De proefprints zijn klaar.
De pinnen van de stepperbevestigingsschijf en de opening voor de bevestiging van de steppermotor zijn perfect.
De kraag die in de barbette schuift mag een paar tienden millimeter wijder zijn om spelingsloos te klemmen en een millimeter hoger, want nu steekt de as van de stepper ongeveer een halve mm boven de kraag uit.
Het gat voor de as in het steppertandwiel is een ietsje te klein, maar met een sleutelvijltje is dit gauw verholpen, zodat deze mooi klemmend over de as schuift.
Het ronde deel van het geschutstorentandwiel dat in de onderzijde van de geschutstoren moet klemmen is een ietsje te smal. Ik heb er nu een soort katoendraad die gebruikt wordt om sanitaire koppelingen te dichten om gewikkeld om te proberen. Zo kon ik het centerpunt bepalen van het gat dat in de bodem van de geschutstoren moet gemaakt worden voor de doorvoer van de servokabel.
Dit heb ik met een frees tot ongeveer 6 mm uitgeslepen.
Dan heb ik de draadjes uit de fiche gepeuterd en door de bodem van de geschutstoren en door de opening in het tandwiel gestoken. Daarna de draadjes terug in de goede volgorde in de fiche geplaatst.
Draadjes er terug uit gepeuterd, want ze moeten ook nog door het gat in de stepperbevestigingsschijf.
Geschutstoren op het dek geplaatst, tandwiel er langs onder ingedrukt, stepperbevestigingsschijf onderaan de barbette geplaatst en gezekerd met een stukje tape.
De code voor de servobediening terug op de UNO gezet en de Uno en Nano terug aangesloten.
De geprinte onderdelen moeten nog wat bijgestuurd worden, maar waar is niet zichtbaar omdat die schijf volledig toe is. Ik ga dus beginnen met daar wat inspectiegleuven in te voorzien.
Veel modelbouwplezier,