Interresant topic Walter.
Ik wil ook ooit flybarless gaan met de T700.
De setup zoals jij hem hebt aangeschaft is best uitvoerig getest, dus het moet wel een detail zijn.
Ik vraag me ook af hoe essentieel de trimvluchten zijn voor het V4 systeem.
Als hij hier ook zijn gevoeligheid/snelheden met bijbehorende richtingscorrecties uithaald/calibreerd dan zouden ze wel eens heel belangrijk kunnen zijn.
Bij het kijken van de instructie filmpjes viel mij op dat je bij ideaal weer, de calibratievluchten uitvoerd door rustig te hoveren en kleine correctie inputs geeft.
Daarnaast kan ik me van Erik herinneren dat hij ook wel eens in het begin wat onverklaarbare uitslagen had, die je nu eigenlijk niet meer terugziet.
Gisteren nog samen gevlogen.
zomaar een idee, en kan misschien van weinig invloed zijn, maar goed we zoeken

....
Ik weet niet precies hoe de stroomvoorziening nu loopt maar Spektrum is erg gevoelig voor een spanningsdip.
Volgens mij voed je de ontvanger op de BAT poort met 1x de dikte van een servokabeltje, en alle stroom moet door aansluitingen op de ontvanger.
Krijgt de ontvanger wel gereguleerd voldoende stroom, de belasting op de swashservo's zal ook behoorlijk zijn toegenomen en de Vstabi hangt erbij.
Ik heb op mijn T700 een dual regulator gezet om zekerder te zijn van voldoende ontvanger spanning.
Grt,
Eric