TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

Ik heb nu de een vijftal vluchten gemaakt met de eerste uitvoering van de G-force fan.
Ik merk op het geluid na helemaal niks qua temperatuur, wordt niet warmer.

Hij is wat stiller dan de originele fan, waar ik eigenlijk ook helemaal geen problemen mee had.

Als je kijkt naar de eerste g force fan zie je dat de fins verkeerd om zitten..
echt je moet maar een lezen op RR je lacht je helemaal rot...
Als je Gforce een mail stuurt dan vervangen ze hem gratis voor een nieuwe.
Groet,
dennis

Als het goed is heeft remco ze op voorraad weet niet 100 procent zeker..
Heb je er al eens mee gevlogen Gerard?
Zorg dat je meteen zo een metalen van erbij besteld, anders krijg je gezeik met de magneetjes van je governer..
Ik ben er nu op aan het wachten
Als ik hem heb kom ik ff bij je langs voor demo.
Groet,
Dennis

ik gebruik mijn govenors altijd met optische sensors, dus als de magneten eruit vliegen is no problem ;)

Het valt een beetje stil hier over de 600N..

Hoe staan de mensen die er 1 hebben nu nog tegenover?
Zijn er al mensen mee gecrashed? Nieuwe kinderziektes ondekt?

Ik zit er ernstig aan te denken om er 1 aan te schaffen..
Maar waarom zou ik voor de 600N pro kiezen?
Wat voor meerwaarde hebben die torque tube, fiber kap en carbon frame?
Het lijkt mij meer PIMP dan "echt" nodig.

Groet,
Tjerk ;)

Hoi Tjerk,

Ik heb nu beide versies van de heli, en deze vliegen allebei super !

Ik vind ook dat je wat gelijk hebt als je zegt dat het carbon frame, de fiber canopy en de torque tube meer "PIMP" zijn dan nodig. Alleen de TT heeft wat meerwaarde omdat deze wat minder energie nodig heeft dan een belt om in actie te komen.

Nadeel van de TT is als je crasht het kostenplaatje heel wat hoger ligt dan met een belt drive.

De enige kinderziekte die ik heb en al vele T 600-N piloten is dat de one-way bearing hapert. Bij mijn PRO is ie nog perfect na zowat 30 vluchten maar op mijn Sport blokkeerde deze echter al na 3 vluchten.

Ik wacht nu wat totdat Align met een degelijke oplossing komt, het moet wel gezegd dat dit euvel geen invloed heeft op het vlieggedrag.

Voilà dit zijn mijn ondervindingen met de N. Hij vliegt alvast beter en voelt beter aan dan mijn Rappies !

Grtz,
Dirk

Dit topic gaat eigenlijk over de trex 600 Nitro.
Niet de electro versie, maar het blijft een mooi filmpje!

Mijn Trex 600N heb ik gisteren besteld!
Daarnaast wat leuke JR spulletjes en een pijpje.

De setup wordt als volgt:

Trex 600N sport
- OS 50 Hyper icm Hatori 522
- JR DS8455 x 3
- JR DS820G icm Revmax
- JR 770t icm 8900G
- Futaba FF7 icm 149DP

De FF7 gaat vervangen worden met een JR 9303 2.4 gHz wanneer deze 100% legaal zijn.

Kan niet wachten om te beginnen!

Groet,
Tjerk ;)

:oops: oeps, en ik maar denken dat het een brandstofmotor was (door het vermogen).. Volgende keer geluid erbij aan dus!
Ik verplaats hem wel even naar het juiste draadje :)

Het wordt een beetje stil hier ....

Mijn 600 N pro heeft inmiddels ook al zijn eerste tankjes gevlogen , vliegt goed ( net zoals de 600 E ) .
Motor loopt nog veel te rijk , maar loopt goed door .
Ik ben er in ieder geval dik tevreden mee .
Mijn set-up :

3 x 9252
1 x 250 S ( gas )
CSM 560 micro - 9254 ( sl 720 past net niet onder de kap op de optionele gyro-mount , grrrr )
OS 50 SX ( geen hyper , YS 50 in de toekomst ) met een Fun Tech HN50R
Aerospire multigov ( als de alu- fan binnen is )
Radix 600

Toch in mijn opinie enige min puntjes ( moeten er ook zijn ! ) :

De servokabels van de voorste CCPM servo's komen vlak bij de startershaft uit , als de pen een keer uitschiet ......
De servokabel van de achterste CCPM servo moet eigenlijk een te lange omweg maken , komt zeer kort uit bij de ontvanger
De servokabels van de staart en gas komen vlak bij de clutchbell uit .

Oplossing als ik de juiste stangetjes kan vinden : alle servo's 180 graden omdraaien , dan komt de bekabeling beter en veiliger uit !

Fan en vrijlooplager zijn al veel besproken .

Verder denk ik dat tov de gewone kit het carbon frame , canopy en TT drive in de pro kit de extra kosten waard zijn .

vervolg komt als er weer nieuwigheden op komst zijn.....

Ik ben ook nog steeds dik tevreden met de T-rex 600!

Laatst echt keihard gecrasht en heb me achteraf verbaast over de crashkosten, een fractie lager in kosten dan crashen met de raptor. Een vergelijk is erg moeilijk daar geen enkele crash gelijk is maar als ik de parts naast elkaar leg, is Align iets goedkoper. Het is alleen nog even wachten dat er in NL iemand komt met de parts voor een goede prijs. Nu is de pro crashen is door de torque tube en GFK canopy een beetje duurder dan de standaard versie, dus dan wordt het nog iets goedkoper dan de Raptor.

GFK kap kan erg weinig hebben, dus er komt nu een plastic kap op. Je ziet het verschil bijna niet.

hoe zit het met de frames? hebben die de crash overleefd?
Die schijnen toch wat aan de slappe kant te zijn.
Vooral dan de G10's van de standaard versie...

Frames hebben het overleefd. Frame is relatief dun maar wordt op heel veel plaatsen verbonden door de diverse componenten waardoor toch een robuust geheel ontstaat.

Tis alweer stil hier...

Ondertussen is mijn 600N sport bijna ready to go!
Heb alle onderdelen ondertussen dus kan hem nu helemaal klaar maken.

Vraagje tussendoor: kan ik mijn Fromeco relions 2600 mAh Li-ion pack laden met een gewone lipo lader?

Ik lees veel slechte dingen over de stock dampeners. Na zelf even te hebben gevoeld is het idd niet echt stijf allemaal.
Daarom ben ik opzoek naar de Infinavation Dampeners.
Weet iemand een shop in de buurt die ze heeft? Niet bij realraptors of buiten de EU.
Wil ze ASAP hebben namelijk!

Groet,
Tjerk

Ik zou eerst eens die nieuwe Align damperset proberen. Infinavation is belachelijk duur!

Als hij gebouwd is voelt alles goed, alleen na 10 vluchten heb je erg veel speling.

Back