Trex-600GF

Hoi

Ik heb een trex 600 en vlieg nu 6 maanden met het ding, hiervoor 6 maanden met een trex 450. Allereerst laat je de kop niet gek maken, als jij al een complete heli hebt waarom zou je daar niet goed mee kunnen gaan vliegen ? Zorg gewoon dat je de laad en startspullen in orde krijgt dat lijkt me heel wat goedkoper dan een komplete nieuwe heli kopen.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonee kijken, moet je zelf weten.

Ik vlieg nu met de 600 met 5000 mah Airthunders en 4800 Mah Electrolite lipo's. Wat doe ik ermee, wat heen en weer vliegen, stall turns en hoveren.

Mijn timer staat op 9 minuten en dat is geen enkel probleem, je moet gewoon zorgen dat je niet enorm veel toeren op de kop hebt, dus de standaard 10 pinion op de motor en niet de 11, scheelt een boel vliegtijd en als je begint heb je meer aan vliegtijd dan aan veel power, voor wat rondvliegen heb je trouwens meer dan genoeg power. Volgens mijn eagletree heb ik zo'n 1800 toeren bij een volle accu. Na een vlucht laad ik zo'n 3400-4000 terug in de accu, meestal eerder 3400 dan 4000 mah.

Ik zou voor lipo's ook eens kijken bij electrolite deze worden online verkocht via budget rc en kosten 99 engelse pond excl. btw en verzenden, denk eraan dat de pond erg laag is.

ik las net ook in het andere draatje dat je somige dingen moest upgraden, is dit egt nodig? Ik zag dat het aan servo's lag, is dat in mijn geval ook?

Het enige dat je 'egt' moet upgraden is je spellingscontrole ;)

HAHA!

'egt' upgraden is niet nodig met die servos maar vergt miss wat extra moertje of plaatje tussen de servo en frame...

de standaard tailblade grips veroorzaken bij velen een tail wag, maar er is opzich goed mee te vliegen, ipc vliegt ie uit de doos goed. t is maar net hoeveel je er extra bij wil uitgeven, dit hoeft namelijk niet perse gelijk...

Nou, als eerst sorry voor mijn spelling maar ik heb dyslexie en ik doe mijn best. Als 2e, wil ik meteen alles goed hebben niet dat als het er ooit van komt dat ik 3d kan vliegen dat ik dan eerst van alles moet upgraden.

neem toch gelijk alle upgrades die er zijn;....

complete alu head, Torquetube, ander frame waar de motor hoger is geplaatst, QUK alu tailblade grips, alu tailslider, enz enz...

ik zou eerst maar eens normaal leren vliegen voor dat je je over dit soort zaken druk maakt, met de standaard kit kun je btw ook flink 3dén hoor.

Nou dat wilde ik horen, dan houd ik hem standaart. Maar ik vind het een beetje raar als ik zulke servo's etc. er bij koopt, terwijl de kit zelf niet alles kan. Maar bedankt.

Dat weet ik nog niet precies, denk century-rc. Maar wanneer ik een nog goedkopere shop tegen kom dan wordt het die natuurlijk.

buiten EU bestellen met grotere dozen en waardes er in is tegenwoordig echt balen man, als je door de douane komt zonder extra kosten, heb je echt super mazzel, lijkt wel of ze elk pakketje controleren tegenwoordig...

kijk anders ook eens bij shops in de UK, dan heb je dat gez**k niet...
Fast Lad Performance

Begrijp ik dit goed? Bij Remco informeren, en dan el cheapo via i-net bestellen?

Dat begrijp je goed, het is egt niet om de shops hier in nl te pesten, maar zeg nou eerlijk, wie doet dat nou niet als het honderde euro's kan schelen? En ja ik weet van duane kosten, gewoon 20% boven op rekenen.

Het is natuurlijk niet echt netjes om "lekker goedkoop" je spullen, zonder service bij "hanchinwung.hk" te kopen om vervolgens eerlijke handelaren als Remco en de medeforummers lastig te vallen met allerlei vragen en problemen die je zelf niet krijgt opgelost. Soms betaal je ook gewoon voor de service, de nazorg en het advies.

Deze opmerking gaat natuurlijk weer gezeik geven dus, moderator, blijf scherp.

Jan

Tja, de ene kiest voor betere service, de andere voor goedkoop. En ik heb geen salaris etc. omdat ik 14 ben. En dan bespaar ik liever wat geld uit, wandt anders kan ik de hobby niet makkelijk blijven doen, en zo wel. Dus... ik vind het ook een beetje naai voor remco, maar anders kan ik niks, dus van daar.

Hey,

het HonKong kopen doe ik ook, maar verzamel daarvoor ook mijn eigen info via vooral i-net. Het is idd beetje sneu voor Remco dat hij toch redelijk tijd in jou t-rex/raptor berekeningen heeft gestoken. Had je zelf ook kunnen doen (daar is zo'n forum ook voor).

Succes met je keuze!

Greetz van Aldert

Maar ik vroeg het hem niet, hij zij elektro vliegen is veel goedkoper waarom doe je dat niet ik zij scheelt dat zoveel zij hij ja kijk maar en toen maakte hij een sommetje. Maar ik had die dag ook voor bijna 300 euro bij hem gekocht dus dat mag er dan toch wel af die 2 minuten? Maar ja je hebt wel een beetje gelijk hoor, en niet alleen remco maar iedere nerderlandse dealer.

reaction10 zei:
Nou, als eerst sorry voor mijn spelling maar ik heb dyslexie en ik doe mijn best.
Zet dat dan even in je sig, werkt voor anderen ook goed en we kunnen het niet ruiken op afstand toch? Stond trouwens een ;) achter...
reaction10 zei:
Als 2e, wil ik meteen alles goed hebben niet dat als het er ooit van komt dat ik 3d kan vliegen dat ik dan eerst van alles moet upgraden.
Koop dan geen Trex maar een kist die gelijk doet wat je wilt. Als ik een auto wil die 300 gaat koop ik ook geen Alto en lepel er dan een V8 in toch?
Aalie zei:
Begrijp ik dit goed? Bij Remco informeren, en dan el cheapo via i-net bestellen?
Doe ik met alles, ik koop ook geen keuken ofzo bij de eerste de beste, en als een verkoper me wat probeert te verkopen doe ik eerst ff googelen/kelkoo'en om te zien of ik niet Oud-Hollandsch Geneuqt (pun intended) word ;)
bartjuuuhhh zei:
...en als ik geen advies hoef, maar gewoon mn spullen, krijg ik t dan goedkoper?
Precies ;)

Groetjes,

Ton

Als je al een poos vliegt, en jezelf eerst zelfstandig goed verdiept, dan heb je niemand nodig om zelf een goede heli samen te stellen.
Raad vragen kan altijd, maar dan krijg je weer een heleboel meningen die je keuzes moeilijk kunnen maken...

Bij deze dan toch mijn mening:

Ik snap niet zo best waarom je naar een 600 electroheli kijkt.
Een 500 size vliegt een stuk goedkoper, zowel servo's, accu's, heli onderdelen, etc.
Je bent nog piepjong, dus je reflexen zijn waarschijnlijk prima in orde, en je leert veel sneller op jouw leeftijd.
Begin gewoon wat kleiner, en verslijt dan eerst eens een helie....
Heb plezier in het vliegen en alles wat daarbij hoort, en nooit ruzie maken over "spullen" ;).
Spullen zijn niets waard als je geen plezier hebt, en plezier zit niet in andere spullen maar in kennis en vaardigheid.
Alles wat je daarna vliegt en groter is, is dan een makkie om te vliegen.
Helies zijn gemaakt om mee te vliegen.
Koop iets wat goed vliegt, tegen een stootje kan, en waar je ouders niet al te droevig van worden als het toevallig een keer mis gaat met vliegen....

Dat vind ik...

Groetjes
Eric

Eric,
hoe is het mogelijk, ik wilde ook reageren, maar het hoeft niet meer, het staat al in jouw antwoord ;)

Back