Brushless regelaars: houd er rekening mee dat je ELKE motor een eigen regelaar moet geven! 2 motoren op een regelaar zoals bij brushed motoren is (in theorie!!!) mogelijk, maar in de praktijk gewoon niet.
Welke regelaars: kijk eens bij
www.RC-Point.nl Het merk maakt weinig uit.
Kijk er wel voor uit dat je regelaars koopt die zowel voor als achteruit regelen... de goedkope regelaars regelen maar een kant op!
Mijn PT is uitgerust met 2 snelle BMI-motoren voor stuur- en bakboord en een langzamer motor in het midden voor de "sluipvaart"
Foto's: moet je even op wachten tot vanavond. Ik heb geen foto's van het model met het dek er nog af (geloof ik) maar ik kan je laten zien hoe het er nu uitziet.
De
1:35 Vosper is ook een prima modelletje om mee te varen. Ook die heb ik overgenomen van Puffin en zelf verder afgewerkt. Puffin heeft 'm wel ernstig zwaar gemaakt, door alle elektronica in een aluminium doos voorin te leggen. Daardoor moest ik achterin bij de roeren een behoorlijke puist lood erbij doen om het model " op de step" te krijgen. Met een lichte 3S accu vaart ze echter fantastisch.
Dit model vaart met 3 kleine BL motoren. Via slim mixen kan ik de middenmotor alleen laten draaien, de buitenste motoren tegengesteld (wenden op de plaats) of alledrie de motoren met een knuppelbeweging aanjagen... Roertjes zijn van messing (zelf gemaakt) en worden buitenom aangestuurd.
Filmpje (ga ik je weer jaloers maken):
Op mijn YT-kanaal staan meer filmpjes van beide scheepjes. Sommige goed gelukt, anderen wat minder, maar dan heb je in ieder geval een impressie.