Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bas
Zwaartepunt +-78mm
Flapstand start 0mm
Flapstand zoeken +2mm
Flapstand thermiek +5mm
Rolroeruitslag zoveel als je wil . Geen differentiaal.
Zo dat is snel. Gisteravond om half zes pas gepost.
Succes en laat me weten hoe hij vliegt.
Hey Alex,
in de FMT van maart 2010... Een artikel over F3K, en een handvol DLG's als voorbeelden, en natuurlijk ook de TWISTER in vol ornaat:
Twister: Erfolgreiche Konstruktion des Hollander Alex Hoekstra. Eine Auslegung fur sehr gute Wurfhohen mit grosser Flugeltiefe in der Flugelmitte und extremer Zuspitzung im Aussenbereich.
Heel leuk DLG stukje, over de tot standkoming en de verdere ontwikkeling. Nog een klein stukje over de modellen en het sturen en programmeren (flaps, werpstand enz.)
Vriendelijke groeten,
Aldert
Bas
Zwaartepunt +-78mm
Flapstand start 0mm
Flapstand zoeken +2mm
Flapstand thermiek +5mm
Rolroeruitslag zoveel als je wil . Geen differentiaal.
Alex en Peter,
dinsdagavond heb ik de Twister 2 voor het eerst gevlogen met 120 gram gewicht. Ik heb het gevoel dat de kleppen voor thermiekstand bij dit gewicht verder naar beneden moeten. Omdat het enorm turbulent was heb ik e.e.a. niet goed kunnen testen.
Zetten jullie de kleppen voor de thermiekstand bij een hoog gewicht (boven de 385 gram) verder naar beneden (en hoeveel)?
Bas
Bas,
Ik niet maar ik vlieg sowieso met een redelijke hoeveelheid flap. Als de turbulentie toeneemt vlieg ik eerder met minder flap dan met meer. Wel flink de snelheid er inhouden.
Bas,
Ik heb nog maar tot iets van 350 gram gevlogen; had niet echt het gevoel dat ik meer flap moest zetten.
Peter