Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
nee,ook geen F3M
Das jammer...
met die 1200ml kan je ZEKER 15min vliegen perfect dus...
Denk je dat er op deze manier genoeg koeling is voor de dempers of ga je nog iets openmaken?
Ik ging van HaroFlyStyle uit
Ik vloog met mijn yak 14min met 1l. Dus inderdaad 20min is echt het minimum.
Onderaan aan de achterkant van de tunnel zitten 2 gaten (diameter 60mm of 65mm), ik hoop dat dit voldoende zal zijn. Ik zal er nog wel eens een duidelijke foto van trekken, dan mogen jullie nog eens oordelen. Goed advies heb je nooit te weinig.Denk je dat er op deze manier genoeg koeling is voor de dempers of ga je nog iets openmaken?
De 50% Piper houdt het toch ook minstens 20 a 25 minuten vol (standaard vliegbeeld zoals jullie het kennen) met de 3W-170cc en slechts een 1500cc tank.met een piper ?? Jens, daar hou je het wel een half uur mee vol.
tenzij ..... Haroflystyle .... 10 minuten
De 3W-275cc in de Edge houdt het ook 12 a 13 min uit met 1500cc benzine. Misschien zijn 3W's gewoon heel zuinige motoren?
Als ik de filmpjes zo bekijk, bv.
n6giOTJgfmg[/media] - Lake Havasu Float Fly 2008 - Dave Sullivan World Models 100cc 1/3 Clipped Wing Cub
lijkt mij dit zeker een toestel waar je veel plezier aan gaat beleven!
Alleen die originele wielen misstaan een beetje... Charlie... heeft 1/3 scale Cub wheels van Dubro. Véél beter
Prachtig vliegveld daar in China!
Gr Wim
Mooi velde voor de maiden. Veel plezier met de Piper!Ik heb gisteren toevallig de maiden gehad van dezelfde configuratie, alleen met originele potjes op de DLE111 en rook.
Niet veel veranderd aan de kit, alleen de vleugelbevestiging met bouten van binnenuit ipv het WM systeem en de montage van een smokeolietank.
Wat is hier het probleem mee? Heb je het aangestuurd of hangt het gewoon los? Iedereen die het wiel ziet is onder de indruk van het veersysteem enzo, ziet er toch goed uit.Het enige wat ik graag wil veranderen is het staartwiel want dat is echt pet. Tijdens het taxien en opstijgen gaat de kist echt iedere kant op.
Idd, een nadeel. Daarstraks even gemeten: ongeveer 95 cm breed maar dat moet in de auto passen.Een nadeeltje is wel dat de stabilo niet gemonteerd kan worden. Daardoor neemt de kist wel heel veel plek in. Het was behoorlijk vol in de auto.
De veertjes heb ik nog niet aangesloten, als ik ze erop zet zal ik eens zien of het vlot kan bewegen of niet. Anders misschien gewoon los laten.Het staartwieltje is aangestuurd met twee veertjes. Dat werkt niet echt lekker zonder er erg veel spanning op te zetten. Sowieso is het natuurlijk een ontzettend zwaar ding. Ik ga nu eens proberen om de aansturing wat directer te maken.
Dat is wel typisch voor een Piper Cub dat die wil wegtrekken. Rustig vertrekken of gewoon ineens weg.Door de grote propellor heb je nogal wat last van koppelreacties tijdens het starten. Dus net nadat de staart opgetild wordt en voordat het wat kleine richtingsroer effectief wordt heb je niet veel controle. Dus opstijgen moet of heeeel rustigaan gebeuren, of juist wat bruut....