Al het bovenstaande klopt wel maar zoals je zelf aan aangaf zal dit per kist verschillen.
De Twin Ace is het mooist om lekker snel te vliegen dus boven cruise speed.
Als er dan een motor mee nokt zal de trekkracht van de nog draaiende motor zo groot zijn dat hij de kist in een tol trekt
(erg leuk te testen met RF G2

).
Met mijn opmerking "direct gas dicht" ben ik misschien kortaf maar dat is wel het eerste wat ik zal doen mocht ik een uitval hebben.
De kist zal dan wel blijven vliegen en ik voorkom een tollende kist.
Daarna zal ik gaan "voelen" met hoeveel gas ik de kist op de nog lopende motor vliegend kan houden.
Voordeel is wel met de Twin Ace dat ie een dubbel kielvlak/richtingsroer heeft waardoor er altijd 1 aangeblazen wordt en dus effectief blijft.
Ook zit ik er aan te denken om toch m`n gasservo`s apart aan te sturen ipv zoals nu alleen via kanaal 1.
Ik zou mijn flapschuif of landingsgestelschakelaar kunnen gebruiken om 1 motor tijdens het vliegen stationair te laten lopen zodat ik veilig kan testen wat de kist doet.
Op deze manier kan ik deze motor dan ook weer gewoon mee laten lopen na het testen.
Mhh, misschien dus toch nog een kleine aanpassing maken :wink:
Ik heb van tevoren al wel veel geoefend met RF G2 Twin Star.
Ik heb de gegevens van de Twin Ace overgenomen en zo de Twin Star aangepast en veel 1 motor uit testen gedaan.
In RF G2 blijft 1 motor uit tijdens een take off funnest, als je dan niet snel genoeg reageerd lig je zo op de grond.
Motor uit tijdens een normale vlucht is geen probleem, met half gas (en iets daarboven) is de kist nog goed kontroleerbaar en zelfs gewoon te vliegen (nu nog de praktijk :roll: ).
We zullen eens zien wat er gebeurt.
Greetingz,
Berto.