Turnigy lipo vraagje

u heeft helemaal gelijk!
bedankt voor uw rechtzetting!
Als je iets wilt uitleggen, doe het dan wel goed.
De eenheid van stroomsterkte is de Ampere, afgekort als A. Stroomsterkte wordt ook wel uitgedrukt in milliAmpere afgekort als mA. Een miliAmpere is 1/1000 Ampere. Er gaan dus 1000 miliAmperes in een Ampere. Dan heeft een accu ook capaciteit. Die wordt uitgedrukt in Ampere uur en afgekort als Ah. De 1000 maal kleinere waarde is de milliAmpere uur of mAh

Ik heb de Turnigy al een tijdje binnen maar ik heb mijn regelaar gewoon ingesteld op 3.2 v/cel afslag.
Na een tijdje stopt de auto ook wel maar als ik de accu dan weer oplaadt, dan komt er meestal ongeveer 5000 mAh bij terwijl de capaciteit al 5000 mAh is.
Staat de afslag soms te laag?

te laag??? VEEL TE LAAG
Wij vliegen zelfs niet tot de hoogste afslag! Dat is bedoeld als veiligheid.
We timen de vlucht op ongeveer 5 minuten en dan stoppen we!
Als je ze dus zo blijft LEEG trekken zullen ze snel versleten zijn. Uiteindelijk is e lipo e kostelijk spul.
Na 5,5 minuten zit er nog ongeveer 28% in de lipo.
In een lipo moet er altijd minstens 1/3 blijven zitten volgens de regels...
dat wilt zeggen: ongeveer 3300 terug bijladen.
Als het meer is, korter vliegen!

het aparaat dat we gebruiken is deze: http://www.fast-lad.co.uk/store/fusion_smart_guard_digital_battery_capacity_checker-p-4849.html
Ik heb de Turnigy al een tijdje binnen maar ik heb mijn regelaar gewoon ingesteld op 3.2 v/cel afslag.
Na een tijdje stopt de auto ook wel maar als ik de accu dan weer oplaadt, dan komt er meestal ongeveer 5000 mAh bij terwijl de capaciteit al 5000 mAh is.
Staat de afslag soms te laag?

Laatst bewerkt:
Ik dacht altijd dat er nog ongeveer 3.2 volt per cel in moest blijven (of zelfs minder). Zal hem dan maar wat minder ver leegtrekken.

Hoi,

Ze geven altijd de binnendiameter op in niet gekrompen toestand.
Krimpfactor is rond de maximaal 50%

Voor 4mm goudcontact (is binnendiameter bus) Kan je tussen de 5 en 6mm nemen.
5mm kan krap aan zijn. Als je netjes soldeert moet het net kunnen.

Ik dacht altijd dat er nog ongeveer 3.2 volt per cel in moest blijven (of zelfs minder). Zal hem dan maar wat minder ver leegtrekken.

Je zit ook met laad verliezen. dus dat er 500omah uit je lader gaat, wil niet zeggen dat er 5k IN je accu zit, dat zal zon 10% minder zijn....

Afslag bij 3,2 volt per cel BELAST, is geen enkel probleem.

waar heb je dat voor nodig, een lipo saver?
Als het is voor tijdens de vlucht zou ik het niet kopen...
zeker vr 2 cellen vind ik dit weggesmeten geld...

als je een goede lipo checker wilt dan ben je beter af met deze: Fast Lad Performance
Deze is tenminste correct. en later ga je voor meer cellen.
Deze toont je de spanning, maar ook vr hoeveel % hij nog vol is. (herladen aan +-28%)

Laatst bewerkt:
Back