Twister goes Molded

Hi Bas
The repairs are done and I think it vent out good, but the weather has been bad here in Denmark, so I have not had it tested yet.

Regards
Palle​
 
Toeval of niet ?

Vanmiddag had ik met m'n Twister een midair met de Twister van Henk de Koning (we draaiden tegen elkaar in en de vleugels raakten elkaar). Beide modellen hebben een koolstof bandweefsel D-box. Bij mij lag de voorlijst over een lengte van 30 cm open en de kist van Henk had geen schade. Henk heeft plakband over z'n voorlijst ik niet. Zou het plakband op de voorlijst voorkomen dat de voorlijst opensplijt bij een botsing?

Bas
 
misschien wel, met het plakband verdeel je de krachten natuurlijk over een stuk groter deel van de voorlijst..

na mijn mid-air met theo in malden zag ik ook een groot verschil in schade tussen de disser vleugel en de dbox. theo had en scheur totaan de ligger met zn disser vleugel, bij mijn dbox was er niets aan de hand. blijkbaar toch steviger bij een mid-air.
 
Bas,

Zeker weten, ik had vroeger ook aluminium tape over de voorlijst van mijn A2 om deze reden. Ik heb het nog niet bij mijn Twister vleugel gedaan omdat ik het profiel niet wil 'verpesten' maar mischien moet ik het toch eens overwegen...
Cheers

Bart
 
Bij Pylon-race waar ze 360 km per uur vliegen wordt het ook simpel opgelost met een plakbandje.
Ik zou het altijd doen ondanks dat je je profiel "verpest".

Bas je bent door het oog van de naald gekropen.

De tweede wet van Murphy stelt namelijk dat de fout altijd op het meest onaangename moment gebeurt. Dat is "helaas" niet gebeurd:mrgreen:

De andere wetten van Murphy zijn te lezen op:
Wet van Murphy - Wikipedia

Loet
 
misschien wel, met het plakband verdeel je de krachten natuurlijk over een stuk groter deel van de voorlijst..


Robert,

Met plakband verdeel je de krachten NIET over een groter deel van de voorlijst omdat de koolstof laag veel stijver is dan het plakband. Wel voorkom je dat de onder en boven schaal gemakkelijk van elkaar af worden getrokken (plakband kan goed trekbelasting opnemen).
Ik denk dat vleugels met een koolstof D-box door de hogere stijfheid meer last hebben van opensplijten dan disser vleugels.



Bas,

Zeker weten, ik had vroeger ook aluminium tape over de voorlijst van mijn A2 om deze reden. Ik heb het nog niet bij mijn Twister vleugel gedaan omdat ik het profiel niet wil 'verpesten' maar mischien moet ik het toch eens overwegen...
Cheers

Bart


Alex en Peter vliegen jullie met plakband over de voorlijst?
Indien dit het geval is kan het niet extreem slecht zijn.


Bas je bent door het oog van de naald gekropen.

De tweede wet van Murphy stelt namelijk dat de fout altijd op het meest onaangename moment gebeurt.


Je bedoelt natuurlijk tijdens de Pokertaak..... :-)
 
Laatst bewerkt:
Je doelt hier natuurlijk op tijdens het vliegen van de Pokertaak..... :-)

Nee, ik bedoelde eigenlijk iedere wedstrijd waar jij en ik aan deelnemen en dan ook nog in dezelfde groep. Daar is het "helaas" niet gebeurd:cool::cool:

Vandaag op de Peel weer eens partijtjes combat gevlogen en overall gewonnen, misschien valt daar voor mij toch meer te halen:confused:

Loet
 
"Alex en Peter vliegen jullie met plakband over de voorlijst?"

Bas, ik vlieg zonder tape, moet ook een beetje spannend blijven... Zeg maar extra motivatie om geen mid-air te krijgen.

Peter
 
Vandaag op de Peel weer eens partijtjes combat gevlogen en overall gewonnen, misschien valt daar voor mij toch meer te halen:confused:

Loet

Loet,

winnen is alleen leuk als je er moeite voor moet doen. Ik verwacht natuurlijk wel dat je de Italianen in Vercelli het leven zuur maakt.

Succes!!!
Bas
 
Hoi vanuit Denemarken .

Ben ook met DLG vliegen begonnen, Bard Bird 4 van Erik Dahl Christensen. Fantastische sport, mijn oude atletiek training komt goed van pas. Nu heb ik wat zamen gevlogen med Palle (heeft 2 Twisters gekocht) en de Twister ziet er wel erg mooi uit, kan best wel DLG2 worden voor mij. Maar hoe kom ik in kontakt met de maker ??

Jammer dat de wedstrijd in Winterswijk verplaatst is, anders had ik mee kunnen doen, kom eind Juni naar mijn ouders die ook in Winterswijk wonen.


Groetjes vanuit Fyn. (pijn in mijn rug en schouders na 2 dagen flink vliegen :-))))
 
Geloof me, als je een Twister koopt wordt dat niet DLG2 ;)

Goede raad: koop een Dbox, die schijnt stukken steviger te zijn dan de standaard vleugel.
Jammer dat je de wedstrijd mist inderdaad, een week eerder komen is zeker geen optie? ;)
 
ik zie daar op het filmpjes twee werpstiften zitten aan beide kanten van de vleugel, heeft dit nog invloed op het vlieggedrag en werpen? lijkt me wel natuurlijk.
 
Mag ik even zeggen dat die mannen van het "Kölleteam" een fabelachtig mooi filmpje in elkaar hebben geknutseld. Chapeau!
 
beter reclamefilmpje kan je idd niet wensen zo'n beetje. prachtig!

(trouwens nog bedankt voor de Mylar Vincent, ziet er goed uit :) )
 
2.4 Ghz vriendelijke romp.

Alex,

kun je een foto plaatsen van een "2.4 Ghz vriendelijke" romp?

P.s. Wat is de gewichtstoename t.o.v. de vol koolstof versie?

Bas
 
heren,

hopelijk mag ik hierbij een beroep doen op jullie genialiteit van het repareren ;)
zondag stond ik met de twister te vliegen, s ochtends al gevlogen zonder problemen. paar goede bellen mee kunnen pakken. s middags weer gevlogen. eerst een handstartje gemaakt en alles leek prima. daarna wou ik een discusstartje maken en hij dook ineens weg naar de grond. ging te snel dus ik kon helaas niets meer doen :(
nu is de romp op twee plaatsten gescheurd, een keer bij de cocpit maar die kan ik wel maken. maar de tweede scheur lijkt me iets moeilijker:

dsc04120k.jpg


dsc04119a.jpg


hoe kan ik dit het beste repareren. ondanks de scheur voelt de romp op die plek nog wel stevig aan maar ik zou niet weten hoe de romp zit zou overleven bij een worp. het model is ook vol op de neus terecht gekomen. iemand misschien tips over hoe dit het makkelijkste te repareren is? ik beschik wel over spullen zoals koolstofmat (66 grams), glasmat (25grams) en lamineer epoxy
 
Back
Top