Uitdaging Tv Programma

• Topicstarter Topicstarter heleen
  • Startdatum Startdatum
Alles kan veilig.
Zelfs een Boeing 747 kan veilig landen met slechts één vleugel en zonder onderstel.
Alleen... daar komen wat kosten bij kijken, en dát is bij dit verhaal waarschijnlijk de grootste factor.

Als de randvoorwaarden niet worden ingevuld (kijk bijvoorbeeld eens naar de kinetische energie van een stukje helikopter-rotor als deze op maximale toeren kapotslaat en wat er daarna met de heli geschiedt) is het veiligheidskundig onverantwoord.

Veiligheidskooi met voldoende ruimte, afstand en bescherming voor technici zoals cameralieden, licht-en-geluidspersoneel, kortom alle medewerkers die er functioneel dichtbij moeten zijn (we willen toch mooie plaatjes op het scherm hebben, nietwaar?) publiek, brandgevaar bij een crash, enz enz enz.
Nou is een uurtje televisie sowieso al duur, das zal dat wellicht peanuts zijn...

Ik lees het al, ik denk dat ze contact moeten zoeken met Alan Szabo, die is er denk ik wel gek genoeg voor....

Dat gaat alleen als de bierflessen vast mogen staan op de grond/paal/plankie of wat dan ook , anders til ik mooi dat flessie mee de lucht in !!

Maar een gewone opener is gewoon VEEL te klein , dat lukt je nooit om m zo te sturen !!
Daarom zou t t mooiste zijn als t flesje op een paaltje vast zou mogen staan om het grondeffect uit te sluiten .
Als t flessie op de grond staat en je krijgt m eraf is t met een grote heli niet te doen zonder de grond te raken met de bladtips .

Het lijkt mij ook niet te doen, er is veel kracht nodig vandaar dat ik een ander voorstel mailde om toch iets leuks met een heli te doen.
Iemand een leuk alternatief ?

Misschien wel te doen met de afschroefbare bierdoppen.

Een flexibel stangetje precies in lijn met de hoofd-as en daarop een adapter die op de dop past. Heli erop, staartrotor geheel 1 kant op bewegen en klaar !

je hebt ook van die bier openers die je op de bier fles zet en dan moet indrukken
zap-cap-opener.jpg

aktion verkoopt ze ook geloof ik

dus zo'n opener recht onder je heli
heli op de fles zetten beetje negatief en open:p

of zal dat niet werken?

gr erik

Laatst bewerkt:
Mentosjes droppen in een fles cola?
Is ook een mooi gezicht met een heli er boven...

GJ

Ik denk dat er snel meer animo zal zijn als er duidelijke voorwaarden worden verteld.

Belangrijkste= wordt schade vergoed bij een crash.

Als iemand die bij zijn volle verstand is zo`n opmerking zou plaatsen, zou ik boos worden.

Je moet het wel in context plaatsen he.. ik heb nu eenmaal de naam dat ik een hekel aan heli's zou hebben, dus dat cultiveer ik dat dan maar.

In werkelijkheid vind ik heli's mooie apparaten en sluit ik geheel niet uit dat ik er ooit eentje aanschaf. Ik had er al lang een aangeschaft, als al mijn geld niet opging aan die verdomde vliegtuigen :)

Overigens.. dat het voor de piloot een enorm naadje moment is weet ik, maar geef zelf nou toe, als je het over spektakel hebt, krijg je bij een heli pas echt spektakel als het misgaat.

Beetje schijnheilig om te gaan zitten doen alsof dat een rare uitspraak is; massa's mensen kijken gemotoriseerde sporten in de hoop dat het misgaat, een spectaculaire crash is immers veel meer amusement dan bv. auto's die continu hetzelfde rondje rijden..

Reden dat ik dit topic oprakel.. ik zag vanavond de uitdaging bierflesjes openmaken met een kettingzaag.. en dat bracht mij ideen.

Aangezien er tussen een heli en een kettingzaag bar weinig verschil zit (afgezien gelukkig van het feit dat de meeste kettingzagen niet vliegen), moet die methode bijna te reproduceren zijn.

Het plan.. in plaats van alle flesjes in rij naast elkaar, stapel je ze schuin liggend zodanig dat het dopje het meest uitstekende deel is. De bedoeling is dat de flesjes zo liggen dat de uiterste tip van het rotorblad in de draairichting de onderkant van de richel van het dopje tegenkomt.

Dan een heli ernaast zetten, optoeren en in 1 klap vol pitch up. Mits de heli maar echt recht omhoog gaat, zijn dan alle flesjes in 1 ruk open. Probleem is alleen wel dat ze ook gelijk leeglopen (immers ze moeten op hun zijkant liggen).

Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien alle reacties lijkt het toch lastiger dan verwacht.
Hierom hebben we de opdracht enigzins aangepast;
We hebben een kerstuitzending waar we uiteraard iets mee willen doen. Hierom de volgende uitdaging: Zoveel mogelijk pieken op de kerstboom zetten. Dit met behulp van een haakje aan de piek en een haakje aan de heli. Kop van de kerstboom zal uiteraard iets dunner zijn om makkelijk de piek erop te plaatsen! Behendigheid alom!
Wie gaat de uitdaging aan?

Opgeven kan op joost.rentema@masmedia.tv

Laatst bewerkt door een moderator:
heleen het id is leuk maar naar mijn id niet haal baar.
de wind{storm} die de helikopter geeft zal de boom doen schudden+dat de piek het zelfde zal doen .
en dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid van de mensen eromheen.

Gezien alle reacties lijkt het toch lastiger dan verwacht.
Hierom hebben we de opdracht enigzins aangepast;
We hebben een kerstuitzending waar we uiteraard iets mee willen doen. Hierom de volgende uitdaging: Zoveel mogelijk pieken op de kerstboom zetten. Dit met behulp van een haakje aan de piek en een haakje aan de heli. Kop van de kerstboom zal uiteraard iets dunner zijn om makkelijk de piek erop te plaatsen! Behendigheid alom!
Wie gaat de uitdaging aan?

Ik zie dat je je bericht hebt aangepast; ik denk dat met spijkers balonnen doorprikken toch echt meer haalbaar is:D

spuitbus onder de heli hangen met nepsneeuw en dat door de studio laten vliegen?... gaat lekker alle kanten op :P

Dat met die piek is best te doen als :

Men neme een pylonnetje met daar bovenop een haak ala kleerhanger, verkleden het pylonnetje als piek.

Dat kun je makkelijk aanhaken met de skids en ergens opzetten. Dus ook op een kerstboom met wat aanpassinkjes.

Dat met spijkers en balonnen kan natuurlijk ook ! Maak van de ballonnen kerstballen, hang ze in de boom, en je hebt leuke tv. (want daar gaat het om)

sorry dat ik het zeg, maar dit komt bij mij over als een studie die denkt ergens een hoop geld mee binnen te kunnen halen zonder de ideeen professioneel te bekijken?

Waarom mag er nooit en te nimmer een modelhelicopter of gewone helicopter boven het publiek circelen? Ik geloof dat er maar 1 iemand was in nederland die hier toestemming voor had gekregen. En dan zelfs nog met zoveel veiligheidseisen dat het eigenlijk niet meer snel bij te sturen is en de helicopter een veel rustigere karakter heeft.

Een helicopter boven een kerstboom.
A dure helicopter nodig om een piek van ca 300gram op te tillen.
B de boom moet met stikstof ingevroren zijn anders zal de boom heen en weer bewegen en onmogelijk te controleren zijn.
C wat is hier spectaculair aan? Als het in 1x lukt is het de moeite niet waard. Lukt het na 3x nog niet wordt het saai? Of gaan jullie nog eens windkracht 10 in de studio zetten om het spannend te houden?

Ik geloof niet dat dit idee goed onderzocht is en dat er uberhaupt al is gekeken naar de eigenschappen en specificaties van een helicopter. Wat er nodig is en wat er voor indirecte gevolgen zijn.

Ook heb ik nog steeds niets gelezen over eventuele schade vergoeding bij een crash?

ook trek ik zeer mijn twijfels over deze maatschappij?

De gebruikersnaam is Heleen. Waarom is de email adres niet overeenkomend?

Naar mijn indruk komt het erg over, als een nog beginnende onderneming welke nog niet de professionele inzicht heeft om alle gevaren al in te zien van wat sommige ideeen voor gevaren met zich mee brengen.

Ik zou aanraden om eerst goed de werking van een helikopter te bestuderen voordat er zomaar ideeen opgeroepen worden?

Laatst bewerkt:
Ik heb me de hele dag de jankrampen gezocht naar een kerstboom om te kunnen oefenen !!
Die piek heb ik wel liggen ergens .

Een piek van 300 gram?! Is dat een gietijzeren piek?

Dit lijkt mij juist wel uitvoerbaar met een kleinere heli.. nou ja, in zoverre, dat het theoretisch kan, je moet dan wel iemand hebben die zo goed kan sturen dat het lukt.. en dat is voor zover ik weet best lastig..

een lichte piek heeft een ander probleem. Hij moet over een tak waarin die zal gaan klemmen. Dus het gewicht moet hem op de plaats drukken of een ander systeem. Maar zoals ik al zei ik vind dit geen professionele opzet van dit programma. denk dat daar eerst naar gekeken moet worden.

Back