Trex 700N extreme vibraties

Hallo Heren,

Ben net terug van het veld.
De Trex 700N doet het prima met deze opzet. In IU1 heb ik nu totaal geen trillings problemen meer in de V-bar Log.
In IU2 nog wel maar deze staat op 100% governor.
Dit ga ik omlaagbrengen en eerst de toerentallen eens meten.

Voorlopig ben ik goed geholpen waarvoor mijn dank. Mijn leerproces gaat weer verder.

Prettige zondag
Corné
 
In de vbar log heb ik ook extreme vibraties.
Maar hij vliegt er goed mee...

Niet vergeten dat mikado (logo) vaak van electro uit gaat..
En dat trilt een stuk minder
 
Toppie....
2000RPM in IU2 kan wel maar is wel aan de onnodige hoge kant tenzij je een echte stickbanger bent en alles uit de heli wilt halen, maar je kan ook je Pitchcurve iets verlagen,weet niet wat je max/min is maar +/- 10 is echt wel goed te vliegen hoor ;)
 
Toppie....meten is weten
2000RPM in IU2 kan wel maar is wel aan de onnodige hoge kant tenzij je een echte stickbanger bent en alles uit de heli wilt halen, maar je kan ook je Pitchcurve iets verlagen,weet niet wat je max/min is maar +/- 10 is echt wel goed te vliegen hoor ;)
 
Toppie....meten is weten
2000RPM in IU2 kan wel maar is wel aan de onnodige hoge kant tenzij je een echte stickbanger bent en alles uit de heli wilt halen, maar je kan ook je Pitchcurve iets verlagen,weet niet wat je max/min is maar +/- 10 is echt wel goed te vliegen hoor ;)
 
IU1 stond op 90% en IU2 op 100%. In IU1 heb ik nog power genoeg om een tictoc te doen. Zelf met mijn beroerde pitchmanagment. Met 90% vliegt hij nu prima. Volgende week ff toeren meten. Zoals ik van "dehaan" begrijp zit het er dik in dat ik op 100% op 2000rpm of hoger zit. We zijn op de goede weg.
Volgende week meer. Ik krijg warempel nog plezier in Nitro vliegen ;-)

Corné
 
Laatst bewerkt:
Je moet zo'n sensor eigenlijk wat simpeler bekijken..
Bij een specifieke trilling, valt de trilling samen met een door hem gedetecteerde richting of afwijking. En die corrigeert hij.

Dus, wijzig de frequentie, grootte, hoeveelheid..
En je hebt kans dat de trilling buiten dat specifieke gebied gaat vallen.
Al ziet de software extreme, gevaarlijke vibraties..
zolang ze maar buiten de eigen frequentie van de gyro's vallen.

nu ga ik er wel even van uit dat de trillingen al geminimaliseerd zijn..
soms kan het ook aangeven dat er iets niet goed gaat...
Ik kon vroegah dankzij de 3g van align aan het vlieggedrag merken dat de motor niet 100% op punt stond.
dan ging hij een beetje afwijken, staart begon een tikkie te verdraaien.
motor een tikkie geven, en het was weer goed.
Maar heb ook al regelmatig bij "probleemgevallen" lagers moeten wisselen. Motorlagers, TT lagers.. E of brandstof, kan in beide gevallen een oorzaak zijn

in principe probeert iedereen de trilling bij de sensor al aan te passen door te rommelen met verschillende typen en soorten "gyrotape"
Maar een plakloodje op de sensor doet dit ook. of een tape-staalplaatje-tape-sensor constructie.
Bij mij zit er zo'n staalplaatje op, EN 2x 5gram lood..
Daarnaast is mijn sensor nu naar de achterkant van de sensor verhuist (zat eerst voorop), maar op de 1 of andere manier bleef het daar rommelen.
op de achterkant geen last. Terwijl daar de TT tandwielen zitten, en je toch zou denken dat hij daar last van heeft..
 
Back
Top