Trex binnen of buiten?

• Topicstarter Topicstarter X_chinese
  • Startdatum Startdatum
X

X_chinese

Guest
Hallo!

Hoeveel mensen vliegen buiten met zijn Trex? Heb van een verkoper gehoord dat de Trex niet echt geschikt is voor buiten vliegen. Volgens hem kan ik beter een brandstof heli nemen zoals de Caliber 30 of Raptor.

Als dat zo is een brandstof heli niet eens zo gek idee. Het is zeker niet veel duurder dan een Trex qua aankoop. Alleen weet ik niet of de spareparts veel duurder is dan zo'n mini-heli.

Wat kan ik verwachten van de Trex als het buiten wordt gevlogen? Ik kan al goed overweg met heli's in aerofly deluxe (met wind).

De t-rex is prima geschikt voor buiten. Zeker weer zo'n verkoper die niet weet waar hij over praat. Natuurlijk zal de T-rex bij een laag toerental windgevoeliger zijn. Al hij echter op volle toeren draait kan hij best een windje hebben hoor!

Met hoeveel toeren vlieg je dan buiten met de Trex? Is de standaard motor me 25A ESC voldoende daarvoor?

Wat wil je? op een groot verlaten veld of vlieg club vliegen? of in het lokale park?

Ik wil op alle genoemde locaties vliegen :lol: Daarom zet ik drie programmatjes klaar in het menu van mijn zender. Toerental kan dan via de goveneur mode!

ik vlieg mijn t-rex op ongeveer 2400 rpm en bij
windkracht 4 is het nog te doen reageert het zelfde als mijn raptor alleen wat kleiner
dus hoe die verkoper daar bij komt weet ik ook niet

Een Caliber of Raptor vliegt VELE malen beter als een Trex. Ik heb zowel Trex als Caliber gehad.

Ik vind het advies helemaal niet zo slecht van die verkoper. Een Caliber of Raptor is een veel betere trainers heli dan een T-rex. Veel robuuster en veel stabieler. Daarnaast kan het veel meer wind verdragen dan een T-rex.

Hoe groter hoe stabieler en hoe meer wind het kan verdragen.

De enige vraag is eigenlijk waar je wil gaan vliegen. Lokale park: Trex. Club of groot (verlaten) veld: Raptor of Caliber.

Bedenk dat beginnen met een Raptor of Caliber heli het zeer raadzaam is om bij een club les te vragen. Zelf aanpielen is mogelijk maar hou dan wel wat geld achter de hand om een eventuele crash te bekostigen ;)

Bedankt voor jullie reactie!

Ik ben van plan om in een park te vliegen. Denk niet dat ik indoor zal gaan vliegen.
Heb wel begrepen dat bij een brandstofheli veel meer bij komt kijken dan bij een elektro (motor afstellen enz...)

Denk dat ik morgen de Trex ga halen. Weten jullie ook of de standaard motor met 25A esc goed is? Ik denk dat ik nog wel zal crashen, dus ik wil niet gelijk dure elektronica kopen.

Weet iemand een goede winkel waar ik de Trex kan kopen en ook om hulp kan vragen? Ik woon in Rotterdam en wil best een eindje rijden om de Trex bij een goede winkel te kopen.

Als je in een park wil vliegen maar toch de stabiliteit van een grote heli dan zou je aan bijvoorbeeld een Logo 10 moeten denken.

Bij een crash is electronica iets wat bijna NOOIT schade oploopt. Op electronica zou ik dan dus ook zo weinig mogelijk willen besparen.

Je kan helispullen laten verzenden. Klik maar op de banners boven het forum of de link in mn onderschrift ;-)

Als iemand zijn zinnen heeft gezet op een KLEINE ELECTRO HELI dan vind ik het advies om een Raptor te nemen omdat de T-rex niet geschikt is voor buiten een slecht advies.

tieske

Tieske, chinese vroeg eerst wat het beste zou zijn, daarna pas zei hij dat hij voor de Trex zou gaan.

De Trex vond ik interessant omdat die zo populair is. Als zoveel mensen de Trex hebben, dan kan het toch bijna nooit slecht zijn? Ik wou in de eerste instantie een elektro heli, omdat het makkelijker en schoner is. Dat de Trex lekker klein is spreek me ook aan. Met die gedacht liep ik naar de winkel. Toen ik zei dat ik de Trex wou, vroeg de verkoper of ik een beginner was en dat ik beter een grotere brandstof heli kon kopen.

Ik denk dat ik de Trex wel aankan, aangezien ik in Aerofly Deluxe met de Trex model (gedownload) vlieg. Om mezelf moeilijker te maken heb ik wat wind ingesteld en heb ik gevoeligheid van de zender wat opgekrikt.

Dus beter geen standaardmotor met 25A esc. Wat stellen jullie voor?

laurens zei:
Tieske, chinese vroeg eerst wat het beste zou zijn, daarna pas zei hij dat hij voor de Trex zou gaan.

Ik kan het niet vinden. Is zeker in een ander draadje geweest. Als dat zo is heb je natuurlijk gelijk.
Als ik dit draadje zie neem ik gewoon aan dat de persoon al veel uitgezocht heeft en weet wat hij wil.
Ik vraag me trouwens af waarom voor iedere vraag een nieuw draadje gemaakt moet worden.

tieske

Zo werkt een forum nou eenmaal, anders zou het erg moeilijk zoeken worden ;-)

Chinese, voor een beginner zou de 25A regelaar wel werken samen met de standaard motor. Op servo's, ontvanger en lipo zou ik niet besparen.

laurens zei:
Als je in een park wil vliegen maar toch de stabiliteit van een grote heli dan zou je aan bijvoorbeeld een Logo 10 moeten denken.
Een logo 10 is ook veel te groot en te link voor een park Laurens.

Back