TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

@Marcel:

Twijfelde zelf ook of gezapig wel Nederlands is, maar na wat "gegoogle" blijkt het toch wel veel gebruikt te worden.
Ik bedoel er inderdaad mee te zeggen dat de rex feller reageert op de pitch. Pitchpompen deed bij mijn raptor erg weinig.

@rest:

Vandaag nog wat gevlogen met de rex, maar het blijft mij ook verbazen hoeveel vermogen het beestje heeft. Ook heb ik de motor goed aan het lopen nu. Hij stond gewoon te rijk. Bij de raptor heb ik dit zonder te pingelen niet eruit gekregen. Waarschijnlijk door de betere koeltunnel dat ik het nu wel voor elkaar krijg, motor wordt wel aanmerkelijk warmer maar kan nog steeds de backplate een aantal sec. aanraken.

Het enige wat erg vreemd is de staart. Bij stationary flips en rolls slaat deze af en toe een beetje zenuwachtig, komt wel.......

Nog een paar pics:

heli1mx2.jpg

heli2mr3.jpg

heli3db5.jpg

Hoi Dennis,

Wel ik heb er al zowat een kleine gallon op zitten, en ik moet zeggen dat het een super machine is. Althans voorlopig nog, natuurlijk moet de Rex zich nog gaan bewijzen op de lange termijn.

Maar mijn heli staat nu met een pitchcurve van -12/+12 en met ongeveer 2100 toeren op de kop.
Als ik vol pitch geef schiet de heli gewoon de lucht in zonder dat de motor ook maar een beetje inkakt, wat ik niet kon zeggen van mijn Rap 50 en die stond met -11/+11 graden pitch.

Mijn heli rolt als flipt lekker snel, het is gewoon een leuke heli, zo leuk zelfs, dat ik twijfel om er de aankomende NON-PRO versie ook bij te halen !

Grtz,
Dirk

Aantal puntjes waar je op moet letten:

- Fan constructie goed nakijken en ook goed uitlijnen, bij mij bleef hij aanlopen.

- Als je een startershaft hebt met een bolletje erop (om onder hoek te starten) bolletje eraf hallen dat je een rechte shaft hebt. De starter-coupling schijnt van peperkoek ijzer te zijn gemaakt. De kap op het punt van de starter-coupling een beetje meer uitrond dat je meer plaats hebt voor je starter, zie je niks van (dremel schuur rondje).

- In het geval van een alu boom, de mod van Dirk doorvoeren.

@sprokkel

Voorlopig heb ik nog niks negatiefs ontdekt, ook niet wat philippefeij zegt over de fan. Die van mij is perfect en loopt nergens tegen, maar naar ik hoor zal dat wel één van de weinige zijn, want op andere fora wordt bericht van de "warped" fan die meegeleverd werd.

Over de starter coupling heb ik ook nog geen klagen en mijn starter shaft is er ééntje met een bolletje erop, wait and see, maar ik heb mijn voorzorgen genomen en mijn een starter coupling aangeschaf van de Raptor, die schijnt er op te passen.

Grtz,
Dirk

Hoi,

Ik heb gisteren de 2 in 1 BEC toegestuurd gekregen en die vandaag geinstalleerd, en ik had mij nog een headertank gekocht om toch maar de ganse tank te kunnen leegvliegen.

Het voordeel van de 2 in 1 BEC is dat alle servo's op 5.8 volt werken DUS ook deze van de gyro en dit is niet aan te raden. Een gyro-servo werkt altijd maar op 4.8 volt. Dus hier heb je een "step-down regulator" nodig die het vermogen ipv 5.8 naar 5.1 volt brengt ! Bij Align zijn die te krijgen voor een habbekrats, deze wordt ook gebruikt op de E-versie van de 600 !

normal_TREX%20600-N%20058a.jpg

De header tank (ééntje van TT) heb ik gemonteerd ter hoogte van onderste bearingblock houder van de hoofdas. Ik heb een metalen buisje van ongeveer 2,5 cm gebruikt en daardoor een 3M bout gedraaid. Ideaal, de foto's zullen het welk duidelijker maken !

Hier enkele pics !

normal_TREX%20600-N%20054a.jpg

normal_TREX%20600-N%20055a.jpg

Hier zie je de BEC gemonteerd en ik heb voor alle zekerheid wat fueltubing op de kant van het carbon frame gelijmd ter bescherming van het kabeltje dat naar de power switch gaat.

normal_TREX%20600-N%20056a.jpg

Hier zie je de crocodile clip die op de plug gemonteerd is. Dit is een superhandige feature ! De powerswitch en een druk op de glow switch en de crocodile clip wordt voorzien van stroom, dus geen geklooi meer met glow plugs. De plug krijgt ongeveer een 10 seconden electriciteit !

normal_TREX%20600-N%20059a.jpg

normal_TREX%20600-N%20057a.jpg

That's it,
grtz,
Dirk

Al weegt ie nog net zo veel als een Raptor, het vliegt toch beter naar mijn mening !

Als ik tijd heb weeg ik de heli eens zonder- en met fuel !

Grtz,
Dirk

Ik zie dat je siliconen darmpjes opensnijd en aan je frame kleeft. Er is van 3M ook een tape die van rubber is gemaakt, dubbelzijdig. Ik gebruik hem in mijn electro's en in mijn brandstof heli's echt zeer goede tape. Als ik tijd heb post ik er wel eens een foto van.

fredje zei:
Ik zie dat je siliconen darmpjes opensnijd en aan je frame kleeft. Er is van 3M ook een tape die van rubber is gemaakt, dubbelzijdig. Ik gebruik hem in mijn electro's en in mijn brandstof heli's echt zeer goede tape. Als ik tijd heb post ik er wel eens een foto van.

Tof, bedankt voor de tip, maar waar is die te krijgen ?

Grtz,
Dirk

Kan je normaal gezien in de brico vinden. Is wel geen goedkope tape hoor maar ik vind het supertape. Is ook zeer goed tegen trillingen enzo. Wel je oppervlak goed ontvetten anders kleeft hij helemaal niet. Is zeer belangrijk!
Hier foto's van de tape, is een soort van silicone in tape maar ook dubbelzijdig:

Dit is hoe ik hem toepas in mijn dragonous.

Gr,
Fréderic

Alweer geen nieuws...
Heeft iemand hem al full power gevlogen ?
Hoeveel toeren draaien jullie op de kop ? Ik las op run ryder dat er veel op 2150 rpm draaien, heeft deze heli een andere gearing dan de raptor?
Als hij hetzelfde zou zijn zou 2000 rpm idiaal moeten zijn ipv 2150.

Misschien heb ik die van mij morgen.

Groet,
Dennis

@ Sprokkel

ik vlieg die van mij op 2100 toeren en dat vliegt super hoor Dennis. De verhouding is als volgt 170 op het hoofdtandwiel en 20 op de pinion dus een gearing 1:8,5.

Grtz,
Dirk

kakt ie dan niet makkelijk in bij vol pitch en een beetje sturen ?
met welke bladen vlieg jij en heb je er al meerdere geprobeerd ?

Groet,
Dennis

Bij 12 graden pitch schiet de heli ongelofelijk snel omhoog zonder dat de motor maar een beetje inkakt, ik heb al enkele Raptor piloten met verbazing zien staan kijken.

Ik heb gebruik SAB's, naar het schijnt is ie nog feller met RADIX bladen, maar dat zal misschien voor het volgende project zijn ! Ik heb nog geen andere bladen getest !

Grtz,
Dirk

Nog een kleine tip:

Gebruik de body mount grommets van TT, van de R30/50.

De grommets van Align zijn troep en scheuren in no time wat ten koste gaat van de mooie GFK kap.

Niemand nog Align Carbon bladen geprobeerd?? Die "schijnen" net zo goed te zijn als V-blades (als er bladen zijn die fel reageren zijn die het!) maar dan voor een leukere prijs...

Ik ga ze als het goed is volgend weekend proberen!

Cheers,

Richard

Back