Hallo,
De Ucellino heeft zijn maidenflight doorstaan!
Vanmiddag met een lekker briesje (Bf3) volgas in de wind gegooid...en het vloog perfect, beetje up trim en dat was alles. Na 2 rondjes wel geland om iets meer uitslag op richting te programmeren, en daarna weer de lucht in. Eerste vluchtje duurde ongeveer 10 minuten, met een beetje verwaaide thermiek. De speed400 (Jamara) met de 6x3 camprop en 8 cellen KAN650 is ruim voldoende om snel op hoogte te komen.
Later nog 2 vluchtjes gemaakt, met de tweede vlucht een paar belletjes achterelkaar wat al snel een vluchtje van 20 minuten werd; daarna maar geland...de accu was halfleeg, heerlijk!
Vliegeigenschappen; makkelijk en strak te vliegen, reageert met een beetje zwabberen op turbulentie/thermiek en da's handig...Ik denk dat ik ongeveer 3,5 - 4 minuten motorloop heb, maar dat moet voldoende zijn om sowieso een minuut of 12-15 in de lucht te kunnen blijven.
Ik ben erg tevreden met het vliegbeeld, ziet er leuk/anders uit en presteert voor een klein zwevertje met een rechthoekige vleugel best goed, ook natuurlijk door de lage vleugelbelasting (ongeveer 20 gram/dm2).
Binnenkort de foto's op het veld/in de lucht. Hieronder de foto van vaochtend voor het plakboek.
De Ucellino heeft zijn maidenflight doorstaan!
Vanmiddag met een lekker briesje (Bf3) volgas in de wind gegooid...en het vloog perfect, beetje up trim en dat was alles. Na 2 rondjes wel geland om iets meer uitslag op richting te programmeren, en daarna weer de lucht in. Eerste vluchtje duurde ongeveer 10 minuten, met een beetje verwaaide thermiek. De speed400 (Jamara) met de 6x3 camprop en 8 cellen KAN650 is ruim voldoende om snel op hoogte te komen.
Later nog 2 vluchtjes gemaakt, met de tweede vlucht een paar belletjes achterelkaar wat al snel een vluchtje van 20 minuten werd; daarna maar geland...de accu was halfleeg, heerlijk!
Vliegeigenschappen; makkelijk en strak te vliegen, reageert met een beetje zwabberen op turbulentie/thermiek en da's handig...Ik denk dat ik ongeveer 3,5 - 4 minuten motorloop heb, maar dat moet voldoende zijn om sowieso een minuut of 12-15 in de lucht te kunnen blijven.
Ik ben erg tevreden met het vliegbeeld, ziet er leuk/anders uit en presteert voor een klein zwevertje met een rechthoekige vleugel best goed, ook natuurlijk door de lage vleugelbelasting (ongeveer 20 gram/dm2).
Binnenkort de foto's op het veld/in de lucht. Hieronder de foto van vaochtend voor het plakboek.
