TT Mini Titan

De shop zit in taiwan .... mijn laatste pakketje komt daarvandaan en was ook onderschept .... maar goed, het blijft aantrekkelijk ....

En ik wil mn pakje gewoon morgen in plaats van over 4 weken.... Daarom is rcheliparts stukken aantrekkelijker dan bestellen uit een land ver weg.

Dat kan inderdaad maar dat is heel persoonlijk. En 4 weken duurt het nou ook weer niet. Persoonlijk vind ik het wel wat hebben.

Ik heb zojuist nog eens getest en gemeten met de datalogger en kom dan inderdaad op een relatief lage stroom uit : gemiddeld 13A bij een headspeed van ca. 2350.

het grappige is dat de governor een bepaalde eigenschap heeft:
als ik op de grond de heli optoer in normal mode (gov=50% op zender) dan loopt het toerental op tot 2450rpm.
als ik de heli weer aan de grond zet en naar idle-up1 ga (gov = 60% op zender) dan toert hij verder op tot ca. 2600rpm.
Daarna doe ik hetzelfde voor idle-up3 (gov=70%) dan loopt het op tot ca. 2800rpm.
Als ik vervolgens TIJDENS het hooveren terugschakel naar idle-up2 dan wordt het toerental 2550rpm en idle-up1 2350rpm.

11504821fe7c879cd.jpg

Toch wel dramatisch hoeveel beter de Radix bladen zijn dan die houten dingen. Van 18A terug naar 13A bij dezelfde headspeed, een verbetering van bijna 30%!

Waarschijnlijk stelt de governor zich iets anders in omdat je tijdens het hoveren schakelt, er loopt dan meer stroom dan op de grond.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de vorige grafiek met de houten bladen ook nog eens bekeken en inderdaad een verschil van 5A. Dat is bij 10V dus 50W verschil ... nou moe
Dus zeker de moeite waard die radix bladen !

Ik heb gistermiddag gevlogen met een omgevingstemperatuur van zo'n 22graden. Na het vliegen kun je de motor net niet meer vasthouden.
Ik schat dat de temperatuur rond de 50 a 55C ligt. Geen alarmerende hoge waarde dus.

De heli gaat dit jaar ook mee naar frankrijk en dan komt er wel zo'n 10graden bij. Kom je op ca. 65C. Op zich ook nog niet alarmerend, maar ik vind het toch wel hoog.
Ik ga eens nadenken over een alu plaatje voor op de motor die wat kan blazen ....
suggesties welkom !

Ik snap egt niet waarom ze niet gewoon andere bladen er standaard opzetten. Aangezien het zo ontzettent veel scheelt een heel veel dingen.

alles hangt samen met kosten, die houten bladen kosten geen drol, hout is niet heel duur.
De radix bladen zijn van carbon en ook nog eens ontworpen door curtis youngblood en hoppa, weer de prijs omhoog !
Bij een t-rex 450 of een andere 450 heli krijg je ook geen carbon bladen standaard bijgeleverd.

Het is net als met een printer voor je computer, die kosten geen drol meer, maar de inkt blijft duur, daar verdient men op ...

Ze hebben tijdens de ontwikkeling van de MiniTitan gekozen voor deze bladen, zijn volgens mij zelfs speciaal ontwikkelt voor de minititan.
En dat zal waarschijnlijk een combinatie geweest zijn van geld en bestaande contacten die Thunder tiger had met leveranciers van rotorbladen.
En de Minititan is duidelijk een compleet nieuwe ontwikkeling geweest, geen samenraapsel van reeds aanwezige onderdelen voorzien van een paar platen carbon en bewerkte stukken aluminium....
Ze zijn goedkoop en doen het goed op de standaard minititan, met align bladen of carbon bladen heb je soms bladspoor en moet je de mixerarmpjes upgraden.
Dat geeft maar aan dat ze hem met deze houten bladen getest hebben, en dat ontwerp kwam achteraf misschien qua vliegtijd niet als beste uit de bus, maar wel als meest betrouwbaar voor een goed vliegende Minititan.
De SE versie is nog vrij kort op de markt en heeft waarschijnlijk om diezelfde redenen (testen, betrouwbaarheid van het product) waarschijnlijk wel standaard (duurdere)Carbon bladen gekregen.
Maar daar betaal je dan ook gewoon meer voor :).

Eric

Dat je dat allemaal mee betaalt snap ik ook wel hoor, Maar waarom doen ze dan niet voor een tientje meer goede bladen dan nu mindere bladen die je beter kunt vervangen door andere waardoor het uiteindelijk toch duurder is.

Van dat bladspoor lees ik meer op de mini titan, Komt dat dan zovaak voor?

De rede heb ik zojuist geprobeerd uit te leggen hoor...
En dat was niet alleen geld, heeft te maken met een ontwikkelling van misschien wel een jaar of zelfs meer, waarbij deze bladen gewoon gebruikt zijn...
Ga je andere bladen nemen, kan je weer opnieuw gaan testen als fabricant(nog meer tijd).... ;)

Soms komt bladspoor voor met andere bladen, hoe vaak en exact waarom weet ik ook niet, ik had er wel last van met de carbon bladen.

Eric

Oke en waar kun je die upgrade koop dat het minder voorkomt? Ik ga er namelijk align woodies op leggen, Maar wil bladspoort voorkomen.

Bedankt voor de moete om het uit te leggen, haha.

Ik zou hem eerst standaard vliegen tot je die bladen stuk vliegt (hoef je niet echt je best voor te doen ;) )
Dan Align proberen met de spacers (vulringen) van Thunder Tiger en kijken of je daadwerkelijk bladspoor hebt en het niet meer goed afgesteld krijgt.
Dan kan je eventueel de bovenste Mixerarmpjes in je rotorkop upgraden naar Aluminium armpjes om het te verhelpen.

Eric

Heb laatst een mini titan gekocht in een modelbouw winkel in de buurt, en de servo's en gyro besteld in USA. Ik wou dat ik het niet had gedaan, de mini titan is klaar maar wacht op de servo's en gyro en omdat ik wat geld wou besparen kan ik nu niet vliegen met het mooie weer

Dat heb je dan inderdaad wel, Maar omdat het toch een paar tientjes scheelt minimaal heb ik het er wel voor over. Maar zo ontzettent lang duurt dat toch niet? Een weekje of 1,5 max?

Ik wacht nu 12 dagen valt dat nog wel mee, mits je het niet gelijk nodig hebt is het wel tedoen maar als je zit tewachten dan is 12 dagen wel weer lang.

Back