TT Mini Titan

Hey, dat heb ik gisteravond zitten maken uit een stukje alu.
Ga hem het weekend testen. Levert behoorlijk veel wind mag
ik eerlijk zeggen. Dus moet zeker effect hebben.

T punt is dat je geen wind buiten de motor wilt hebben, maar IN de motor.

Mijn sjm motor had er boven op nog een plastic kapje zitten met 3 rechte stukjes radiaal naar buiten, een
Centrifugale rotor.
Je gooit dan lucht uit de motor naar buiten toe wat aan de onderkant langs de rand aangezogen wordt.

Voila, lucht dooor de motor.

Laatst bewerkt:
Nou ik heb dus geen bladspoor meer ....

Ik vloog net even het laatste 4de pack terwijl het al een beetje begon te schemeren.
Tijdens een loop raakte ik de orientatie kwijt en PATS ! In de boom. Dat brak de val.
Bladhouders stuk , landingsgestel verdwenen, bovenste mixerarmpjes stuk, hoofdtandwiel gestript . Dat is eigenlijk alles .....
Alle elektronika werkt nog goed, zelfs de lipo ..... tja, learn it "the hard way " ..... advies aan andere vliegers : niet meer vliegen tijdens schemer .....

Sjite Yeti... Dat zuigt... Ik merk de laatste tijd ook dat ik net te lang door wil gaan maar tot nu toe gelukt gehad ;) Nou ja, Ome Jo sponsorren en donderdag vlieg je weer toch?

Succes met herbouwen!

Ton.

Na alles net iets strakker te hebben gedraaid dan mij eigenlijk goed leek, heb ook ik nu geen bladspoor meer, en ook het plotselinge pitchwisselen is over, na de moer op de hoofdas iets verder naar onder aan te draaien( de hoofdas het verticaal iets speling)

vanwege de ervaringen op het forum heb ook besloten een TT mini titan aan te schaffen. Alleen zat hier de electronica e.d. al op, inclusief een combinatie gyro/e-ccpm mixer, de TG-6100M Heading Lock Gyro & E-CCPM Mixer.

Wat ik graag zou willen weten hoe ik hier in combinatie met mijn spektrum DX6i mee om laat gaan. Moet ik die dan ook op 120 graden mixing zetten?

Yep. Je kunt de E-CCPM Mixer overriden.
Gewoon de curves in de handleiding volgen, dan gaat t prima.

Of als 4 kanaals zender gebruiken, en dan lost dat TG ding alles voor je op.
Rtfm, of zit die er niet bij? ;)

In de hele handleiding staat niks over het uitschakelen/overiden van de mixer op de tg. niet in het Engels, niet in het Duits.

Op de th tiger site bij dit apparaat wordt dat wel vermeld...

Of zelf een ander gyrotje kopen (logictech 2100 bijvoorbeeld)
en mij dat andere apparaat laten testen :mrgreen:

Het heeft een tijdje geduurt maar ik heb het voor elkaar.

Uiteindelijk is het opgelost door alleen die kabels in de gyro te steken die echt nodig zijn voor de gyro funktie, en de rest rechtstreeks in de ontvanger. Alleen moest ik er een y-kabel tussen zetten omdat ik maar 6 kanalen heb en die TG6100 zijn stroom van een van de servo kabels opneemt en ook alleen maar regeert als er ook een signaal op die servo aansluiting staat (ook al hangt er geen servo aan de andere kant).

Ik heb de eerste pogingen ondernomen om te hoveren (waar ik dus enorm slecht in ben) en ik heb ook wat bladspoor. Is dat wellicht ook de reden dat mijn MT zo enorm schud en wiebelt als de rotorbladen rustig aan het uitdraaien zijn na de landing? Op een gegeven moment schud de hele handel zo heftig dat ik bang ben dat hij omvalt.

Het heeft een tijdje geduurt maar ik heb het voor elkaar.

Uiteindelijk is het opgelost door alleen die kabels in de gyro te steken die echt nodig zijn voor de gyro funktie, en de rest rechtstreeks in de ontvanger. Alleen moest ik er een y-kabel tussen zetten omdat ik maar 6 kanalen heb en die TG6100 zijn stroom van een van de servo kabels opneemt en ook alleen maar regeert als er ook een signaal op die servo aansluiting staat (ook al hangt er geen servo aan de andere kant).

Ik heb de eerste pogingen ondernomen om te hoveren (waar ik dus enorm slecht in ben) en ik heb ook wat bladspoor. Is dat wellicht ook de reden dat mijn MT zo enorm schud en wiebelt als de rotorbladen rustig aan het uitdraaien zijn na de landing? Op een gegeven moment schud de hele handel zo heftig dat ik bang ben dat hij omvalt.

Dit kan idd. de oorzaak zijn van bladspoor, of door niet goed uitgebalanceerde bladen..
Zijn je lagers nog wel in orde??

Of je bladen zitten te strak aangedraaid..........
Als je je heli op zijn zij houd met de bladen in het verlengde van de heli moeten ze niet verdraaiien, maak je een kleine beweging dan moeten ze beide tegelijk door hun eigen gewicht vallen/bewegen.
Dan zijn de rotorbladbouten juist aangedraaid.

Eric

Het zou best wel eens te strak aangedraaide bladen kunnen zijn. De lagers zijn iig nog prima. Ik ga nog eens kijken om de bladen een tikje losser te zetten.

Bedankt voor de tips Eric en Hobby (sorry ik weet je echte naam niet).

Leo, jij kwam toen wel eens in Delft,
Je weet dat er maandags in poeldijk nu ook heli indoor vliegen is?

Back