Hahahaha, YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
Hij doet het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vliegt gelijk heerlijk zeg. Wat een rust... ik stuur nog wel wat teveel, maar sjips hé, wat mooi

.
Ik heb nu dus de tuimelschijf servos vervangen en de staartriem gesmeerd. Daarmee was het glitches opgelost.
Enige wat nog vaag deed was de staart. Af en toe goed, maar af en toe leide hij een eigen leven. Wat bleek. De servo doet het prima, alleen op 1 punt gat ie ineens schokken...
Die vervangen voor een 5 euro conrad servootjes van 9 gram

(had ff niks anders). Ding heeft speling enzo, maar werkt wel. Ik denk: kan ik in ieder geval ff testen.
Nou, dat viel ff mee! De Gain kon ineens weer omhoog van 30 naar 55! en nu is de staart echt superstrak! heerlijk

.
Geen glitch meer te merken ook.
Ik heb ook gemerkt dat het niet echt de regelaar is die warm word, maar (zoals bij velen) de BEC op de regelaar. Nu heb ik een kort tussenstekkertje gemaakt op de regelaar en een losse BEC en een Lipo-safe erop gezet.
Het enige probleem is nu nog dat het kapje niet meer goed past, want mijn voorste servo's steken ietsje uit waardoor het linkerhoorntje tegen de kap loopt.. Misschien de kap ietsje uitbuigen met wat warmte ofzo...
Maar verder : TOPPIE

(wel weer hele dag mee bezig geweest).