Je moet zo'n sensor eigenlijk wat simpeler bekijken..
Bij een specifieke trilling, valt de trilling samen met een door hem gedetecteerde richting of afwijking. En die corrigeert hij.
Dus, wijzig de frequentie, grootte, hoeveelheid..
En je hebt kans dat de trilling buiten dat specifieke gebied gaat vallen.
Al ziet de software extreme, gevaarlijke vibraties..
zolang ze maar buiten de eigen frequentie van de gyro's vallen.
nu ga ik er wel even van uit dat de trillingen al geminimaliseerd zijn..
soms kan het ook aangeven dat er iets niet goed gaat...
Ik kon vroegah dankzij de 3g van align aan het vlieggedrag merken dat de motor niet 100% op punt stond.
dan ging hij een beetje afwijken, staart begon een tikkie te verdraaien.
motor een tikkie geven, en het was weer goed.
Maar heb ook al regelmatig bij "probleemgevallen" lagers moeten wisselen. Motorlagers, TT lagers.. E of brandstof, kan in beide gevallen een oorzaak zijn
in principe probeert iedereen de trilling bij de sensor al aan te passen door te rommelen met verschillende typen en soorten "gyrotape"
Maar een plakloodje op de sensor doet dit ook. of een tape-staalplaatje-tape-sensor constructie.
Bij mij zit er zo'n staalplaatje op, EN 2x 5gram lood..
Daarnaast is mijn sensor nu naar de achterkant van de sensor verhuist (zat eerst voorop), maar op de 1 of andere manier bleef het daar rommelen.
op de achterkant geen last. Terwijl daar de TT tandwielen zitten, en je toch zou denken dat hij daar last van heeft..