Daarvoor hoef je geen buffer te hebben... het is een doorlopend proces, wat wiskundig gezien "integreren" heet.
De gyro buffert niet, maar werkt met "delta" (veranderings) waarden voor tijd, ingangssignaal en gemeten signaal.
Zie het als de kilometerteller van je auto. Die is ook real time, buffert niks, maar daat draaien zodra je rijd (en draait sneller of langzamer naarmate jij sneller of langzamer rijd), en houd op die manier toch redelijk vlekkeloos bij hoeveel km de auto totaal gelopen heeft. Die gyro heeft als het ware twee tellertjes die gaan lopen, eentje zodra jij je stick uit het midden hebt, de andere zodra de heli zich verdraait.
De gyro probeert continue beide tellertjes gelijk te houden... zodra jij stick imput geeft gaat het tellertje van de stick lopen. De gyro ziet een stilstaand tellertje en een lopend tellertje, en gaat de hekrotor net zo lang aansturen tot beide tellertjes even hard lopen, en aan elkaar gelijk zijn. (dit is een heel ruwe voorstelling van zaken, maar het geeft wel een werkbare voorstelling van zaken)
Hierdoor is er continue een waarde in zijn geheugen beschikbaar voor "zo moet het zijn" en er is continue de gemeten waarde van "zo is het momenteel".
Het verschil daartussen in combinatie met gain settings etc, bepaalt wat de gyro naar de hekrotor stuurt.
Testje, wat je zelf kunt doen: zet je heli op de grond, met gyro in heading hold, en manipuleer je rudderstick tot de hekservo in het midden staat (en stil blijft staan).
Geef nu heel kort een volle stickuitslag, de hekrotor loopt in de hoek. Laat onmiddelijk weer de stick los, en draai onmiddelijk de heli tot de hekservo weer in het midden staat. Zet een streepje op de vloer waar de staart "tot stilstand gekomen is".
Herhaal de proef, maar geef nu twee keer zo lang die volle stickuitslag, en draai de heli weer tot de hekservo in het midden staat. Je zult zien dat je de heli nu veel verder moet draaien.
Geen buffer, en toch een vorm van "de gyro onthoud hoever er gedraaid moet worden".
Komt gewoon omdat een HH gyro zich in hoofdzaak baseert op een PI (proportioneel integrerende) regelkring.
(te lang wachten tussen stick loslaten en de heli verdraaien verstoort de proef, maar dat komt juist omdat er geen buffer is: als het draai-commando nul is, en de gemeten draaiing ook, zal na verloop van tijd de boel weer vereffenen)
Groet, Bert