ik meteen lekker scherp afstellen en meteen vol belasten, en dat vind ie ook lekker!!
Wat een power!!! +12 graden pitch en de motor geeft geen kick!

dit vind ik dan weer een vage conclusie.
technisch gezien, de os trekt op de raptor net 10 graden zonder in te kakken.
zelfde motor, zelfde bladen, dus zou hier niet ineens 2 graden meer probleemloos sjorren.

waar wil je dat aan toewijzen ?

de tanwielverhouding is het enigste wat in mij opkomt zo, wat is die op de rex machine ?

ps als je plug helemaal wegbrand leeft je os niet zo lang meer vrees ik.

rijker !!!

Gerard_nl zei:
philippefeij zei:
Wat een power!!! +12 graden pitch en de motor geeft geen kick!

dit vind ik dan weer een vage conclusie.
technisch gezien, de os trekt op de raptor net 10 graden zonder in te kakken.
zelfde motor, zelfde bladen, dus zou hier niet ineens 2 graden meer probleemloos sjorren.

waar wil je dat aan toewijzen ?

de tanwielverhouding is het enigste wat in mij opkomt zo, wat is die op de rex machine ?

Ik geloof dat de overbrenging net als de raptor 1:8,5 is.
Verder weet ik niet precies wat ik met de raptor 50 op de pitch had, wel weet ik dat met de standaardkop +12 en -12 niet mogelijk was.
Daarnaast is de T-rex wat lichter en heb je wat meer vermogen door de torque tube.

Hoi,

Zonet heeft de 600-N zijn "maiden" gehad ! Finally.

Veel kan er nog niet over gezegd worden, ik heb nog maar 3 tankjes gehoovered om de motor te laten inlopen. Maar net zoals de E-versie hangt dit beestje weer super stabiel in de lucht.
Benieuwd wat het zal geven eens de motor optimaal staat. Voorlopig heb ik de RevMax nog niet geactiveerd. Dat zal waarschijnlijk dit weekend gebeuren.

Helaas is de Belgische overheid er in geslaagd om mijn wekelijkse vliegmorgen naar de vaantjes te helpen, want ik moet zondagmorgen gaan bijzitten in het stembureau voor de verkiezingen.

Als het lukt ga ik proberen om volgende week een filmpje te posten !

Grtz,
Dirk

Ohohoh wat een mooie heli zeg, en een erg intressant bouwverslag.
Normaal gesproken had ik hem ook gelijk besteld maar helaas heb ik vorige maand een appartement gekocht en moet ik nog verbouwen :( zucht :?

Gr Matthijs

Hoi,

Vanavond na de maiden, nog een "mod" uitgevoerd.

Ik heb een kleine aanpassing gemaakt zodanig dat ik de antenne nergens aan hoef te bevestigen. Ik heb in het achterste landingsgestel een gaatje van 3 mm geboord en daar een klein plastic antennebuisje doorgeschoven. Hierdoor kan ik de antenne mooi door het buisje steken zonder dat de antenne terug uit het buisje komt en doordat het een kort buisje buigt deze niet door en heb ik geen geklooi meer met de antennedraad !

normal_TREX%20600-N%20053a.jpg

normal_TREX%20600-N%20052a.jpg

normal_TREX%20600-N%20051a.jpg

normal_TREX%20600-N%20050a.jpg

Grtz,
Dirk

Hoi,

Vanavond ben ik de TREX wat gaan testen. De motor had 4 tankjes lekker vet ingelopen, dus vanavond kon ik al de Rex wat aan de tand gaan voelen.

Man man man, wat een power. Headspeed was 2100 toeren, pitch -12/+12, voorlopig zonder RevMax dus alleen op de throttlecurves gevlogen.

Gewoon niet te doen, het beest schiet supersnel de lucht in ! Crazy gewoon. Als het zo verder loopt denk ik dat ik mij een Non-Pro versie van de T-600-N ga aanschaffen als die uitkomt !

@philippefeij
Heb jij je TREX al wat verder kunnen testen ? Zo ja, wat zijn jou bedenkingen ?

Grtz,
Dirk

Mooi verslagje hoor !

Maar eh...
Bij een beetje pompen met de pitch reageerde de raptor wat gezapig
Wat betekend dat in het Nederlands :D

Phillipe,heb je wel de juiste MPII voor de 8,5 gearing,er is een versie voor raptor gearing en een voor bv sceadu gearing oftewel hi gear en low gear MPII

gezapig: traag, loom, niet echt "snappy"

Is het eigenlijk niet mogelijk om het landingsgestel omgekeerd te installeren zodat de
antenne geleiding langs de andere kant, en dus niet bij de uitlaat zit?
Gaatje boren in landingsgestel :?

@wouter1

Ik heb dat bij mijn Rappy's ook gedaan, dat gaatje in het landingsgestel geboord, en dat heeft nooit problemen opgeleverd !

Grtz,
Dirk

Back