Hallo allemaal.zondagmiddag weer een nieuwe poging gedaan om de turbine op kero te laten draaien!
Eerst de turbine gestart op gas ,opgejaagd naar 22000 toeren en ja hoor de electronika ging netjes mee en al snel hoorde we na eerst wat geroggel dat de turbine op eigen kracht begon op te toeren! snel gasfles dicht en alles leek goed te gaan!
wauw geen vlammen achter uit de turbine dus de instellingen van de parameters die we van jou kregen Sandor klopte helemaal ,perfect dus.
oh jee wat gebeurde er ineens lekkage?
drup drup flop en daar verdween de turbine in een grote vlammen zee!!
dus snel de brandblusser erop en de mooi glimmende turbo veranderde snel in een blauw wit gekleurde turbine!
door ons snel ingrijpen waren snel alle vlammen gedoofd en gelukkig bleef de schout gespaard!!
Al snel kwamen we er achter waar de lekage vandaan kwam. een slang van de keropomp bleek de oorzaak!
4mm toch te ruim passend ondanks de tyreaps die we eromheen hadden geklemd!
Motor weer geheel uitelkaar gehaald en toen elk onderdeel weer schoongespoeld! alles weer gemonteerd en alles draaid weer zoals het hoord!
Dus nu eerst alles maar weer op de testbank!!
Maar nu met 3mm keroslang!
Groetjes Rene.
Eerst de turbine gestart op gas ,opgejaagd naar 22000 toeren en ja hoor de electronika ging netjes mee en al snel hoorde we na eerst wat geroggel dat de turbine op eigen kracht begon op te toeren! snel gasfles dicht en alles leek goed te gaan!
wauw geen vlammen achter uit de turbine dus de instellingen van de parameters die we van jou kregen Sandor klopte helemaal ,perfect dus.
oh jee wat gebeurde er ineens lekkage?
drup drup flop en daar verdween de turbine in een grote vlammen zee!!
dus snel de brandblusser erop en de mooi glimmende turbo veranderde snel in een blauw wit gekleurde turbine!
door ons snel ingrijpen waren snel alle vlammen gedoofd en gelukkig bleef de schout gespaard!!
Al snel kwamen we er achter waar de lekage vandaan kwam. een slang van de keropomp bleek de oorzaak!
4mm toch te ruim passend ondanks de tyreaps die we eromheen hadden geklemd!
Motor weer geheel uitelkaar gehaald en toen elk onderdeel weer schoongespoeld! alles weer gemonteerd en alles draaid weer zoals het hoord!
Dus nu eerst alles maar weer op de testbank!!
Maar nu met 3mm keroslang!
Groetjes Rene.