U CAN DO 3D .46 van great planes

met gleuven aftapen heb ik geen ervaring mee,maar misschien kun je eens proberen aan de roeren te trekken en zo kijken of ze goed vast zitten
als ze makkelijk los gaan dan moet je ze toch opnieuw lijmen.als dat niet het geval is en je vertrouwt het nog niet dan kun je alsnog de roeren borgen voor de zekerheid.

het is beter om nu goed te controleren dan het mee te maken dat je roeren in de lucht loskomen.

Maar dat is het net,die roeren bewegen echt niet,zitten muurvast. Maar hezik en sam zeggen dat ik die scharnieren opnieuw moet doen voor bepaalde figuren te vliegen enz...

mvg sven

Maar dat is het net,die roeren bewegen echt niet,zitten muurvast. Maar hezik en sam zeggen dat ik die scharnieren opnieuw moet doen voor bepaalde figuren te vliegen enz...

mvg sven

het zal natuurlijk wel beter zijn om de roeren opnieuw te doen en ze dan dichter tegen het stabilo te plaatsen.al is het echter nog maar de vraag of je met de grotere sleuven die er nu tussen zitten hinder zal ondervinden tijdens het vliegen.maar je moet niets uitsluiten dus daarom kun je het beter gelijk maar goed doen.

het zal natuurlijk wel beter zijn om de roeren opnieuw te doen en ze dan dichter tegen het stabilo te plaatsen.al is het echter nog maar de vraag of je met de grotere sleuven die er nu tussen zitten hinder zal ondervinden tijdens het vliegen.maar je moet niets uitsluiten dus daarom kun je het beter gelijk maar goed doen.

Zo denk ik nu ook, dan bouw ik liever een maandje langer ofzo (als ik alles erg goed wild oen) dan hem de 1e vlucht te crashen door technishe fouten...Trouwens,dan moet ik nieuwe scharnieren kopen en moet ik langs de modelbouwwinkel,de vraag is wanneer ik er geraak (is 1 uur rijden) vandaar dat de bouw zoveel vertraging zal hebben. Maar zo is het plezieriger zeker(met een betrouwbare kist vliegen).

grtz

Zo denk ik nu ook, dan bouw ik liever een maandje langer ofzo (als ik alles erg goed wild oen) dan hem de 1e vlucht te crashen door technishe fouten...Trouwens,dan moet ik nieuwe scharnieren kopen en moet ik langs de modelbouwwinkel,de vraag is wanneer ik er geraak (is 1 uur rijden) vandaar dat de bouw zoveel vertraging zal hebben. Maar zo is het plezieriger zeker(met een betrouwbare kist vliegen).

grtz

precies ,je kunt het idd beter goed bekijken dan gehaast te werk gaan.

ik ga nu nog even vliegen met de U CAN DO 3D en dan star wars kijken

succes!

precies ,je kunt het idd beter goed bekijken dan gehaast te werk gaan.

ik ga nu nog even vliegen met de U CAN DO 3D en dan star wars kijken

succes!

Op simulator of real life? :p

Bedankt ,dus iedereen is gewaarschuwd,deze kist vliegt niet de komende weken:p:D(hoe graag ik ook zou willen).Het is zo al duur genoeg,kan me geen crash veroorloven (door technishe fouten).;)

grts

Dus kan ik me de moeite besparen en het zo laten?

Uihm ook op 4.8V?
Ik had op een site gekeken hoeveel oz de s3003 had en daarmee vergeleken,snap je?
Als iemand je verhaal bevestigd(ik geloof je maarjah,2 personen is altijd zekerder als 1 he)=des te beter!!

grtz
S3003 trekken op 4,8 Volt 3,2 kg.
Op 6 Volt 4,1 kg.

Mij lijkt het dat het wel kan. :)

hy sven...

een beetje speling kan, maar dit is idd wel wat extreem...
als je ze echt niet meer los krijgt dan snij je ze gewoon door en steek je er paar nieuwe in...

ik heb es een doosje laten komen van rctechnics, ofwel moet je vragen aan sam of ie er meebrengt van dortmund...

borgen doe ik ook met speldjes, ik heb er wel gaan halen naar de winkel met een breder plat kopje, is nog mooier ook... en lost niet

bij mijn funtana heb ik nadat de roeren gelijmd heb ook afgeplakt met transparante tape...

ik heb me laten vertellen dat dit toch redelijk veel scheelt tov een luchtspleet...
maar of wij als niet pro vliegers dit zullen merken...

succes ermee

Op simulator of real life? :p

Bedankt ,dus iedereen is gewaarschuwd,deze kist vliegt niet de komende weken:p:D(hoe graag ik ook zou willen).Het is zo al duur genoeg,kan me geen crash veroorloven (door technishe fouten).;)

grts

jammer genoeg nu nog op de sim.ik had wel al bijna besteld maar was helaas niet meer op voorraad en wacht nu nog op bericht terug

als het net zo soepel vliegt als op de sim zal het zeker niet tegenvallen.je kunt er zo lekker super slow mee vliegen terwijl je allerlij stunts doet.

Ik weet niet of deze gleuven je zullen beperken in vliegbare figuren, dat betwijfel ik zelfs eigenlijk. Als ze verder wel goed vastzitten, kun je er rustig mee gaan vliegen, vliegen zal hij echt wel doen.

Maar wil je het maximale uit deze kist halen, dan kun je ze beter opnieuw monteren.. ik was wat grumpy vanmiddag dus de kritiek was mogelijk wat te hard ;)

Ik weet niet of deze gleuven je zullen beperken in vliegbare figuren, dat betwijfel ik zelfs eigenlijk. Als ze verder wel goed vastzitten, kun je er rustig mee gaan vliegen, vliegen zal hij echt wel doen.

Maar wil je het maximale uit deze kist halen, dan kun je ze beter opnieuw monteren.. ik was wat grumpy vanmiddag dus de kritiek was mogelijk wat te hard ;)

Je kritiek was niet hard hoor:)
Uit zo'n fouten leer ik,dus misschien dat ik de scharnieren van het hoogteroer best verander...
Bedankt voor alle hulp hezik!

mvg sven

jammer genoeg nu nog op de sim.ik had wel al bijna besteld maar was helaas niet meer op voorraad en wacht nu nog op bericht terug

als het net zo soepel vliegt als op de sim zal het zeker niet tegenvallen.je kunt er zo lekker super slow mee vliegen terwijl je allerlij stunts doet.

Waar heb jij het model gedownload als ik vragen mag?
ik heb ook een ucd3d .46 in afpd staan maar misschien heb jij een andere,beter versie?

excuseer voor het off topic gaan mensen!

mvg sven

Maakt wel degelijk uit, de rollrate is aanmerkelijk lager door zo'n enorme kier, hij is echt te groot, ik schrok ervan:eek: Daarnaast kun je ook flutter in de hand werken met die kieren....

Gewoon eruit snijden, kleine moeite en een groot plezier later:D

Grt.

Maakt wel degelijk uit, de rollrate is aanmerkelijk lager door zo'n enorme kier, hij is echt te groot, ik schrok ervan:eek: Daarnaast kun je ook flutter in de hand werken met die kieren....

Gewoon eruit snijden, kleine moeite en een groot plezier later:D

Grt.

Haha, ja dit lijkt me ook de beste optie.
Achteraf gezien is de gleuf wel groot ja...:rolleyes:
Achja dit is wat men noemt "beginnersfoutjes" zeker? (het is de 1e maal dat ik met scharnieren werk..). En dan is een forum zoals deze natuurlijk handig!

mvg sven

zoals ik net dus las, heeft het geen nut om CA scharnieren te borgen met kleine spijkertjes of spelden??

Ik heb dit namelijk ook bij mijn trainer gedaan, op aanraden van mn vliegclub.

Goed gelijmde CA-scharnieren hoeven niet geborgd te worden, daarmee heb je alleen maar kans dat ze scheuren....

Grt.

Even een update,

Ik was gestopt met modelvliegen tijdens de bouw van de ucd 3D, alleen ca scharnieren ingelijmd enz. Vandaag het project terug hernomen en alle roeren los gesneden. Het hoogte roer is sinds vandaag voorzien van heavy duty hinges (met die pin in). Ook heb ik alle scharnieren geborgd, gaatje geboord en sate prikker erin gelijmd. Op zich stelt het niet veel voor, maar voor mij was het een goed begin, met veel gesukkel :)
Morgen rudder en aillerons voorzien van hinges :)

Hier een paar foto's van de staat waar hij zich nu in bevind, het stof ligt er zelf nog op... :D
Ailleron hinges ga ik laten zitten, die spleet valt goed mee.
Hoogteroer is al geborgd en ik weet dat er nog een spleet te zien is maar is wel goed genoeg veronderstel ik!
Rudder moet ik nog borgen :)

Mvg sven

S7003412.jpg

S7003409.jpg

S7003408.jpg

S7003407.jpg

S7003406.jpg

Moet hem nog verder afbouwen..is wel een erg lang project geworden, wat vinden jullie nu van de scharnieren? nu komt het wel goed neem ik aan? Er zit nog een spleetje maar deze zijn aanvaardbaar hoop ik? Scharnieren zijn erin gelijmd en geborgd met tandenprikker.

Back