De onderstaande post komt van het helifreak-forum. Kunnen jullie mij vertellen of deze setup zin heeft of maak ik hiermee op de lange duur iets kapot. De volgorde van handelingen in de bouwbeschrijving is niet voor niets.
Ik had in mijn heli bij het landen op gladde oppervlakten trillingen in de rotorkop. De heli begon op en neer te schudden bij "spooling-down".
De Mainshaft, featheringshaft en de flybar heb ik al vervangen. Bladen zijn goed uitgelijnd en in balans.
Zou dit helpen???
Eerste foto is origineel zegt men. Optie 4 is blijkbaar 't beste maar 2 kan ook.
----------------------------------------------------------------------
The first pic shows the arrangement of the bearings per the MT manual. In the RR thread, heli-nut50's suggested re-arrangement of the bearings puts the conical washer at the furthest outer position (IMG_4037).
Does it make more sense to put the conical washer between the two bearings? If so, should the chamfer be facing the blades (IMG_4038) or the hub (IMG_4039)?



Uploaded with ImageShack.us
Ik had in mijn heli bij het landen op gladde oppervlakten trillingen in de rotorkop. De heli begon op en neer te schudden bij "spooling-down".
De Mainshaft, featheringshaft en de flybar heb ik al vervangen. Bladen zijn goed uitgelijnd en in balans.
Zou dit helpen???

Eerste foto is origineel zegt men. Optie 4 is blijkbaar 't beste maar 2 kan ook.
----------------------------------------------------------------------
The first pic shows the arrangement of the bearings per the MT manual. In the RR thread, heli-nut50's suggested re-arrangement of the bearings puts the conical washer at the furthest outer position (IMG_4037).
Does it make more sense to put the conical washer between the two bearings? If so, should the chamfer be facing the blades (IMG_4038) or the hub (IMG_4039)?



Uploaded with ImageShack.us
