TT Agusta A109+Trex700E F3C mechaniek

leuk zo,
en plaats dat foto van de mooie kop ook hier,
dat is jou draadje ...

groetjes, Uwe

Die staat er al..... in openings post#1

maar hierbij nogmaals
Foto-WUMDL8US-D.jpg
 
St

Ik vlieg deze kop in driebladversie op mijn ecureuil.
Kop is perfect in orde, daar kan je alvast gerust in zijn.

full


Suc6 ermee.

Grts,
Ronny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft even geduurt maar eindelijk is ie binnen na een bedrag a €85.- aan inklaringskosten te hebben voldaan aan de Postbode..

Foto-LUCAB4MQ-D.jpg


ook zat er een verrassing bij die ik niet besteld had??? 4 bladen?? maar dit zijn kunstofbladen en ik ga er toch Spinblade's op zetten (die moeten nog besteld worden tzt.

Foto-GSEI6AYR-D.jpg


Zal binnen kort eens de boel in elkaar zetten....dan kan het draadje weer verder......



Greetz............
 
Leuk pakketje, wel alles goed van loctite voorzien hé. Zeker de items die reeds voorgemonteerd zijn effe checken.

grts,
Ronny
 
Dat komt wel goed Ronny....
Ik haal altijd alles wat ik monteert uit elkaar en voorzie het van me eigen borg middel waar ik vertrouwen in heb.....(alle ijzer op ijzer verbindingen)

Overigens jij had toch ook Spinblade's op je 3 blad?? zijn dat de Matt Black 700 versie??
Er zitten nu 4 plastic "paddels" bij en dat vind ik maar niets...en zien er niet uit....
 
Ik heb inderdaad de spinblades erop, de "Scale Matt Black 700".
Leuke blades en alhoewel heel smal geven ze toch voldoende lift.......stond er in 't begin een beetje sceptisch tegenover maar dit was ongegrond.

Suc6 met de montage van je kop......
 
Rotorkop controle

Zo tis vandaag zondag en geen zin om wat te doen......
Dus maar eens de rotorkop bekijken die binnen is gekomen.

Het blijkt dus dat er verschillende versie's op de markt zijn gekomen want ik heb weer een andere versie als Ronny en Jan...

Ronny heeft volgens mij de versie met 45Gr verdraaibare linkage set
Jan heeft volgens mij weer een versie zonder de 45Gr verstelbare linkage set maar met stangen??(foto krijg ik nog wel te zien van Jan?)

Nu mijn versie, waar ik dus op het eerste gezicht niet uit kwam met de manual die ik moest downloaden van Double Cats RC.. (met 45Gr linkage armpjes)

Ik heb dus weer iets anders als de 2 andere heren.. n.l. een Linkage set met armpjes die niet 45Gr zijn maar iets verbogen zodat ze toch haaks op de swashplate komen met een alu busje er achter

Het totaal plaatje
Foto-8BVESB8S-D.jpg


De Linkage armpjes

Foto-Y68HBQ7Z-D.jpg


Detail van de alu busjes geleverd bij de Swash
Foto-X4Q3W4WM-D.jpg



Volgens mij word dit zo als onderstaande voorbeeld foto geplaatst?
Foto-X8JKBDNS-D.jpg



Gr
Jeroen
 
pphhhhuuffff,

da moet je echt het biertje na het bouwen drinken, man,
veel suc6 Jeroen !

Groet
Uwe

NA het bouwen he.....:proost: want modelbouw en bier samen gaat niet.....

Het valt allemaal wel mee en alles wijst zich zelf maar ik kan helaas niet de juiste manual vinden van deze versie......

Dit is trouwens de versie die Jan heb en is met stangen en Swash mee nemer:
Foto-AMFRVJQE-D.jpg

(bedankt Jan voor de info)
 
Hoi Jeroen,

Jouw kop ziet er netjes uit met die geplooide linkage armpjes, geen gepruts met de schroefjes en boutjes meer :).

Ik heb in 't begin, op aanraden van o.a. Justscale, mijn kop omgebouwd zoals die van Jan (te zien op de foto), dus met de schuine armpjes en swash-meenemer. Na de ombouw had ik plots last van felle trillingen over m'n heli heli die ik eerst niet had........bleek nu dat, door het plaatsen van de swash-meenemer, die ik niet nodig had op de originele versie, ik last kreeg van onbalans op m'n kop !!!!! Nadat ik de kop terug had omgebouwd, dus weer met de hoekjes, boutjes en schroefjes maar zonder swash-meenemer, was het trillen verdwenen.....

't kan soms in een klein hoekje zitten hé.

grts,
Ronny
 
Ik heb in 't begin, op aanraden van o.a. Justscale, mijn kop omgebouwd zoals die van Jan (te zien op de foto), dus met de schuine armpjes en swash-meenemer. Na de ombouw had ik plots last van felle trillingen over m'n heli heli die ik eerst niet had........bleek nu dat, door het plaatsen van de swash-meenemer, die ik niet nodig had op de originele versie, ik last kreeg van onbalans op m'n kop !!!!! Nadat ik de kop terug had omgebouwd, dus weer met de hoekjes, boutjes en schroefjes maar zonder swash-meenemer, was het trillen verdwenen.....

't kan soms in een klein hoekje zitten hé.

grts,
Ronny

Wat de trilling veroorzaakt, geen idee, maar het is NIET de onbalans van de swashmeenemer.
Je moet dan eerder zoeken in zwaar lopende draaipunten, vervelende terugmeldkrachten vanwege de schuin geplaatste stuurstangen, of andere zaken die met de cyclische aansturing te maken hebben.
De swashmeenemer zit dusdanig dicht bij de as, dat merkbare trillingen vanwege eventuele onbalans domweg niet voorkomen.

Er zijn domweg zo veel heli's waarbij een swashdriver van vergelijkbare constructie geen enkele merkbare extra trilling oplevert, dat je het echt in andere richting moet zoeken.

Ik durf er heel wat onder te verwedden, dat een simpel balansgewichtje aan de swashdriver, om hem goed uit te balanceren, geen merkbaar verschil oplevert, en dan MOET het dus een trilling van mechanische oorzaak zijn.

Ik wil NIET beweren datje die swashdriver terug moet plaatsen, en ik wil OOK NIET beweren dat de trillingen niet door de swashdriver veroorzaakt werden, slechts uitsluitend, dat het niet aan onbalans ligt, en dat een swashdriver van dit werkingsprincipe gewoon goed moet kunnen functioneren: ik heb er vier van rondvliegen van 450 size tot 800 size, en die trillen niet, maar twee ervan trilden behoorlijk hevig voordat ik de zwaar lopende draaipunten onder handen nam...

Ik gebruik overigens zonder uitzondering verticale stuurstangen en electronische tuimelschijfverdraaiing, dat maakt wel iets verschil op de belasting van de swashdriver.

Groet, Bert
 
Zo wat een grauw dagje vandaag,
Het projectje staat niet stil maar staat wel op een laag pitje

Vandaag maar eens de 4 blads rotor kop in elkaar gezet.

Wat hebben we:
Foto-OUEB4YK8-D.jpg


Eerst alles uitzoeken en de boel sorteren om vervolgens elk boutje en moertje te ontvetten
Foto-WZFKZFPT-D.jpg


Een opengewerkte bladhouder
Foto-SFV6WPBM-D.jpg


Bestaat uit Spindel 2x lager en 2x Trustbearing en wat vulbusjes
Foto-RSURJZK4-D.jpg


1 tje klaar nog 3 te gaan
Foto-MZAFKXAY-D.jpg


Foto-8ZQNNLJU-D.jpg


4 stuks klaar en op het centraal hub geplaatst....Nu de linkage set nog maken maar dat moet geen probleem geven want dit zijn vaste armpjes en niet zoals een ander ouder model met verstelbare linkjes e.d.



Voorlopig weer wat gedaan
 
Laatst bewerkt:
Hij is nog niet klaar Uwe maar alles ziet er inderdaad gelikt uit...

de passing is perfect en is makkelijk in elkaar te zetten,nu de rest nog klaar maken maar heeft geen haast.....vannacht weer werken dus de boel weer aan de kant gelegd....

word vervolgd
 
Back
Top