Trex storingen, glitches.

• Topicstarter Topicstarter t-rex
  • Startdatum Startdatum
hey

Nou dat heb ik ook, ik dacht dat het mischien kwam door de carbon staart buis die ik er net op had zitten. Ik ga het vandaag gewoon nog is proberen het is mooi weer dus vliegen maar.

peter

Ik heb gewoon een alu tailboom erop zitten. Vanmiddag inderdaad maar eens kijken of het toeval was of echt een terug komende storing.

Ik kan trouwens die carbon tailboom niet aanraden, het is gewoon te sterk. Bij een crash van een vriend al gezien dat diverse andere onderdelen, zoals een heel alu staartstuk aan splinters ging. Ik hou het lekker bij een alu tailboom van een paar euro ;)

Oke gister gevlogen en de tweede vlucht was het weer raak. De ontvanger weer op failsafe en alweer in en rechterbocht. Op het veld tijdelijk even de antenne helemaal uitgelegd, niet de mooiste oplossing maar daar verzinnen we later wel wat op. Feit is wel dat ik daarna zeker een vlucht of 7 heb gemaakt en hij niet 1 keer in failsafe is gegaan.

P6040014.JPG

ik heb nooit last gehad maar nu ben ik ook aan de beurt ik ben van een mega naar een medusa overgestapt en heb last van rammelende servo`s {niet constant}.
als ik de staart er kompleet af haal is het over .
alles goed nagekeken en niets te vinden het is net of kasper het spook-je er in zit.
zo vloog i top en nu een drama.

hey

ik ben nu heel het weekend gevlogen met de T-rex en alleen maar van die storingen het heeft me alleen een ladings gestel gekost.
maar toch even gekeken of er geen los kontakt in de regelaar zat
toen kwam ik dit tegen

dscn17910le.jpg

ik moet het nog soldeeren maar hoop dat dat het is

peter

ik heb de staart servo vervangen en het lijkt nu weer ok.
ik vermoed dat de servo te veel stroom trekt door dat i niet lekker is.
ik kreeg de staart ook niet meer stil.
nu de hs50 er weer op en lijkt weer ok.

michel pet zei:
ik heb de staart servo vervangen en het lijkt nu weer ok.
ik vermoed dat de servo te veel stroom trekt door dat i niet lekker is.
ik kreeg de staart ook niet meer stil.
nu de hs50 er weer op en lijkt weer ok.

Tot hoe ver kun jij je gain zetten met de hs 50 op de tail.
Als ik zelf hoger ga dan ca 60 krijg ik tail wag. Daarom zit ik erover na te denken een andere servo op de staart te zetten.

ik vermoed dat ik ook rond de 60 zit ik zal het morgen testen en bekijken
het was al te donker om goed te testen.
ik ga nu ook opzoek naar een digi servo die het wel aan kan en snel genoeg is.
ik heb voor de zekerheid toch maar een sbec besteld want de regelaar vertrouw ik ook niet de bec dan.

@Marcel

ik hoop het wel ja :wink: andere's moet ik op een andere regelaar uit, vanavond is solderen kijken wat hij dan doet. Zo als je gisteren zag hij deed erg rare en was geen vliegen :?

peter

hallo mensen . dus bijna alle storingen in een t rex zijn afkomstig van statiche elektriciteit , en van de regelaar ?? ik had storingen , 2 keer gecrashed :evil: . is er aan de regelaar behalve zo ver mogelijk van ontvanger en gyro te plaatsen niets te doen ? isoleren met iets ? of de ontvanger inpakken met bepaald iets ? heb staart geaard [ alu staart] , heb 146i ontv std 35esc en 401/9650 [was hitec56] iemand tips ? :?: :?:

Ikzelfs heb tot nu toe (ongeveer 12 accu packs) nog nooit glitches ondervonden. Ik maak gewoon gebruik van een ppm ontvanger.
Ook heb ik een ferriet ring tussen mijn regelaar en de ontvanger gezet. Verder heb ik ook nog de align regelaar aangepast zodat ie niet heter wordt dan hand warm.

ik weet het ondertussen niet meer .
nooit problemen en nu drama ik heb de complete set up getest en uit gewisseld op de motor en regelaar na en nog heb ik elende o ja ook nog een ubec er in gezet maakt ook niet uit.
morgen nog maar eens de motor er uit en een ander er in zetten.
maar ik kan me niet voorstellen dat de medusa zo veel storing kan geven.
rammelende servo`s en er zit niks los van metaal of zo snap er niks meer van.
het begint net onder vol gas en daar boven.
als de motor uit staat is er niks aan de hand.
ook met een rijkwijte test prima in orde

Hey

@ michel pet

dan zou ik het toch in de motor zoeken en gewoon van als proberen :wink:
het is inderdaad erg vervelden storing het kan je heli kosten :|

Mijn storing is weg mijn pa heeft het netjes gesoldeerd en heb er mee gevlogen het was helemaal over niks geen storing gehad

@ marcel
bedankt voor de tip om is naar te kijken

peter

vraag me niet waar om maar het probleem is wel op gelost snap er niks van.
het lijkt wel of het aan het weer licht.
ik flieg nu wel met een ubec maar die gaat er voor de test nog een keer uit.

Ondertussen heb ik mijn trex ook al een tijdje.
Zeker 100 accu ladingen gevlogen zonder ooit een glitch gehad te hebben.

Tijdje terug ging ik mijn throttle curve wat opschroefen van:

100-86-65-85-100

Naar

100-90-80-90-100

Bijde vluchten die daar op volgenden hadden bijde last van een glitch.
Was dus m'n eerste glitch, kan je vertellen dat me hart een keer over sloeg. De accu erna de zelfde typer glitch weer gehad.

Vervolgens mijn throttle curve weer terug gezet en ik had nergens geen last meer van :S

hey

gelukkig wel zeg :D hij gaat ook mee met vakantie dus hij moet wel in orde zijn.

@michel pet
mooi vliegt gelijk weer een stuk beter als je weet dat het goed is :wink:

@ NFSavage
kun je toch zien hoeveel storing die motor en regelaar maken het blijft altijd lastig het zit ook zo dicht op elkaar

peter

Vanmiddag gevlogen en nergens geen last van (behalve een lager van het geleiderolletje in de staart eruit gelopen, gelukkig had michel pet er nog 1 :?). Vanavond zomaar op eens weer een paar storingen gehad, alles even nagekeken en de snaar stond wat slap, die opgespannen en nog een paar minuten kunnen vliegen voordat het donker werd, leek in orde. Morgenavond maar weer eens goed aan de tand voelen.

Back