uitdaging duikboot bouwen

Discussie in 'Duikboten' gestart door smurf, 19 nov 2009.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo


    deze discussie is al eens gevoerd hier door ook een persoon uit Breda.
    ook van een bedrijf uit Breda en hij wilde de bouw ook betalen.
    Hij was er heel kort en nooit meer gezien.
    Dit is volgens mij gewoon om het forum weer levendig te maken.
    Dus meer niet!


    omdat er hier juist een deel van de oude ratten op hebben gereageerd en dat die nog geen last hebben van alsheimer en daarom het forum door en door kennen wat postings aan gaat

    hein haalt het hier boven reeds aan deze discuttie is reeds eerder gevoerd
    en het duikboot wereldje is klein en we kennen haast elkaar allemaal van op bijeenkomsten en vaardagen

    en als je dan zeker met je posting over duikbootjes begint dan zijn er hier die zich een beetje gekrenkt gaan voelen omdat je posting nogal een beetje kleinerend over komt
    omdat door deze mensen zeer vernuftige staaltjes van elektronica en techniek worden gebouwd waar soms jaren aan gewerkt wordt

    ik denk dat dit een van de reden is dat je niet serieus genomen wordt


    groetjes raf
     
  2. Berbul

    Berbul

    Lid geworden:
    14 mrt 2009
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Meppel (Drenthe) en Den Haag
    Smurf,

    is dit hetgeen je bedoeld?

    gr Bert

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  3. smurf

    smurf Guest

    nee bert zoiets bedoel ik niet je moet er zelf in kunnen zitten met evt een laadbak.
    het geheel moet een ondersteunde functie hebben voor duikers die op een bepaalde plek aan het werk zijn. voor aanvoer van materialen gereedschappen kabels enz. dus eigenlijk een soort van tranportbootje met een laadbak. groetjes
     
  4. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Het valt me op dat zich vaker personen aanmelden op het forum met zeer ambitieuze plannen, die verder geen enkele blijk geven dat ze beschikken over ook maar een minimum aan kennis van of de benodigde vaardigheden voor het uitvoeren van een dergelijk project, maar het vervolgens wel vreemd vinden dat ze niet serieus worden genomen ;)
     
  5. smurf

    smurf Guest

    hi mircopuller
    vandaar dat ik iemand zoek met kennis omdat ik daar zelf niet over bescik
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als dat zo is, waarom wil je die opdracht dan aannemen (of erger nog, heb je hem al aangenomen)? Ik zit zelf in een vergelijkbare business (ontwerpen en bouwen van niet-standaard zaken), maar ik weet heel goed wanneer het verstandig is om een klus dan maar te laten liggen. Heb inmiddels vaak genoeg spullen van anderen opgeknapt of opnieuw moeten maken, omdat ze ergens aan begonnen waren waarvan ze alle mogelijke hindernissen niet konden / wilden overzien. Zowel opdrachtnemers als opdrachtgevers worden hier over het algemeen niet beter van.
     
  7. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Dit hele verhaal van "Smurf" doet me denken aan jáááren geleden, toen ik in mijn studietijd op zaterdagen in een modelbouwwinkel werkte. Op een dag kwam daar iemand binnen, die een modelbouwtekening van een motorjacht zocht. Gaandeweg het gesprek werd duidelijk, dat de beste man het plan had een motorjacht van ongeveer tien meter lang te bouwen en dat wilde bereiken door "gewoon" een modeltekening tot het gewenste formaat uit te vergroten.........

    Zo'n belachelijk plan geeft naar mijn mening aan dat de betrokken persoon geen enkele, maar dan ook geen enkele notie heeft van wat modelbouw inhoudt en evenmin van wat echte scheepsbouw inhoudt. Of je nou (duik)bootJES in schaal 1:100 of schaal 1:1 maakt, maakt toch alleen maar qua afmetingen verschil???? Ja hoor ........ Gek hè, dat zo'n verzoek, dat dan ook nog in de meest vage en algemene bewoordingen wordt gesteld, niet serieus genomen wordt?

    Mijn idee zou zijn: "Smurf": de opdracht weigeren of teruggeven, alle anderen: hier geen aandacht, tijd en moeite meer aan besteden (kunnen we beter aan de bouw van onze bootJES besteden), moderators: draadje verwijderen, want zonde van de ruimte op het forum.


    Rob
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    ik denk inderdaad dat hierover alles gezegd is geworden

    het geeltje van mark is een schaal model van een echt varende mini duikboot
    waar een duiker in kon plaats nemen met scuba gear
    een model vergroten naar een 1/1 schaal is inderdaad niet te doen
    een boot ontwerpen daar heb ik wel wee adres voor
    dus pb me en dan zeker niet gaan verschieten wat het gaat kosten
    aan het ontwerp alleen al
    begin maar te tellen van rond de 25.000 euries
    en dan heb je maar een plannetje meer niet


    groetjes raf
     
  9. smurf

    smurf Guest

    hi de indruk die ik heb is dat de meeste denken denken dat het om modelbouw gaat wat niet het geval is. de reden dat ik hierop het forum kijk is of er iemand is met de kennis en de ervaring die een duikboot op ware grote kan bouwen. kan ook een duikboot kant en klaar kopen maar dat is niet de bedoeling er is een budget beschikbaar maar niet zo groot
     
  10. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op allerlei vragen die je gesteld zijn
    (waarvoor, hoe diep, etc) dus kunnen we je niet verder helpen.
    onze duikbootjes gaan tot een meter of 2 diep.

    Zie www.uboatworx.com, zit ook in Breda.
    alles dat je goedkoper bouwt mag hier niet varen, en is dodelijk.

    Ik wist niet dat bij het smokkelen van hash/wiet/etc of het opblazen van een tanker in rotterdam zo op de centen moest worden gelet
     
  11. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Waarom denken mensen toch dat het goedkoper is om iemand iets te laten bouwen, terwijl een vergelijkbaar product al in de handel verkrijgbaar is?
    Ik vind een ferrari ook best duur, maar ik denk niet dat ik goedkoper uit ben als ik een plaatselijk metaalbewerkingsbedrijf vraag om er eentje voor me na te maken.
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo


    het bedrijf waar ik het over heb heeft de mogelijkheden om een boot te ontwerpen en te bouwen
    als ik het goed heb dan gaat het over een transport slede die door een duiker kan worden bestuurt
    waarop materiaal van de oppervlakte naar een duiklokatie kan worden gebracht

    hier zit een voordeel aan tegenover het uworks model
    je hoeft geen keuring wate er zit geen persoon in
    maar er zit een duiker op
    die zelf zijn luchtflessen (scuba gear)bijheeft
    zie het als een fietser op een bakfiets
    er zijn enorm veel problemen omzoiets te ontwerpen
    daar het gewicht wat er geladen gaat worden nooit hetzelfde gaat zijn
    dus de boot moet enorme balasttanks hebben om dit te kunnen compenseren
    wat weer leid dat de boot groter gaat worden en men toch over een grote vrachtwagen gaat moeten beschikken om deze te gaan verplaatsen

    het idee is er en kan worden gebouwd maar doe me eerst een pb zodat ik je mt JTS in kontakt kan brengen en dan kan je met deze mensen iets concreter afspreken wat en hoe je het wil hebben

    groetjes raf
     
  13. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom

    Dat is dus precies wat ik bedoelde met mijn posting! Die onbegrijpelijke gedachtengang: "Ik wil een boot op ware grootte (laten) bouwen, maar dat mag vooral niet al te veel kosten, dus laat ik eens in de modelbouwwereld kijken wat daar beschikbaar is en dat omzetten naar ware grootte."

    Je bent gewoon volkomen in de verkeerde richting en met een verkeerd uitgangspunt aan het zoeken! Maar je hebt nu in ieder geval wel die link naar bouwers van échte onderzeeboten gekregen. Neem daar eens contact mee op en mocht je daar niet uit komen of is het te duur voor je, dan moet je denk ik constateren dat je je plan moet laten varen (dan vaart er tenminste íets....)

    Rob
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    amen

    sluit nu deze winkel maar
     
  15. smurf

    smurf Guest

    hi raf ik heb je prive bericht gestuurd kan je daar op reageren aub
    groetjes
     
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo


    voor de forum liefhebbers

    JTS is gekontakteerd en ze zien de bouw van zo een duikslede wel zitten
    belading zal rond de 1000 kilo kunnen zijn alleen de afmetingen van deze boot moeten nog worden vastgelegd alsook het totale gewicht van de slede
    de duiker zijn gewicht is verwaarloos baar met de rest van de slede
    er is reeds een principe schets gemaakt en het ziet er tamelijk goed uit
    2 hoofd motoren met props in straalbuizen de stuur stangen voor de duikroeren aan de buitenkant
    of er een roer aankomt of een pod alsook met straalbuis om te draaien moet nog blijken wat alles mag kosten

    groetjes raf
     
  17. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @Raf,
    en verder nu?
    Ga jij zo een ding bouwen?
    Mag je dat van je madam?
    En wat gaat de richtprijs worden?
    Snijdt je niet in de vingers!

    Hein
     
  18. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik dacht dat d'n raf hier alleen bemiddeld heeft en de ts in contact heeft gebracht met een firma die het project wel ziet zitten
     
  19. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo marc heeft gelijk
    ik heb bemiddelt en er zijn reeds konacten geweest tussen JTS en de TS

    het is nu wachten op een lasten boek en nee ik ga dit niet zelf bouwen
    er zijn duikers en 1000 kilo zware toestanden mee gemoeit dus dit over schreid gewoon reeds het hobby niveau

    om je een idee te geven van de power dat er gaat gebruikt worden
    er komen 2 hoofd motoren van 4KW in te zitten en dan nog eentje van 1.6 Kw om te sturen
    en dit alles op 36 volt
    een deel perslucht flessen met 900 bar druk om te duiken en terug boven te kunnen komen
    een verwarming en een nox installatie voor de duiker/bestuurder
    en de diepte daar mag ik niets over zeggen hier staat zelfs reeds teveel

    nee niet voor mij wel een uitdaging


    groetjes raf
     
  20. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    @smurf,

    is het project al gezonken?
    Het is zo stil van jouw zijde.
    Of was het weer een artikel om nieuw leven in het forum te blazen?

    Hein
     

Deel Deze Pagina