ok, gaan we daar een weddenschapken op afleggen?
greets![]()
Eey manne ik heb daar wel nog gevlogen e

Ma ik ga me de velo e

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ok, gaan we daar een weddenschapken op afleggen?
greets![]()
whaha jens, mee oune vlieger achterop?
ge gaat daar toch ni als 3D pro toekomen ........................ zonder ne vlieger????![]()
prachtig! maar kon je de roeren niet wat dichter tegen het stabilo aanschuiven? en dan de roeren borgen met spelden door de scharnieren heen te prikken
verder vind ik het een mooie kist.ik ga bij die van mij de futaba S3152 op het richtingsroer zetten denk ik.deze servo levert zeker 5 kilo trekkracht wat me wel voldoende lijkt.
hou hem zo licht mogelijk en ik ben benieuwd hoe die zal vliegen..
dank je.
En over die scharnieren: het is niet zo simpel om de scharnieren er diep in te duwen hoor.grtz
Dit wist ik wel maarjah,ik heb nog niet veel kisten gebouwd(dit is denk ik de eerste waar ik zelf mijn roeren moet aan bevestigen met scharnieren,vandaar..) Dit is hoe ik het nu doe: ik stek de scharnieren in de romp,schuif het roer over de scharnieren en doe aan alle kanten van het scharnier sec lijm,het roer hangt zo stevig vast!je kunt met een dun scherp mesje de gleuven waar de scharnieren in moeten iets dieper snijden zodat de scharnieren er ver genoeg in kunnen.daarna met goede vloeibare secondelijm vastlijmen.
Dit wist ik wel maarjah,ik heb nog niet veel kisten gebouwd(dit is denk ik de eerste waar ik zelf mijn roeren moet aan bevestigen met scharnieren,vandaar..) Dit is hoe ik het nu doe: ik stek de scharnieren in de romp,schuif het roer over de scharnieren en doe aan alle kanten van het scharnier sec lijm,het roer hangt zo stevig vast!
Over dat borgen: gewoon kopspeldjes door het hout duwen kort bij de rand(door het scharnier dus)??
grtz
1 oz is toch 28 gram?Dan zou 90 oz 2520 gram zijn.dank je.
En over die scharnieren: het is niet zo simpel om de scharnieren er diep in te duwen hoor.Nujah over het hoogteroer,dat was mijn fout.Hier had ik nog geen juiste techniek geonden om de scharnieren te plaatsen dusjah,daar zal een stuk tape of oracover over moeten vrees ik
Ook las ik de manual ivm servo's,hoogte+aileron=minimum 50 oz per servo,rudder=minimum 90oz!
Hieruit kan je dus afleiden dat ik wel degelijk een nieuwe accu moet kopen (6v) om met de s3003 te kunnen vliegen,voor de rudder heb ik nog geen keuze gemaakt,verdere suggesties zijn welkom!
grtz
Dit zijn CA-scharnieren, deze borgen heeft niet veel nut. Ik deed het vroeger ook maar eigelijk nutteloos (en hatelijk) werk.ja gewoon de spelden door het hout en de scharnieren duwen aan beide kanten.
Dit zijn CA-scharnieren, deze borgen heeft niet veel nut. Ik deed het vroeger ook maar eigelijk nutteloos (en hatelijk) werk.
Uihm ook op 4.8V?1 oz is toch 28 gram?Dan zou 90 oz 2520 gram zijn.
Dat zou je toch zat moeten redden dan met die S3003? :smile:
Lossnijden die scharnieren en opnieuw sleuven maken en inlijmen. Althans, dat zou ik doenAls dat CA scharnieren zijn, en daar lijkt het wel op, heb je ze ook verkeerd verlijmd. Daar komt het ook door.
Ca scharnier bevestigen doe je zo:
1) sleuf in beide kanten snijden (roer/toestel). GEEN gaten boren ofzo dat is niet nodig en maakt de verbinding alleen maar zwakker. Sleuf niet gaan zitten uithollen ofzo, scharnier moet er stroef ingaan.
2) speld door midden van je CA scharnier steken en CA scharnier aan 1 kant in sleuf laten glijden tot aan speld
3) andere kant plaatsen en aanduwen tot speld
4) speld verwijderen
5) roer iets onder hoek zetten (niet de maximale hoek want dan loop je kans je roer aan het toestel vast te lijmen) en 2 druppels DUNNE CA op het midden van het scharnier laten vallen.
6) omdraaien en aan andere kant hetzelfde doen.
Afgezien van dat je scharniersleuven nu te groot zijn (en dat merk je echt wel) zullen de scharnieren nu door de verkeerde verlijming mogelijk niet goed zitten. Als ej een gedroogd superlijmoppervlakte op een gedroogd superlijmoppervlakte lijmt met superlijm, is de verbinding broos en breekt makkelijk.
"ja maar als scharnier al gemonteerd is en geen gaten geboord zijn hoe komt lijm dan er tussen?"
Dunne CA is erg viscoze en door capillaire werking zal de lijm het scharnier ingezogen worden. Daarom meot je ook geen gaten boren, daarmee verstoor je die werking en verklein je het lijmoppervlakte.
een goede uitleg over hoe lijm ik ca scharnieren...misschien iets voor een hoe lijm ik ca scharnieren topic
Misschien wel ja,maar heeft die gleuf (afgetaped) dan zo'n negatieve invloed?!,als ik op tijd de roeren (scharnieren) controleer op sterkte zie ik het probleem niet?!
grtz