TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

Hij heeft vandaag een tankje gevlogen ...!
Echt ziek op de pitch !!!

Wel heb ik een probleempje met het monteren van de senor van de tj.
Ik moet ff uit gaan zoeken hoe andere mensen dat hebben gedaan.

hebben jullie voorbeelden ?

Groet,
Dennis

Hallo,

De trex en raptor vliegers zeggen dat de trex feller op de pitch is dan de Raptor.
Kan iemand mij zeggen wat de afstand is die de tuimlschijf op de hoofdas aflegt bij ±11° pitch zowel bij de trex als de raptor?
Dit zal voor mij een hoop verklaren.

Gr Frans.

de raptor heeft dan wel maar 11° en de t rex 14°

mocht je de Kasama mixer armen steken op de raptor zou ie volgens mij ongeveer even fel moeten zijn denk ik.

De laatste opmerking: "Pretty good, for a 50" :rolling:

Neemt iemand er één mee naar Venlo?
Ik wil hem wel eens zien vliegen in het echies.

Hoi,

Ik heb ondertussen een nieuwe koelfan gestoken op mijn TREX 600-N, nl de alu aftermarket versie van G-Force.

Bij het demonteren van de plastic fan heb ik ontdekt dat er reeds één van de governor magneetjes uitgegooid was. Dit blijkt een veel voorkomend probleem met de plastic fan.

Ben benieuwd hoe de alu fan het zal gaan doen, naar het schijnt geeft deze al meer koeling dan de standaard fan.

En met dat ik mij een 2de 600 besteld heb (de Sport-versie) heb ik mij ook reeds een 2de alu fan besteld maar ééntje van een gast op RunRyder.
Die kerel (nick op RR : 3Dx) heeft een 4-tal fans gemaakt en daarna getest op weerstand en koeling.

Daarna heeft hij met Rick's (www.ronlund.com) een deal gemaakt om deze fans te gaan verdelen.
Ben benieuwd naar deze fan, naar het schijnt zou deze fan de beste prestaties leveren.

Hier de link naar de topic op RR : http://www.runryder.com/helicopter/t353436p1/

De fan kost zowat 28$ en daarbij komt nog eens een kleine 5$ verzending (wle via airmail, zal wel wat langer duren), dus een koopje vind ik.
Toen ik de bevestiging van mijn bestelling kreeg werden er 25$ verzendingskosten aangereken maar na wat heen en weer gemail kwamen ze dan op de proppen met 5$ verzending.

Voilà, dit was even een kleine update !

Grtz,
Dirk

Iemand al opgevallen dat de dampers rot zijn na 10 vluchten? Behoorlijk veel speling op de bladas.
Raar maar waar merk je hier niks van tijdens het vliegen........

Na een advies van iemand op Helifreak heb ik de dampers vervangen en zoals het advies luidde de dampers niet ingevet.
Wawwie!! Ik was in eerste instantie niet echt te spreken of de flip- en rollrate van de heli maar dat is nu toch wel even anders!!

De vraag is of het slijten van de dampers uitblijft aangezien het rondom de heli een groot oliefestijn gedurende een vlucht. De complete heli zit onder, dus op verloop van tijd worden de dampers wel weer gesmeerd.

@ Walter

Als je een crash maakt en daarbij ben je in staat om de crank case van je motor in 2 te doen breken dan is het toch echt wel niet verwonderlijk dat je frame ook naar de haaien is ! Of niet, ik denk als je dezelfde plets op de harde beton (ja het was op de landingsbaan van die gast zijn club) maakt met je Rappie dat je dezelfde schade ondergaat !

Maar wees eerlijk, de heli's worden getest op hun vliegeigenschappen en niet op hun crashbestendigheid, of heb ik het mis ?! ;)

Grtz,
Dirk

:mrgreen:

Ja hoor, maar ik vind het wel wel knap om je motor zo kapot te vliegen.
Ik maakte ook maar een grapje.
Een ander merk was waarschijnlijk net zo plat geweest.

Ik ben aan het wachten op de 3dx fan aangezien de stock fan de magneten niet zo aardig vind... hij gooit ze er meestal na 1 vlucht al uit. dit ligt niet aan mijn lijmkunsten.
Voor de rest... Echt een SUPER heli. Hij voelt echt lichter aan en het lijkt alsof hij tons of power heeft vergeleken met mijn raptor..

Ik ben dus DIK tevreden.

Groet,
Dennis

Hoi Sprokkel,

Ik heb beide alu fans, ik heb de 1ste versie van G-Force, die is super afgewerkt, maar ik lees nu hier en daar dat die echt niet zo goed koelt. Wel ik heb er geen problemen mee. Blijkbaar heeft G-Force al een verbeterde versie op de markt gebracht.

Ik heb ook reeds de 3Dx-fan thuis gekregen in die zit momenteel gemonteerd in de Sport vesie die ik nog aan het bouwen ben. Ik ben benieuwd wat die zal gaan geven, naar het schijnt is dit momenteel de beste fan.

Grtz,
Dirk

Back