N
neoblader
Guest
Hoi,
Ik had bij mijn savage een probleempje, de vorige eigenaar heeft namenlijk de kop van een boutje dolgedraaid en de bout zat nog eens erg vast ook.
Geen leuke bedoeling natuurlijk, maar ben je nou een modelbouwer of niet. Hier de oplossing om zo''n vervelend boutje los te halen.
Kan je niet goed met elektrisch gereedschap overweg, vraag het dan even aan iemand die wel hoe zo'n apparaat werkt!!
De boosdoener
pak nu je dremel of ander slijp apparaat bij de hand en zoek ook een schroevendraaier met een lekker grote kop
De machine die mijn dag weer goed gaat maken
De schroevendraaier
Maak nu met de dremel of een ander slijp apparaat een sleuf overdwars in de kop van de schroef. maak hem niet te groot maar mooi passend voor de grote schroevendraaier die je eerder hebt gepakt
Als het goed is ziet je bout er na het slijpen ongeveer zo uit
Draai vervolgens met de grote schroevendraaier de bout eruit
Tada
:lol:
Ik hoop dat jullie allemaal een wijze les hebben gehad.
Rember, Safety first dat betekend dus dat je een bril op moet doen tijdens het slijpen en dat je niet gaat slijpen naast een jerrycan brandstof.
M.V.G.
Tjeerd
Ik had bij mijn savage een probleempje, de vorige eigenaar heeft namenlijk de kop van een boutje dolgedraaid en de bout zat nog eens erg vast ook.
Geen leuke bedoeling natuurlijk, maar ben je nou een modelbouwer of niet. Hier de oplossing om zo''n vervelend boutje los te halen.
Kan je niet goed met elektrisch gereedschap overweg, vraag het dan even aan iemand die wel hoe zo'n apparaat werkt!!
De boosdoener
pak nu je dremel of ander slijp apparaat bij de hand en zoek ook een schroevendraaier met een lekker grote kop
De machine die mijn dag weer goed gaat maken
De schroevendraaier
Maak nu met de dremel of een ander slijp apparaat een sleuf overdwars in de kop van de schroef. maak hem niet te groot maar mooi passend voor de grote schroevendraaier die je eerder hebt gepakt
Als het goed is ziet je bout er na het slijpen ongeveer zo uit
Draai vervolgens met de grote schroevendraaier de bout eruit
Tada

Ik hoop dat jullie allemaal een wijze les hebben gehad.
Rember, Safety first dat betekend dus dat je een bril op moet doen tijdens het slijpen en dat je niet gaat slijpen naast een jerrycan brandstof.
M.V.G.
Tjeerd