Typhoon

• Topicstarter Topicstarter Pants
  • Startdatum Startdatum
P

Pants

Guest
Ik ben aardig onder de indruk van de Typhoon en zoek allerlei info over deze duikboot. Nu heb ik al aardig wat, maar er ontbreken nog een paar dingetjes.

Weet iemand waar het towed array van de typhoon zit?

Weet iemand hoe de bow thrusters eruit zien? Heb gelezen dat ze retractable zijn, weet ook wel ongeveer waar ze zitten maar heb geen idee hoe ze eruit zien.

als iemand hier op kan antwoorden, graag ! :)

Groeten,

Kor

Hoi,

Ik ben er maar aan begonnen, gaat nog aardig lekker.

Ben nu met foam bezig, schuren is een pain :(

Probeer jullie op de hoogte te houden.

Groeten,

Kor

Update:

Nou het ging allemaal lekker tot mijn tekening niet bleek te kloppen. :(

kwam er achter dat de toren te klein was plus dat de details niet klopten met de foto's en andere tekeningen. Dank Theo :)

Heb nu de toren opnieuw gemaakt en hem 20 cm naar voren geplaatst, hoop werk maar het resultaat is er wel naar.

De neus is opnieuw gedaan en de achterkant heeft ook een enorme overhaul gehad. De typhoon heeft een lastige vorm.

Leuke bijkomstigheid is dat heel veel modellen niet kloppen en dat ik zo een uniek model krijg. :lol:

Ik probeer later wat foto's te plaatsen als jullie dat leuk vinden.

Groeten,

Kor

Hoi Pants,
je schrijft,
Leuke bijkomstigheid is dat heel veel modellen niet kloppen en dat ik zo een uniek model krijg.
Is dat niet bij elke boot?
En zeker bij de Russiche boten.
En kijk maar eens bij de Type XXI (2540) hoeveel verschillen daarbij zijn.
Ik heb hier thuis 2 Typhoons en beide zijn anders.
Wil de echte Typhoon opduiken?

Hein

ps.waar heb jij de tekening vandaan?

Hoi,

Het is vooral de achterkant, weet niet of het de laatste versies zijn, die anders zijn ( Dimitri Donskoi?). Er loopt vanaf het midden van de boot dan al dunne lijn die uitloopt in de horizontale staartvin(???).

De uitstulpingen op het achterstuk, voor het roer, zitten ook niet meer op deze modellen. Het is allemaal wat gladder.

Volgens mij worden deze versies nog niet aangeboden door engel of een ander. De enige die erg op de versie lijkt die ik bouw ( nou ja, probeer te bouwen ) is die van Alan Pew maar die zijn volgens mij niet zo bekend.

Het is een mooi schip en je hebt ook wel gelijk dat elk schip uniek is :) Niet kloppen is mischien wat te kort door de bocht.

Groeten,

Kor

Pants, als je iets wil weten over gelijk welke onderzeeer, neem zeker eens een kijkje op volgend forum: http://www.subpirates.com/
Daar zitten een hoop kennners bij elkaar, van over de hele wereld, en een paar hebben reeds de typhoon gebouwd, en ze nemen hun modellen heel serieus, echt tot in de kleinste details.
De moeite waard, en vragen staat vrij!

Groetjes, Johan

Tijd voor een update:

Om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat ik opnieuw begin aan de Typhoon. Heb al aardig wat werk in het huidige model zitten maar ben er niet tevreden over.

Romp is qua vorm wel goed alleen door de nieuwe tekeningen loop ik steeds weer tegen nieuwe dingen aan die niet kloppen. Bummer! Maar ja heb wel een boel geleerd, dat zal me zeker van pas komen bij de nieuwe romp.

Als ik weer wat verder ben, zal ik weer wat posten.

Ow ja, het wordt er een op schaal 1:72, dus aardig wat lengte :)

Ah, mooie foto's. Het is ook echt een tof schip :)

De lijnen zijn alleen wat moeilijk, de achterkant versmelt lastig met de romp, dat vergt creatief schuurwerk. Verder is de romp ovaal, ook niet echt simpel. Maar ja, dat maakt het ook zo'n mooi schip, de verbreding bij de toren is trouwens ook een PITA. :D

Dank voor alle info, ben nu bezig om een houten skelet voor het foam te maken en denk dat ik het achterstuk van balsa maak.

Weet iemand toevallig waar ik Renshape ofzo kan krijgen? ben op zoek geweest maar er is niet zoveel over te vinden. Helemaal niet als je zoekt op leveranciers, mischien gebruik ik de verkeerde key words in Google?

De 1:72 Typhoon is die van Alan Pew, das wel een mooie maar moet uit Australie komen :( De man heeft ook geen website AFAIK. Dat is wel jammer.

Hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Kor

Hallo,
Ik ben Gerben Bosman. Mijn zoon en ik zijn een Typhoon aan het bouwen met een lengte van 1,45m.
Het is een (vinden wij) erg mooi model waar nog best de nodige uurtjes schuurwerk aan zit...
Op dit moment zijn wij met de achterkant bezig en daar kom ik het probleem tegen dat ik eigenlijk de juiste schroeven niet vind. Wie kan mij helpen?
Ik zoek een zevenbladige schroef tussen de 35 en de 40 mm.......

:?

hallo

propshop al eens geprobeert
die hebben die schroeven voor een thypoon

en voor pants
en het is geen schip het is een boot
het is een duikboot en geen duik schip
duikende schepen zijn enkelwegs
zie titanic de harold of free enterprise en dies meer

groeten raf

@ Gerben,

Die schroeven van de Prop Shop die Raf al noemt zijn erg mooi, ik vaar er zelf ook mee. Anders heeft Rabousch ook mooie sikkelschroeven, ik weet alleen niet of ze zo klein gaan. En Graupner heeft voor de Ransow (boeienlegger) kunststof sikkelschroeven in jou maat, ook los leverbaar. Alleen zijn dat 6 bladige meen ik.

en voor pants
en het is geen schip het is een boot
het is een duikboot en geen duik schip

:oops:

Haha :) Sorry Raf.

Heb de laatste tijd weinig tijd om met de duikBOOT bezig te zijn ,zit middenin een verhuizing.

Wel leuk, jammer dat het zoveel hobby tijd vraagt :(

De Typhoon heeft 2 motoren, dat is dus twee keer zoveel stroomverbruik.... 2x ongeveer 13A.
Voordat ik er iets voor koop: Wat zouden jullie voor accu's hiervoor gebruiken? :roll:
Tenslotte moet het ook nog enigzins klein zijn.

Hallo Gbosman,

Ik heb zelf in mijn eigen typhoon twee accu`s packs liggen van NiCd werk heel goed maar heb je ruimte om lood`s accu kwijt te kunnen zou ik dat doen had ik ook het liefste maar helaas geen ruimte.

succes er mee.

ps : laat af en toe een foto voor bij gaan is altijd leuk zo iets.

even ter informatie voor RAF :!: ,

De Typhoon is ook geen duikboot maar een onderzeeboot !
daar zit een groot verschil in.

Albert

Back