Twin Ace (BosModelAir)

Berto

verslagschrijvers
Forum veteraan
Gisteravond de Twin Ace opgehaald.
Hij is toch iets duurder geworden dan verwacht want er stonden een paar knoopjes in Schiedam te laseren en ze hebben me te pakken gehad.

Wel knap hoor de eerste snelheidsovertreding in 3 jaar met m`n Surfbussie :P

Maar nu ff terug naar de Twin Ace.

Natuurlijk na thuiskomst om 12 uur `s avonds nog ff een fotootje maken van onze nieuwe aanwinst en ziehier:
afb9030.jpg

afb9033.jpg

afb9034.jpg

afb9035.jpg

-Het model is zeg maar bespan klaar dus daar gaan we vandaag of morgen mee beginnen.
-Intrekbaar landingsgestel idee hebben we laten varen daar is net te weinig ruimte voor.
-Flaps zit ik nog even over te denken.

Verdere aanpassingen die ik ga doen:
-Gasservo`s worden vervangen door micro- of mini servo`s,
-Rolroer servo`s staan nu in de vleugel deze wil ik neerleggen zodat alleen de servohevel uit de vleugel komt ipv de halve servo.

Gegevens:
-Spanwijdte 1560mm,
-vliegklaar gewicht: +/-2800gram,
-Motor: 2x OSmax 25FP (4cc 2-takt).

Al met al weer een leuk nieuw projektje, ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,
Berto.

Mooi vliegtuig.
Ik vraag me dan altijd wel af, als je al zover bent met bouwen, waarom dat je hem dan verkoopt.

Ik ken de vorige eigenaar, en die verschijnt tegenwoordig nauwelijks meer op het veld......

Einde Hobby weet ik niet, maar hij had teveel kisten en deed er niks meer mee daarom deed ie hem weg.

Hij was nu bezig met het maken van een Pilatus Porter van +2meter span met een OSmax 91FX erop,volledig schaal, zag er ook wel tof uit.

Groet,
Berto.

@Berto,
Tja, daar gaat ook veel tijd inzitten natuurlijk.

Zeker als het een echt schaalmodel is.

He Berto

Wat hebben we weer een gaaf kissie er bij gekocht he. :P
Maarhoe moet dat nu met de rest komt die p51 nog wel een keertje af.
We moeten wel weer een keer gaan vliegen hoor.

Groeten Onno

Ha die Onno,

Heb je je eigen ook eindelijk aangemeld :?

Hoe met de rest van onze kissies moet weet ik niet maar ik vertrouw erop dat die allemaal wel een keertje afkomen.

Deze Twin Ace moet op zich volgende week toch wel z`n luchtdoop kunnen hebben denk je ook niet :P

Kunnen we meteen even kijken of we het nog wel kunnen dat vliegen, en we moeten zeker vaker gaan want dat bouwen is leuk maar als je we ze niet kapot vliegen wordt het hok zo vol :twisted:

Misschien moeten we maar eens een plan de campagne opstellen met welke kisten er af moeten in welke volgorde want we zijn nu lekker alles door elkaar aan het bouwen wat af en toe niet opschiet 8O maar ja bouwen is ook leuk he :wink:

Ik spreek je.

Groet,
Berto.

als ik me er tegen aan mag bemoeien, zou ik er voor kiezen om geen flaps te nemen. dit is nl meergewicht en waarschijnlijk heb je ze niet nodig. ik heb ze nu een paar keer gebruikt bij de landing van mijn Beechcraft, maar dit is helemaal niet nodig. evt kun je je rolroeren op 2 aparte kanalen doen en deze omlaag zetten als het nodig blijkt te zijn. En verder hou het gewicht zo laag mogelijk. geen grote accu's erin, of onnodige grappen. verder leuk in stap project voor 2 motorig! veel succes ermee

HèHè,

ben eindelijk begonnen met het bespannen van de Twin Ace.

Na ff met de vriendin nadenken over de kleuren hebben we besloten om de vleugel rood te maken met witte rolroeren en motorgondels.
De staart wordt eveneens rood met de roeren wit.
De romp zal wit worden met hier en daar een rode striping.

Zie hier het resultaat na ff strijken:
afb9277.jpg

afb9278.jpg

Van de inbouw van flaps ben ik afgestapt omdat ik niet teveel tijdaan dit model qua bouw wil besteden.

wat moet er nu nog gebeuren:
-bespannen romp,
-bespannen rolroeren,
-bespannen L-motorgondel,
-monteren van de hoogte- en richtingsroerservo`s,
-afstellen van de servo`s en motoren.

En dan moet het ff lekker weer worden voor de maidenflight :|

En ook al vliegt ie maar 1 seconde het zal op film worden gezet :wink:

Greetingz,
Berto.

Ziet er leuk uit zo, ga zo door dan kan je snel vliegen. :P
Wel leuk 2 motorig heb ik nog nooit mee gevlogen :cry:

Heee Berto

Het wordt wel wat ons modelletje
:D :D
Wanneer gaan we vliegen.

Je uitlaatje ligt al bij quartel de rest komt nog binnen,

Ga zo door

Groeten Onno

Da`s mooiman dat het uitlaatje binnen is, kunnen we meteen de Sukhoi ook weer meenemen naar het veld :D

De servo`s even vastmaken en dan de motoren afstellen.

Heb toch nog vandaag de bestelling van Conrad binnen met de.........
RPM-meter :P
Kunnen we de motoren beter afstellen.

We spreken elkaar zaterdag, appies kijken :wink:

Greetingz,
Berto.

wel foto's van het vliegen maken he?
enne hou hem heel :wink:

Het heeft even geduurd maar het is gebeurd :yes:

De Twin Ace heeft zijn maiden flight gehad (en een 2de) en is nog in top conditie :banana:

Na het afstellen van de motoren moest het er toch van komen en hebben we het model maar de lucht in gestuurd.

Op wat kleine trim correcties na vliegt het model als op rails.
Wel een lekker geluidje hoor die motoren met elkaar zingend.

Ik heb, gelukkig, nog geen motorstoring gehad maar dat gaan we wel een keer testen.

Komende keer zullen we Onno de medeeigenaar er eens mee aan de (les)draad hangen.

Hier is de film direct te bekijken: Twin Ace maiden flight

Van de tweede vlucht heb ik ook filmmateriaal maar dat moet ik nog even knippen en plakken.

Even een paar kleine foto`s (is link naar grotere).

De bus volgeladen:

Onze FlightLine gisteren:

Een Funtana en mini Funtana (ook filmateriaal op komst):

Waar een Ping Pong balletje al niet goed voor is in de mini Funtana:

Greetingz,
Berto.

Gefeliciteerd, en wat een mooi geluid he?
Veel vlieg plezier ermee.

Woah, subliem geluidje. :P Echt HEEL mooi. Lijkt wel n beetje op n B-25, maar dan met n sportief jasje. :P

Creatief met pingpong balletjes. :P Leuk bedacht. Maar waar is de cowl van die funtana? :D Ongelukje gehad?

@ Bertus,
Dank je en het geluid is zeker mooi.

Het toekomst project van een P-38 komt steeds dichter bij :yes: (maar een paar jaar geduld nog :sleepy: ).

@ Freakazoid,
Het geluid is in het echt nog veel mooier :wink:

En wat betreft de Funtana`s, beide kissies zijn niet van mij maar van een clubgenoot.
De cowl van de grote Funtana was verwijderd in verband met het afstellen van de motor (Saito 25cc 4-takt).

Grt,
Berto.

Back