Twister goes Molded

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Alex Hoekstra, 19 dec 2007.

  1. PWR

    PWR

    Lid geworden:
    26 nov 2008
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Denmark
    Hi Bas
    The repairs are done and I think it vent out good, but the weather has been bad here in Denmark, so I have not had it tested yet.

    Regards
    Palle​
     
  2. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Toeval of niet ?

    Vanmiddag had ik met m'n Twister een midair met de Twister van Henk de Koning (we draaiden tegen elkaar in en de vleugels raakten elkaar). Beide modellen hebben een koolstof bandweefsel D-box. Bij mij lag de voorlijst over een lengte van 30 cm open en de kist van Henk had geen schade. Henk heeft plakband over z'n voorlijst ik niet. Zou het plakband op de voorlijst voorkomen dat de voorlijst opensplijt bij een botsing?

    Bas
     
  3. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    misschien wel, met het plakband verdeel je de krachten natuurlijk over een stuk groter deel van de voorlijst..

    na mijn mid-air met theo in malden zag ik ook een groot verschil in schade tussen de disser vleugel en de dbox. theo had en scheur totaan de ligger met zn disser vleugel, bij mijn dbox was er niets aan de hand. blijkbaar toch steviger bij een mid-air.
     
  4. de materiaalverzamelaar

    de materiaalverzamelaar

    Lid geworden:
    27 sep 2006
    Berichten:
    1.234
    Locatie:
    Rotterdam
    Bas,

    Zeker weten, ik had vroeger ook aluminium tape over de voorlijst van mijn A2 om deze reden. Ik heb het nog niet bij mijn Twister vleugel gedaan omdat ik het profiel niet wil 'verpesten' maar mischien moet ik het toch eens overwegen...
    Cheers

    Bart
     
  5. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Bij Pylon-race waar ze 360 km per uur vliegen wordt het ook simpel opgelost met een plakbandje.
    Ik zou het altijd doen ondanks dat je je profiel "verpest".

    Bas je bent door het oog van de naald gekropen.

    De tweede wet van Murphy stelt namelijk dat de fout altijd op het meest onaangename moment gebeurt. Dat is "helaas" niet gebeurd:D

    De andere wetten van Murphy zijn te lezen op:
    Wet van Murphy - Wikipedia

    Loet
     
  6. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum

    Robert,

    Met plakband verdeel je de krachten NIET over een groter deel van de voorlijst omdat de koolstof laag veel stijver is dan het plakband. Wel voorkom je dat de onder en boven schaal gemakkelijk van elkaar af worden getrokken (plakband kan goed trekbelasting opnemen).
    Ik denk dat vleugels met een koolstof D-box door de hogere stijfheid meer last hebben van opensplijten dan disser vleugels.




    Alex en Peter vliegen jullie met plakband over de voorlijst?
    Indien dit het geval is kan het niet extreem slecht zijn.



    Je bedoelt natuurlijk tijdens de Pokertaak..... :)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  7. Loet Wakkerman

    Loet Wakkerman

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    3.034
    Locatie:
    Huissen
    Nee, ik bedoelde eigenlijk iedere wedstrijd waar jij en ik aan deelnemen en dan ook nog in dezelfde groep. Daar is het "helaas" niet gebeurd:cool::cool:

    Vandaag op de Peel weer eens partijtjes combat gevlogen en overall gewonnen, misschien valt daar voor mij toch meer te halen:confused:

    Loet
     
  8. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Nee en om dezelfde reden. Niet het profiel willen verklooien.
     
  9. Peter Aanen

    Peter Aanen

    Lid geworden:
    20 apr 2006
    Berichten:
    387
    Locatie:
    Wolvega
    "Alex en Peter vliegen jullie met plakband over de voorlijst?"

    Bas, ik vlieg zonder tape, moet ook een beetje spannend blijven... Zeg maar extra motivatie om geen mid-air te krijgen.

    Peter
     
  10. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    Loet,

    winnen is alleen leuk als je er moeite voor moet doen. Ik verwacht natuurlijk wel dat je de Italianen in Vercelli het leven zuur maakt.

    Succes!!!
    Bas
     
  11. edwinkoolen

    edwinkoolen

    Lid geworden:
    15 jul 2007
    Berichten:
    97
    Locatie:
    Odense, Fyn, Denemarken
    Hoi vanuit Denemarken .

    Ben ook met DLG vliegen begonnen, Bard Bird 4 van Erik Dahl Christensen. Fantastische sport, mijn oude atletiek training komt goed van pas. Nu heb ik wat zamen gevlogen med Palle (heeft 2 Twisters gekocht) en de Twister ziet er wel erg mooi uit, kan best wel DLG2 worden voor mij. Maar hoe kom ik in kontakt met de maker ??

    Jammer dat de wedstrijd in Winterswijk verplaatst is, anders had ik mee kunnen doen, kom eind Juni naar mijn ouders die ook in Winterswijk wonen.


    Groetjes vanuit Fyn. (pijn in mijn rug en schouders na 2 dagen flink vliegen :))))
     
  12. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
  13. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Geloof me, als je een Twister koopt wordt dat niet DLG2 ;)

    Goede raad: koop een Dbox, die schijnt stukken steviger te zijn dan de standaard vleugel.
    Jammer dat je de wedstrijd mist inderdaad, een week eerder komen is zeker geen optie? ;)
     
  14. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
  15. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik zie daar op het filmpjes twee werpstiften zitten aan beide kanten van de vleugel, heeft dit nog invloed op het vlieggedrag en werpen? lijkt me wel natuurlijk.
     
  16. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    Mag ik even zeggen dat die mannen van het "Kölleteam" een fabelachtig mooi filmpje in elkaar hebben geknutseld. Chapeau!
     
  17. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    beter reclamefilmpje kan je idd niet wensen zo'n beetje. prachtig!

    (trouwens nog bedankt voor de Mylar Vincent, ziet er goed uit :) )
     
  18. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum
    2.4 Ghz vriendelijke romp.

    Alex,

    kun je een foto plaatsen van een "2.4 Ghz vriendelijke" romp?

    P.s. Wat is de gewichtstoename t.o.v. de vol koolstof versie?

    Bas
     
  19. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
  20. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    heren,

    hopelijk mag ik hierbij een beroep doen op jullie genialiteit van het repareren ;)
    zondag stond ik met de twister te vliegen, s ochtends al gevlogen zonder problemen. paar goede bellen mee kunnen pakken. s middags weer gevlogen. eerst een handstartje gemaakt en alles leek prima. daarna wou ik een discusstartje maken en hij dook ineens weg naar de grond. ging te snel dus ik kon helaas niets meer doen :(
    nu is de romp op twee plaatsten gescheurd, een keer bij de cocpit maar die kan ik wel maken. maar de tweede scheur lijkt me iets moeilijker:

    [​IMG]

    [​IMG]

    hoe kan ik dit het beste repareren. ondanks de scheur voelt de romp op die plek nog wel stevig aan maar ik zou niet weten hoe de romp zit zou overleven bij een worp. het model is ook vol op de neus terecht gekomen. iemand misschien tips over hoe dit het makkelijkste te repareren is? ik beschik wel over spullen zoals koolstofmat (66 grams), glasmat (25grams) en lamineer epoxy
     

Deel Deze Pagina