TREX 600-N (met mini bouwverslag !) + antenne "mod&quot

Bedankt voor de link EC135!

philippefeij zei:
Ik zou eerst eens die nieuwe Align damperset proberen. Infinavation is belachelijk duur!

Als hij gebouwd is voelt alles goed, alleen na 10 vluchten heb je erg veel speling.

Welke hebbe veel speling na 10 vluchten? De stock aligns?
Of die Infinavation gevallen?

Groet,
Tjerk ;)

Bij aankoop van de TREX 600-N (PRO) gaan we dus samen met de kit de;

Aluminium fan bijbestellen (hebben we anders vliegende magneetjes en zo)
Eventueel Lagers vervangen en welke?
Standaard dampers vervangen en welke?

Zijn er nog items waar aangewerkt kan worden

Plaats gelijk een extra tail-linkage-rod-guide. Met maar 2 geleiders kan het stangetje te veel flexen.
Stock dempers vervangen met de sleeve-kit of aftermarket dempers. Zoals de Infinavation.
Standaard seesaw geeft speling op de flybar. Vervang deze met de alu versie en de speling is weg.
Standaard plastic lagerblokken vervangen met de metal. Hierdoor valt de hoofd-as veel makkelijker door de 3 lagers, wat een geforceerde as en stres op de lagers kan voorkomen.

Paar kleine dingetjes, maar meteen een goede setup!
(allemaal op eigen ervaringen gebasseerd)

Groeten,
Tjerk ;)

Hoi,

Ik zou hem voorlopig standaard houden zoals ie uit de box komt, want als ik het goed voorheb zitten er nu bij de nieuwe kits al de nieuwe dempers, alsook de vernieuwde en verharde plastiek fan. Wat Tjerk vermeldt ivm de plastiek lagerblokken en de seesaw, daar heb ik absoluut nog geen problemen meegehad en ik vlieg ondertussen toch al enkele maanden met zowel de Pro als de Sport-versie. Alle lagers van beide heli's doen het nog zoals het hoort, dus ook daar geen klagen.

Maar als je wat "bling" wil, tja dan moet je die dingen gaan vervangen, maar aan vliegeigenschappen zal het niet veel veranderen, uitgenomen als je kiest voor de Infinavation dempers, die zijn gewoon super !

Grtz,
Dirk

Nuttige info.

Gewoon effe vragen waar we de kit bestellen.
thx voor de tips.

Dirk, morgenvoormiddag regen joh...

Hey Claude,

Als je in het buitenland wil kopen, kijk eens of www.century-rc.com. Ik heb daar overlaatst een Pro met rooie kap besteld voor een vriend voor maar 380 euro inclusief verzending, + 24 euries douankosten = 403 euro.

Momenteel staat de pro daar te koop voor 600 dollar inclusief verzending (+/- 412 euro) en de Sport voor 430 dollar inclusief verzending (+/- 295 euro).

Supersnelle levering, mijn vriend had die binnen op 5 werkdagen inclusief inklaring op Zaventem !

En ja, morgen regen ........ :(

Succes !
Dirk

Mooi is dat, en nog wel met FUN-KEY Carbon blades.
Eens kijken hoe we de euro's kwijt kunnen in het verre US

Thx

ik ga dit draadje ook eens volgen. Leuke techniek allemaal zeg al kan ik het soms niet helemaal volgen met alle afkortingen en termen.

Heb zelf geen heli maar ooit wie weet als ik het gewoon vliegen met de calmato onder de nkie heb gekregen. :cool:

Laatst bewerkt:
kan je eigenlijk in een Trex 600N de HS-6975HB servos gebruiken voor throttle en de controls? Sommige mensen gebruiken een andere servo voor de throttle maar het is me niet altijd duidelijk waarom.

let wel ik ben een n00b op het gebied van modelvliegen. (pas aan het rondneuzen.)

Hoi jpjedi,

Ik gebruikt de HS 6975 HB's op de cyclic voor het gas heb ik een S3151 van Futaba zitten. Een 6975 is overkill op het gas, tenzij je die op overschot liggen hebt natuurlijk !

Grtz,
Dirk

Hoi jpjedi,

Ik gebruikt de HS 6975 HB's op de cyclic voor het gas heb ik een S3151 van Futaba zitten. Een 6975 is overkill op het gas, tenzij je die op overschot liggen hebt natuurlijk !

Grtz,
Dirk

Op die manier. Het is niet zo dat je er iets speciaals voor op de throttle hebt ofzo. Komen die servo`s altijd met verschillende armpjes/schijfje zodat je kan kiezen wat je erop schroeft?

Sorry voor off-topic. :rolleyes:

Heeft iemand hier de PDF van de Sport versie, ik zie wel de pro build manual staan bij alignuk, maar niet de Sports versie.
Ik weet dat ze niet zo heel veel verschillen, maar toch... :) Ik las ook hier dat je alleen een cd krijgt, geen papieren versie meer... dus het PDFje moet toch wel ergens rondzwerven.
Ik zou er vast willen induiken voordat ik mijn pakketje binnen heb.

Raar....heb m'n Trex 600 sport 2 weken geleden gekocht en er zat gewoon een gedrukte handleiding bij en géén cd.:roll:
Misschien hebben ze teveel klachten gekregen en zijn ze daarom opnieuw overgeschakeld op een "papieren" handleiding....:rolleyes:

Wat ik wel vreemd vind is dat voor die 8900 servo, die met de gyro 770 combo komt van JR, je de servo uitsparing in de carbon frame plaat iets moet uitruimen. (0,8 mm over de breedte)

Maar goed..geen super zware opgave gelukkig ;)

Laatst bewerkt:
ZO vreemd is het ook weer niet, bedenkende dat het frame ontworpen is voor een futaba setup. JK heeft de grote lijn aangehouden die 90% van het gros zou gebruiken. 3x 9252 en een 611 of 401. Daarnaast zijn er speciale gaten in het frame gemaakt voor de GV-01 van futaba.

Met mijn setup in de pro met 3x JR 8915 en de 770t/8900 moest ik alle gaten vergroten.
Tis even een PITA maar dat heb je er wel voor over neem ik aan?

Groeten,
Tjerk ;)

Hmm was niet echt op de hoogte dat hij op basis van futuba standaard gebouwd wordt. Kijk als ze hem 0,8mm ruimen is hij universeel.

Of is er een zakelijke band tussen Align en futuba?

Ik gebruik de 770-8900 combo en 6975 servo`s en natuurlijk geen bezwaar om te knutselen maar vind het gewoon vanuit een commercieel oogpunt zo vreemd om zich te binden tot een ander merk.

Ik ben ook klaar met het bouwen zelf en ga morgen beginnen met afstellen etc.

Echter er viel me iets op wat me zorgen baart. Het tandwiel op de hoofdas rust op het tandwiel naar de staart. Nu ben ik alles nagegaan of ik toch geen revet of spacer ben vergeten op de hoofdas. Ik voel wel speling en kan het tandwiel eenvoudig omhoog duwen waardoor het vrij komt te liggen.

In rust:
DSC_4352.jpg

Opgetild:
DSC_4353.jpg

Iemand een idee wat het kan zijn? Nogmaals, in de samenstellings tekeningen kan ik geen aanwijzing vinden van een spacer die ik vergeten mocht zijn.

Back