Trex met 335mm blades, veel verschil?

• Topicstarter Topicstarter Lainke
  • Startdatum Startdatum
L

Lainke

Guest
Hoi,

Heeft er iemand ervaring met deze setup?

Trex 450XL CDE
Align 430L 4050kv
Quark 33A controller

Momenteel vlieg ik met 315 wooden blades van Align, de standaard die er altijd bijziiten, maar heb gehoord dat de trex met 335mm blades vele malen stabieler vliegt dan met de 315 blades, zou dan een Raptor 30 evenaren, weet iemand hier meer over of heeft er iemand ervaring mee?

hey

Ik heb ook met de 315 carbon bladen gevlogen van Align. Hij is er iets trager mee. Ik vond het persoonlijk niks daar na heb ik de 325 carbon gekocht van Align. Ik vind ze allebij slecht in elkaar zitten veel onbalans.

Nu heb ik bladen van 325 carbon bij E-rcmarkt vandaan. Die vind ik echt geweldig de T-rex had nog niet zo goed gevlogen.

peter

niels steigenga zei:
wat is verder het verschil tussen deze twee bladen? Het matriaal is hetzelfde en ze hebben dezelfde afmetingen ?!?

Ja dat zou ik ook wel willen weten, carbon is toch carbon, heb zelf wel de 325 pro blades van Alaign maar heb er nooit mee gevlogen omdat die er al slecht uitzagen en te plooibaar zijn, dus heb het verschil nog niet kunnen zien tussen de verschillende lengtes.

Wat verschilt er nou tussen merken van carbon bladen:

Kern: hol, piepschuim, hout
Profiel: teveel om op te noemen
Dikte V het carbon

etc etc

Je kan ook SAB bladen nemen. Die zijn ook van cabon. Hoor wel goedde dingen over die bladen, maar ze zijn wel een stuk duurder.

Ik heb de 315 carbons geprobeerd van Align maar doordat ze vrij zwaar zijn worden de cyclics trager... omdat ze kleiner zijn krijg je een tragere pitch respons.

Het klinkt misschien raar maar de beste bladen die ik tot nog toe heb geprobeerd zijn de 325 pro houten blaadjes... Waar voor je geld :mrgreen:

Cheers,

Rich 8)

hey

Hier het verschil tussen de carbon bladen van Align, de 325 en de 315.
bladencarbon19op.jpg

bladencarbon27py.jpg

bladencarbon32fd.jpg

Hier dus goed te zien wat er achter die sticker zit, die ronde staaf dat is het enige wat er aan carbon in zit, de rest is glasvezel versterkte kunstof.

peter

Die zogenaamde carbon bladen van align zijn nog slechter dan GFK bladen. Volgen mij is 't gewoon plastic. Teminste 't setje wat ik gezien heb dat bij een CDE XL versie zat was gewoon troep. Dat heeft niks met carbon bladen te maken. Ik begrijp niet dat iemand ze als carbon bladen te koop aan bied.

tieske

En wat zijn nou de beste bladen voor je T-rex?? Kwa prijs/kwaliteit

Op mijn X-400 gebruik ik de houten bladen van align en die bevallen erg goed.
Maar kijk een wat Raptor rulesss een paar postings terug schrijft. Dat is iemand die al aan de 3D kampioenschappen heeft deelgenomen. Dan weet je toch eigelijk genoeg.

tieske

Normaal vlieg ik altijd met houten blades, omdat ik daar ook tevreden over ben, maar wil het verschil weten tussen de 315, 325 en 335 blades qua stuureigenschappen, stabiliteit, enz...

Rover junior zei:
die pro woodies heb ik ook veel goeds over gelezen. Ik heb er nog niet mee gevlogen,dus zou niet durven zeggen hoe ze vliegen.
peter

Ik heb ze ook nog niet zo lang, ik vlieg er nu een weekje mee (Nou ja, vliegen, met dit weer...... :roll: )
Ik heb ze gekocht omdat men er op de Amerikaanse forums helemaal mee weg loopt en ze niet duur zijn. Of je nu een set bladen van 40 Euro of meer aan flarden vliegt of die pro woodies van 12 Euro scheelt nogal wat.

Ik moet zeggen ze vliegen prima en degene die ik gebruik waren bijna geheel in balans uit de verpakking.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen 3d piloot ben, slechts forward flight tot nog toe.... :wink:

Maar zijn de 335 wooden blades niet nog beter dan die 325 wooden blades?

hey

De 335 zit bij de T-rex SE die heeft een sterkere motor, ik weet niet of je daar dan voor deel uit haalt om er langere bladen. Op te doen ik dat hij er ook niet beter op gaat vliegen.

peter

Maar het belangrijkste is: met welke bladen vliegt hij het stabielst? Wil ik namelijk ook wel weten! Ik kan in earofly goed met de Trex om gaan maar jah alles is meegenomen voor als je in het eggie gaat he?? :lol:

gr,

niels

Rover junior zei:
hey

De 335 zit bij de T-rex SE die heeft een sterkere motor, ik weet niet of je daar dan voor deel uit haalt om er langere bladen. Op te doen ik dat hij er ook niet beter op gaat vliegen.

peter

Ik heb in mijn trex ook een zwaardere motor steken dus, dus niet de standaard 420LF, maar de 430L 4050kv, in de SE steekt de 430L 3550kv dacht ik. Dus heb ik vermogen genoeg om die blades een heftig rondje te laten voelen. Maar heeft er hier nu niemand de 335 blades ooit zelf uitgeprobeert en een vergelijking kunnen maken?

hey

ja je hebt gelijk :oops: helemaal verkeert gelezen ik dacht da je de 3800KV
met langere bladen vond ik de t-rex beter vliegen als met de 315

peter

Back